Verschil vliegtickets

30-01-2013 07:34 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Excuus als hier al veel topics over zijn, maar ik wil graag weten of vliegtickets nog dalen in prijs. Ik had volgende namelijk:

Ik ga eind maart naar Nicaragua voor 8 weken. Ik keek de afgelopen week op sites als Cheaptickets en daar kostte een ticket 730 euro. Gisteren wist ik eindelijk mn echte vertrekdatum en ging weer kijken en hij is meteen 200 euro duurder. Paar weken geleden kostte hij toen ook zo ongeveer. Zal de prijs nog gaan zakken, of zal hij alleen maar stijgen? Vandaag kost de ticket nog steeds 940 euro.

Alvast bedankt!
Maak van een mug een vlinder.
quote:anaisnin schreef op 30 januari 2013 @ 09:23:

Precies die nieuwe vaste kosten, daar ben ik me van bewust inderdaad. Maar moeten we gokken op later boeken ( we willen in de zomervakantie gaan) of moeten we rekenen op duurdere tickets? Heb nu voor 300 nog wat gevonden pp, maar dat moet goedkoper kunnen, dat weet ik gewoon. Dit is met 1 overstap. Vanaf Bremen. Met Air Berlin. Ik wil gewoon van a naar b vanaf een luchthaven niet meer dan 300-350 km van mijn woonplaats, en ik wil ter plekke goedkoop n auto huren. We vliegen naar Alicante.Met zn zessen.Kijk met skyscanner.nl , daar zag ik tickets voor volwassenen voor 254,- op jouw data, vanaf eindhoven. Voor kinderen misschien nog wat goedkoper. Ik denk dat je in het hoogseizoen voor niet veel minder een vlucht kunt vinden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:hamerhaai schreef op 30 januari 2013 @ 09:02:

Het verhaal van de cookies klopt niet. Vorig jaar hebben ze bij de universiteit Twente onderzoek gedaan naar de prijs van vliegtickets. Maar het maakte echt niet uit of dat je vanaf dezelfde computer zocht of steeds een andere computer of de cookies eerst verwijderde, etc.

Hoeveel Vraag naar de tickets, tijdstip etc maakte echter wel uit.Inderdaad. Al meerdere keren op verschillende computers (verschillende IP-adressen) de vlucht die ik al meerdere keren had opgezocht, bekeken. Was precies dezelfde prijs.
quote:anaisnin schreef op 30 januari 2013 @ 09:23:

Precies die nieuwe vaste kosten, daar ben ik me van bewust inderdaad. Maar moeten we gokken op later boeken ( we willen in de zomervakantie gaan) of moeten we rekenen op duurdere tickets? Heb nu voor 300 nog wat gevonden pp, maar dat moet goedkoper kunnen, dat weet ik gewoon. Dit is met 1 overstap. Vanaf Bremen. Met Air Berlin. Ik wil gewoon van a naar b vanaf een luchthaven niet meer dan 300-350 km van mijn woonplaats, en ik wil ter plekke goedkoop n auto huren. We vliegen naar Alicante.Met zn zessen.Welke data wil je gaan?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:himalaya schreef op 30 januari 2013 @ 10:01:

[...]

Kijk met skyscanner.nl , daar zag ik tickets voor volwassenen voor 254,- op jouw data, vanaf eindhoven. Voor kinderen misschien nog wat goedkoper. Ik denk dat je in het hoogseizoen voor niet veel minder een vlucht kunt vinden.Dankje, en klopt, die prijs zag ik ook voorbij komen. Zou het kunnen dat als ik wacht, het nog goedkoper wordt, of is dat een illusie?
30 juli, tm 13 aug.
Sorry heb niet alle reacties gelezen maar waarschijnlijk worden ze alleen maar duurder. Over het algemeen geldt voor losse vliegtickets 'hoe eerder geboekt, des te goedkoper'. Heb je al op skyscanner gekeken? Ik heb overigens een keer gelezen dat de prijzen op dinsdagmiddag het gunstigst zijn om dan te boeken (weet niet in hoeverre dit klopt). Ook de vertrekdagen maandag en het weekend kan je beter vermijden ivm de vaak hogere prijzen. Good luck!
quote:anaisnin schreef op 30 januari 2013 @ 11:10:

[...]

Dankje, en klopt, die prijs zag ik ook voorbij komen. Zou het kunnen dat als ik wacht, het nog goedkoper wordt, of is dat een illusie?Ik zou er niet van uit gaan. Zeker niet omdat het in het hoogseizoen is. En er straks helemaal geen stoelen voor 6 personen meer zijn. En als het al naar beneden gaat, dan wordt het nooit 49,- ofzo, dan gaat het om kleine bedragen. Maar als jij de gok wilt nemen dan is dat natuurlijk aan jou.
Anaisnin; via chase.nl zie ik tickets van 237 vanaf weeze.

Lauwtje; wanneer vlieg jij? Dan kunnen we meekijken.
Kijk, dat lijkt er langzaam aan al meer op. Dankjewel!!
quote:roodwitblauw schreef op 30 januari 2013 @ 11:54:

Anaisnin; via chase.nl zie ik tickets van 237 vanaf weeze.

Lauwtje; wanneer vlieg jij? Dan kunnen we meekijken.

Ik vlieg 29 of 30 maart t/m 30, 31 mei of 1 juni.

Dusseldorf is idd 300 euro goedkoper! Wel 2 keer overstappen en het is niet dichtbij.. :P
Maak van een mug een vlinder.
Voor mij is Dusseldorf maar een klein stukje verder dan Amsterdam, dat maakte de keus gemakkelijker..

Kijk je wel ook op de datum een dag voor de geplande trip?

Kan soms veel schelen en een hostel daar is goedkoop, dus een extra nachtje kan je geld besparen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven