Vervoer Maleisië
zaterdag 29 juni 2019 om 20:27
Hoi allemaal,
Voor een (mogelijke) reis naar Maleisië volgend jaar heb ik nog wat vragen over het vervoer.
Wij maken het meest gebruik van de binnenlandse vluchten, maar toch willen we ook op een andere manier vervoer hebben. Wij zijn met 5 personen en hebben dus ook wat koffers bij ons. Wij dachten dat het misschien een mogelijkheid was om een auto te huren voor een stukje. De route voor rijden: Kuala Lumpur - Cameron Highlands - Penang - Besut Is dit stuk een beetje met de auto te bereiden?
Groetjes!
Voor een (mogelijke) reis naar Maleisië volgend jaar heb ik nog wat vragen over het vervoer.
Wij maken het meest gebruik van de binnenlandse vluchten, maar toch willen we ook op een andere manier vervoer hebben. Wij zijn met 5 personen en hebben dus ook wat koffers bij ons. Wij dachten dat het misschien een mogelijkheid was om een auto te huren voor een stukje. De route voor rijden: Kuala Lumpur - Cameron Highlands - Penang - Besut Is dit stuk een beetje met de auto te bereiden?
Groetjes!
zaterdag 29 juni 2019 om 21:02
Waarom niet? Het beste wegennetwerk van Azie, imho.Summerdance schreef: ↑29-06-2019 20:33Voor geen goud stap ik daar zelf in de auto.
Maar overal rijden goede bussen, taxi's ed dus waarom zou je zelf gaan rijden?
zaterdag 29 juni 2019 om 21:15
Het vervoer in Maleisie is supergoed geregeld. Je kunt alles met de (mini) bus doen en het kost geen drol. Kaartjes kun je kopen in je guesthouse, on line of op het busstation.
Hier is een vb van KL naar de Cameron Highlands vanaf TBS (busstation in KL): https://www.busonlineticket.com/booking ... us-tickets?
In Tana Rata kun je weer een kaartje kopen naar Penang en in Penang weer een kaartje voor Besut. Je kunt ook in Tana Rata bij Kang travel naar binnen lopen en daar een minibus boeken van Tana Rata via Penang naar Besut . Kost iets meer maar nog steeds goekoper dan hier.
De nacht bus van Penang naar Besut doet er bijna 2x zo lang over dan een charterbus of minibus trouwens (9 uur vs 5 uur)
Hier is een vb van KL naar de Cameron Highlands vanaf TBS (busstation in KL): https://www.busonlineticket.com/booking ... us-tickets?
In Tana Rata kun je weer een kaartje kopen naar Penang en in Penang weer een kaartje voor Besut. Je kunt ook in Tana Rata bij Kang travel naar binnen lopen en daar een minibus boeken van Tana Rata via Penang naar Besut . Kost iets meer maar nog steeds goekoper dan hier.
De nacht bus van Penang naar Besut doet er bijna 2x zo lang over dan een charterbus of minibus trouwens (9 uur vs 5 uur)
zaterdag 29 juni 2019 om 21:20
zondag 30 juni 2019 om 12:49
Wij hebben vorig jaar ter plaatse beslist om niet zelf te rijden maar alles te doen met taxi en grab.
Ging geweldig en totale prijs niet meer dan auto huren.
Deze is heel goed http://www.taxiexora.com/
Je kan prijs opvragen via de site en nadien heel vlotte communicatie met yahya via Whatsapp.
Vlot, op tijd, van deur tot deur en paar heel sympathieke chauffeurs gehad
Een van hen heeft zelfs omweg gemaakt naar huis en tuin van zijn mama van 90 om rambutan te gaan plukken en nadien naar waterval met zijn familie.
Ging geweldig en totale prijs niet meer dan auto huren.
Deze is heel goed http://www.taxiexora.com/
Je kan prijs opvragen via de site en nadien heel vlotte communicatie met yahya via Whatsapp.
Vlot, op tijd, van deur tot deur en paar heel sympathieke chauffeurs gehad
Een van hen heeft zelfs omweg gemaakt naar huis en tuin van zijn mama van 90 om rambutan te gaan plukken en nadien naar waterval met zijn familie.
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
maandag 8 juli 2019 om 10:24
Ik ben er nu (George Town) en tot nu toe verbaas ik me erg over het gemak en hoe goed alles geregeld is, overal waar je aan komt kun je zowat op elke straathoek een bus reserveren naar je volgende bestemming. De twee busritten die ik tot nu toe heb gehad (KL-CH-Penang) waren spotgoedkoop en heel fijn. Morgen ga ik met de nachtbus naar Kuala Besut, ben benieuwd hoe erg dat is
.
maandag 8 juli 2019 om 11:25
Laat het ons weten! Benieuwd!Murrmurr schreef: ↑08-07-2019 10:24Ik ben er nu (George Town) en tot nu toe verbaas ik me erg over het gemak en hoe goed alles geregeld is, overal waar je aan komt kun je zowat op elke straathoek een bus reserveren naar je volgende bestemming. De twee busritten die ik tot nu toe heb gehad (KL-CH-Penang) waren spotgoedkoop en heel fijn. Morgen ga ik met de nachtbus naar Kuala Besut, ben benieuwd hoe erg dat is.
maandag 8 juli 2019 om 14:12
Twee nachtjes, dus anderhalve dag, en ik vond dat wel genoeg. Heb uiteindelijk een tour van een hele dag gedaan en is best leuk, vooral als je het leuk vindt om te leren over thee en planten en mos en wat er allemaal groeit, maar achteraf was ik liever op eigen houtje gaan hiken. Dat doen dus best veel mensen en is niet moeilijk. Hangt ervan af of je naar een aardbeienkwekerij wil en een bijenfarm en de weirdste kinderboerderij ever, met vlinders en reptielen en konijnen en een hok met doodgewone huiskatten
Op zich ook wel een belevenis.