Verre reis met kind
woensdag 17 december 2025 om 18:46
woensdag 17 december 2025 om 21:06
woensdag 17 december 2025 om 21:39
Eens moet de eerste keer zijn toch?Lady*Voldemort schreef: ↑17-12-2025 18:35Heeft je kind al ervaring met verre reizen en vliegen en zo?
(als je ver wilt reizen met je kinderen tenminste).
woensdag 17 december 2025 om 21:57
Ja, kind heeft al wat reis ervaring. Japan, Sri Lanka en Mexico. Nieuw-Zeeland zijn we ook al geweest (zonder kind) en nu weet ik het niet meer
Ik voelde altijd wel sterk waar ik heen wilde door bijzondere natuur of dieren, maar nu sta ik er blanco in. Maar er zijn vast nog veel prachtige plekken te ontdekken. hiken wordt wel lastiger nu kind niet meer in een draagzak past.
Dacht eerst ook Noorwegen, maar 4 weken sneeuwactiviteiten is wellicht wat lang?
Dacht eerst ook Noorwegen, maar 4 weken sneeuwactiviteiten is wellicht wat lang?
woensdag 17 december 2025 om 22:02
woensdag 17 december 2025 om 22:07
Ik zou voor een land gaan waar je niet meer zo snel heen gaat als je kind op school zit ivm de seizoenen.Lane333 schreef: ↑17-12-2025 21:57Ja, kind heeft al wat reis ervaring. Japan, Sri Lanka en Mexico. Nieuw-Zeeland zijn we ook al geweest (zonder kind) en nu weet ik het niet meerIk voelde altijd wel sterk waar ik heen wilde door bijzondere natuur of dieren, maar nu sta ik er blanco in. Maar er zijn vast nog veel prachtige plekken te ontdekken. hiken wordt wel lastiger nu kind niet meer in een draagzak past.
Bv naar Thailand kan ook nog in de schoolvakantie (zomer), terwijl het dan winter in bv Australië is dus dat doe je minder snel.
Tasmanië
woensdag 17 december 2025 om 22:37
Hier ook nieuw zeeland, met een (grote) camper. Ik had een draagzak voor oudere kinderen mee en die kwam heel goed van pas bij langere wandelingen of rondleidingen (bijv bij een penguin reservaat). Meteen een workout, vnml voor mij
. Zoon was met 4 jaar behoorlijk uit de kluiten gewassen, maar het was alsnog prima te doen.
Als je al in nieuw zeeland bent geweest snap ik dat je een andere plek wil aandoen (hoewel er volgens mij genoeg te ontdekken is en het erg gericht is op jonge, rondtrekkende gezinnen). Maar het rondreizen met de camper vond ik iig voor deze leeftijd een enorme aanrader.
Scandinavie (
) in de winter zou ik op wat oudere leeftijd doen.
Als je al in nieuw zeeland bent geweest snap ik dat je een andere plek wil aandoen (hoewel er volgens mij genoeg te ontdekken is en het erg gericht is op jonge, rondtrekkende gezinnen). Maar het rondreizen met de camper vond ik iig voor deze leeftijd een enorme aanrader.
Scandinavie (
woensdag 17 december 2025 om 23:02
Dat lijkt mij wel. Australië is groot, dat kun je sowieso niet allemaal in een maand zien.
Tasmanië, the Great Ocean Road (Adelaide-Melbourne), Sydney, eventueel Brisbane, Fraser Island (afhankelijk van hoe hoog je wil gaan).... Zoveel moois te zien!
donderdag 18 december 2025 om 09:40
Je hoeft natuurlijk niet per se omdat kind nog niet leerplichtig is. Misschien is dat je gevoel: omdat het nog 1 keer kan moeten we het doen?Lane333 schreef: ↑17-12-2025 22:02Merk ook dat ik opeens denk: wat doe ik kind aan? Lange busritten of vliegreizen. Kind is wel flexibel maar merk dat ik daarom een keuze maken begin uit te stellen. Een beetje schuldgevoel haha.
We zijn niet zo van luxe maar kiezen nu wat vaker langere verblijven op 1 plek en dus soms een zwembad
Er zijn zoveel mogelijkheden: ik zou zelf 2 weken naar de sneeuw gaan, maar ik houd van de bergen en mijn kinderen hebben al jong kennis gemaakt met skiën. Of verderop in het jaar naar Spanje, Portugal, een Grieks eiland o.i.d. Ik ben vroeger wel in Australië, Amerika (en Hawaii) geweest (voor werk en dan vakantie er achteraan) en alhoewel dat leuk was, vond ik de lange reis toch niet helemaal opwegen tegen het leuke en de kosten. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
donderdag 18 december 2025 om 09:58
Florida ! Ideaal hiervoor.
Begin in het zuiden en naar Key West. Onderweg stoppen in idyllisch plekje Islamorada en daar naar Robbie’s, tarpons voeren.
Dan terug via de Everglades (krokodillen zien), langs de zuidwest kust op in omgeving Cape Coral enkele dagen verblijven, en dan naar Clearwater beach en boek een tripje bij Little Toot voor het zien van dolfijnen.
En tenslotte lekker naar omgeving Orlando, en een heerlijk eigen villa met privé zwembad boeken en van daaruit uitstapjes maken. Genoeg pretparken en waterparken, shoppen.
Florida is ideaal voor het langer verblijven op 1 locatie.
Ook reis je daar in een eigen auto, dus dat is met een kleiner kind ook gewoon ideaal. I.p.v. bus in, bus uit met al je bagage.
Wij hebben daar echt zo genoten en hebben het er nog regelmatig over.
Begin in het zuiden en naar Key West. Onderweg stoppen in idyllisch plekje Islamorada en daar naar Robbie’s, tarpons voeren.
Dan terug via de Everglades (krokodillen zien), langs de zuidwest kust op in omgeving Cape Coral enkele dagen verblijven, en dan naar Clearwater beach en boek een tripje bij Little Toot voor het zien van dolfijnen.
En tenslotte lekker naar omgeving Orlando, en een heerlijk eigen villa met privé zwembad boeken en van daaruit uitstapjes maken. Genoeg pretparken en waterparken, shoppen.
Florida is ideaal voor het langer verblijven op 1 locatie.
Ook reis je daar in een eigen auto, dus dat is met een kleiner kind ook gewoon ideaal. I.p.v. bus in, bus uit met al je bagage.
Wij hebben daar echt zo genoten en hebben het er nog regelmatig over.
donderdag 18 december 2025 om 10:33
Het klinkt misschien als een dooddoener maar mijn allereerste eis is dat er een goede gezondheidszorg is voor de kinderen, binnen handbereik, altijd. Wij gingen vorig jaar naar de USA en ons kind dat letterlijk nooit ziek is liep 2x door puur toeval iets ernstigs op, 1x levensbedreigend. Als we toen in Azie hadden gezeten was het heel anders afgelopen.
Wij gaan volgende week een maand naar Florida, niet omdat die staat ons nou zo trekt (andere zijn veel boeiender en mooier vind ik) maar het weer is heerlijk nu met ukkies. Aan te raden.
Wij gaan volgende week een maand naar Florida, niet omdat die staat ons nou zo trekt (andere zijn veel boeiender en mooier vind ik) maar het weer is heerlijk nu met ukkies. Aan te raden.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in