Verwenweekend, maar wat dan?

05-10-2020 14:19 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen in december een weekendje naar de Ardennen en ik had bedacht om er een echt lekker verwen weekend van te maken.
Maar nu ik dat probeer in te richten kom ik eigenlijk niet veel verder dan een leuke vakantiewoning of B&B, lekker eten/ drinken en misschien een wellness in de B&B of hotel of wat het maar gaat worden.
Tja daar vul ik geen heel weekend mee.
Het klinkt dus wel leuk maar in de praktijk eigenlijk best wel moeilijk, wat valt er nu nog meer te doen in zo'n weekend? Ik wil voorkomen dat we straks enkel lekker gaat eten en verder het halve weekend op de kamer blijven met de tv aan ofzo.
Stukje wandelen is ook heus leuk maar in december doen we dat misschien een uurtje max en dan heb ik dat ook wel weer gehad.
Iemand een idee? Mag echt van alles zijn!
http://www.lescabanesderensiwez.be/nl/

Hier! Een luxe hutje midden tussen de bomen in een vallei. Al loop je hele dag in je blote kont; niemand die het ziet.
Hottub, luxe ligbad en/of privé sauna. En toch dichtbij leuke stadjes en brouwerijen etc
Waterverf schreef:
05-10-2020 17:50
http://www.lescabanesderensiwez.be/nl/

Hier! Een luxe hutje midden tussen de bomen in een vallei. Al loop je hele dag in je blote kont; niemand die het ziet.
Hottub, luxe ligbad en/of privé sauna. En toch dichtbij leuke stadjes en brouwerijen etc
Zo dat ziet er super goed uit! Ik ga hem opslaan. Echt leuk!
dat is een leuke Waterverf!
ja, wat is verwennen voor ons. Nou gewoon lekker laten pamperen denk ik, tutten tuttelen en in de watten gelegd worden.
alleen dan kom je niet veel verder dan een luxe kamer waar een bubbelbad en een sauna inzit (inderdaad niet een heel sauna complex voor een hele dag, dat doe ik eerder met vriendinnen).
Ardennen omdat het niet overdreven ver rijden is en toch een beetje buitenland.
Ik zat zelf al te denken aan misschien iets van een kookworkshop van het een of ander, iets lekkers maken en opeten, geen idee.
ElsieP schreef:
06-10-2020 08:49
dat is een leuke Waterverf!
ja, wat is verwennen voor ons. Nou gewoon lekker laten pamperen denk ik, tutten tuttelen en in de watten gelegd worden.
alleen dan kom je niet veel verder dan een luxe kamer waar een bubbelbad en een sauna inzit (inderdaad niet een heel sauna complex voor een hele dag, dat doe ik eerder met vriendinnen).
Ardennen omdat het niet overdreven ver rijden is en toch een beetje buitenland.
Ik zat zelf al te denken aan misschien iets van een kookworkshop van het een of ander, iets lekkers maken en opeten, geen idee.
maar je denkt zelf dat je het na 1 uur in een welness wel gezien hebt? Ik snap je niet hoor.
Hahaha ik snap dat je niet alleen maar wilt gaan zitten eten :-) Ik kan wel vertellen wat ik zie dat onze gasten doen. Bij ons is van alles te doen, zowel met droog weer als met regen. Je schrijft dat je geen museum persoon bent maar misschien is het wel leuk om een oude vestingstad te bezoeken en dan te combineren met kleine musea (waar je dus snel weer uit bent maar wel leuk is om te zien). Je combineert dan een wandeling met iets bekijken als je het vestingstadje bekijkt. Bij ons in de buurt is dat bijvoorbeeld Elburg. Erg fraai. Dan toch even er op uit om de zandverstuiving te bekijken en paddenstoelen zijn er ook nog wel in december dus toch even eruit naar bos, zandverstuiving. Misschien een klein stukje fietsen in de buurt. Sauna pakken in de buurt, winkelen in Nunspeet. Bierbrouwerij bekijken in de buurt. Vespa tour doen of een rondrit met een huifkar. Ik kan nog wel even zo doorgaan hoor. En als je helemaal geen zin meer hebt, dan ga je een spelletje doen, vogels in de tuin bekijken of een dvd kijken.

Afbeelding
guppekop schreef:
06-10-2020 12:09
maar je denkt zelf dat je het na 1 uur in een welness wel gezien hebt? Ik snap je niet hoor.
Ik bedoel zeker niet een compleet sauna instituut, maar gewoon een luxe B&B waar een wellness inzit. Dus ja, na eventjes een sauna en een bubbelbad heb je het al snel gehad en dat ga je ook niet 3 dagen achter elkaar doen.
Ik bedoel echt een beetje pamperen en verwennen, museum, in de stad rondlopen of een spelletje doen zie ik nu niet bepaald als lekker verwend en gepamperd worden of echt dat ultieme verwengevoel opwekken.
Het mag ook gerust wat kosten, beetje luxe maar er is dus duidelijk nauwelijks zoiets.
ElsieP schreef:
06-10-2020 12:58
Ik bedoel zeker niet een compleet sauna instituut, maar gewoon een luxe B&B waar een wellness inzit. Dus ja, na eventjes een sauna en een bubbelbad heb je het al snel gehad en dat ga je ook niet 3 dagen achter elkaar doen.
Ik bedoel echt een beetje pamperen en verwennen, museum, in de stad rondlopen of een spelletje doen zie ik nu niet bepaald als lekker verwend en gepamperd worden of echt dat ultieme verwengevoel opwekken.
Het mag ook gerust wat kosten, beetje luxe maar er is dus duidelijk nauwelijks zoiets.
dan kies je een hotel bij een groot complex
zoiets: https://www.thermenbussloo.nl/ en dat combineer je met een bezoek aan een leuk stad(je), Deventer is om de hoek, of een wandeling op de Veluwe (ook niet ver)
lilalinda schreef:
06-10-2020 13:06
dan kies je een hotel bij een groot complex
zoiets: https://www.thermenbussloo.nl/ en dat combineer je met een bezoek aan een leuk stad(je), Deventer is om de hoek, of een wandeling op de Veluwe (ook niet ver)
Precies -) Bij ons zit de zwaluwhoeve, ook veel te doen, lekker badderen ook. Maar of het verstandig is in corona tijd, dat weet ik niet. Ik kijk met verbazing naar alle auto's eerlijk gezegd.
ElsieP schreef:
06-10-2020 12:58
dan zou ik in ieder geval een hotel nemen, hoef je helemaal niets zelf te doen.
dikkerdjedap schreef:
06-10-2020 13:51
Precies -) Bij ons zit de zwaluwhoeve, ook veel te doen, lekker badderen ook. Maar of het verstandig is in corona tijd, dat weet ik niet. Ik kijk met verbazing naar alle auto's eerlijk gezegd.
De Zwaluwhoeve, daar hoor ik alleen altijd zulke vreselijk verhalen over, dat ik die echt over sla
Bovendien ligt het ook niet echt in de Ardennen.
Maar waarom moet het perse buitenland zijn dan?
al eens naar Spa gekeken?https://www.thermesdespa.com/welkom/

Ze hebben ook pakketten met meerdere behandelingen.

En dan een hotelletje of huisje in de buurt?
@ Elsie: ik dacht dat je ook Nederland zou overwegen. Vandaar :-)

@ Lilalinda: serieus? Waar dan?
dikkerdjedap schreef:
07-10-2020 09:35
@ Elsie: ik dacht dat je ook Nederland zou overwegen. Vandaar :-)

@ Lilalinda: serieus? Waar dan?
Sauna review sites (en zelfs op dit forum hoor)

Mijn indruk daardoor: druk, te druk, ordinair, kermisachtig, niet ontspannen etc

En tja, er zijn zoveel wel fijne sauna's, dat ik de Zwaluwhoeve dus oversla
Maar de sauna was al iets waar ik zelf was opgekomen en dus niet wil, in ieder geval geen thermen of een heel complex.
Mijn bedoeling is een B&B of een suite ergens of iets dergelijks dat een sauna en bubbelbad op de kamer / in het appartement heeft.
Het gaat juist om de dingen daaromheen.
Een stukje wandelen is op zich wel ok, zullen we ook wel gaan doen maar geen complete tocht van 5 uur met rugzak mee.
Dus juist wat andere dingen die echt onder de noemer persoonlijke verwennerij vallen.
Museum, netflix kijken, shoppen, allemaal wel leuk maar voor een gewoon weekendje weg of dagje weg, wat mij betreft niet voor een ultiem verwenweekend waarin we echt super kunnen relaxen en genieten en verwennerij.
Waarom Ardennen? Omdat we dat mooi vinden, het is dichtbij, niet te ver rijden zodat we eerst urenlang in de auto moeten en het is toch lekker buitenland ook zonder het vliegtuig in te moeten. Maar volgens mij is dat niet de point, anders had ik in de openingspost wel gevraagd om tips over de hele wereld of alleen in NL voor een verwenweekend.
En ja als ik wist wat ik wil dan had ik dit topic niet geopend natuurlijk ;)
Ultiem verwennen, maar niet winkelen, netflix kijken, museum bezoeken. Wandelen: max een uurtje. En met sauna en bubbelbad ben je na een uurtje ook wel klaar.

Als jij niet weet waar je echt van geniet en ontspant, hoe kan iemand anders je dat dan vertellen?
Wat eten we vanavond?
Een couples massage boeken? Veel verder kom ik ook niet na je omschrijving en hetgeen afvalt als opties.
een hotel boeken, op je kamer blijven en je te buiten gaan aan de roomservice, verder kom ik dan ook niet.
TO, verwennen betekent voor jou 'zelf niets hoeven doen'? Dan kom je toch niet verder dan eten en slapen en hangen, als je geen wellnes wilt?
Het voordeel van een wellnescomplex ipv een B&B of hotelkamer met sauna en jacuzzi, is dat je op dat complex ook nog een fijne (koppels)massage kunt boeken, en naast de sauna en de jacuzzi ook nog in een kruidenbad, stoomcabine, hammam kunt gaan, dat er lekkere scrubs zijn, sauna's met verschillende temperaturen, een binnen- en een buitenzwembad, etc.
De Ardennen....prachtig...om te wandelen!!
Maar er valt niets te beleven en zeker niet in december.

Dus ik begrijp ook niet wat je verstaat onder verwenweekend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven