Via Belgie

12-10-2020 22:44 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan maandag naar Zeeuws Vlaanderen (als alles meezit, moet de persconferentie nog afwachten) Vanuit onze woonplaats is het via Antwerpen 2 uur rijden. Nu staat er op de ene site dat dat mag, als je maar niet uitstapt, dus even tanken is uit den boze, op de andere site staat weer dat je een flinke boete riskeert. Als we door Nederland rijden is het 3 uur rijden. Nogal een verschil. Is België alleen voor doorreizen ook een no go?
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
In de Reisapp van Buitenlandse Zaken vind je feitelijke en actuele informatie. even België instellen als favoriet en je krijgt elke wijziging van regels/ beleid op je telefoon
En nú in één keer goed
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me vrijwel dagelijks af wat al die Belgen hier op de weg doen. Echt opvallend.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
14-10-2020 22:06
Ik vraag me vrijwel dagelijks af wat al die Belgen hier op de weg doen. Echt opvallend.
Al jullie Centerparcs'en en Landals innemen.

En genieten van put-vrije wegen en schapen en water.


Maar wat doen al die Nederlanders hier als ons wegennet - zowel qua files als qua terrein - toch een ramp is, we volgebouwd zijn en we zo'n beetje code rood hebben en het dus staatsgevaarlijk is?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
14-10-2020 23:16
Al jullie Centerparcs'en en Landals innemen.

En genieten van put-vrije wegen en schapen en water.


Maar wat doen al die Nederlanders hier als ons wegennet - zowel qua files als qua terrein - toch een ramp is, we volgebouwd zijn en we zo'n beetje code rood hebben en het dus staatsgevaarlijk is?
Er snel doorheen gassen op weg naar een ander land?
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
14-10-2020 23:21
Er snel doorheen gassen op weg naar een ander land?
Dat zijn jullie dus die onze lucht naar de knoppen helpen :-).

En voor wie we in Antwerpen een tunnel gaan aanleggen wat ons 15 jaar extreme file gaat opleveren.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nu geen zin hebben om met een Nederlands kenteken in België te rijden. Wij worden gezien als de top 3 brandhaard van de wereld. Mensen (in alle landen) zijn nu zo opgefokt. Voor je het weet gaan Belgen je lastigvallen in het verkeer, met alle gevaren van dien. En het zal maar net gebeuren dat je zoveel file hebt dat je op een gegeven moment toch moet plassen terwijl je nog in België bent.
Een kennisje van me was een paar maanden geleden in de Ardennen, toen we nog gewoon de grens over mochten. Daar werd ze heftig uitgescholden omdat mensen haar zonder mondkapje uit haar Nederlandse auto zagen stappen in een natuurgebied. "Al die klotenederlanders zonder mondkapje" en nog zo even verder.
Ik zou gewoon geen zin hebben in dat gedoe.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
15-10-2020 11:30
Ik zou nu geen zin hebben om met een Nederlands kenteken in België te rijden. Wij worden gezien als de top 3 brandhaard van de wereld. Mensen (in alle landen) zijn nu zo opgefokt. Voor je het weet gaan Belgen je lastigvallen in het verkeer, met alle gevaren van dien. En het zal maar net gebeuren dat je zoveel file hebt dat je op een gegeven moment toch moet plassen terwijl je nog in België bent.
Een kennisje van me was een paar maanden geleden in de Ardennen, toen we nog gewoon de grens over mochten. Daar werd ze heftig uitgescholden omdat mensen haar zonder mondkapje uit haar Nederlandse auto zagen stappen in een natuurgebied. "Al die klotenederlanders zonder mondkapje" en nog zo even verder.
Ik zou gewoon geen zin hebben in dat gedoe.
In het begin van corona werden Belgische Nederlanders die nog met een NL kenteken rondreden bekogeld. Echt gebeurd hier in de grensstreek.

Sowieso zijn Belgische agenten vaak erg opgefokt richting Nederlanders. Ik kom zeer regelmatig in België en heb al een paar keer meegemaakt dat agenten raar doen zodra ze geel/zwarte kentekens zien.
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
15-10-2020 11:30
Ik zou nu geen zin hebben om met een Nederlands kenteken in België te rijden. Wij worden gezien als de top 3 brandhaard van de wereld. Mensen (in alle landen) zijn nu zo opgefokt. Voor je het weet gaan Belgen je lastigvallen in het verkeer, met alle gevaren van dien. En het zal maar net gebeuren dat je zoveel file hebt dat je op een gegeven moment toch moet plassen terwijl je nog in België bent.
Een kennisje van me was een paar maanden geleden in de Ardennen, toen we nog gewoon de grens over mochten. Daar werd ze heftig uitgescholden omdat mensen haar zonder mondkapje uit haar Nederlandse auto zagen stappen in een natuurgebied. "Al die klotenederlanders zonder mondkapje" en nog zo even verder.
Ik zou gewoon geen zin hebben in dat gedoe.
Kleine tip:
Spreek hier nooit tegen een Belg over een mond-kapje.

Wij dragen al maanden mond-maskers.


Een kap is een gedeelte van een jas om op je hoofd te zetten.
Als het regent.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Dat is een capuchon. Gebruiken wij daar nu een Frans woord voor en jullie niet?
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
15-10-2020 18:21
Dat is een capuchon. Gebruiken wij daar nu een Frans woord voor en jullie niet?
Net zoals jullie voortdurend spreken over jus d'orange en wij gewoon fruitsap, vruchtensap, appelsiensap of sinaasappelsap zeggen :-D.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
15-10-2020 16:57
In het begin van corona werden Belgische Nederlanders die nog met een NL kenteken rondreden bekogeld. Echt gebeurd hier in de grensstreek.

Sowieso zijn Belgische agenten vaak erg opgefokt richting Nederlanders. Ik kom zeer regelmatig in België en heb al een paar keer meegemaakt dat agenten raar doen zodra ze geel/zwarte kentekens zien.
Ja, dat dus.

Ik ben vaak ook wel blij dat je in Nederland niet aan het kenteken kan zien waar iemand woont, zoals in Duitsland. Ik denk dat ik met mijn Amsterdamse kenteken best wat agressie zou oproepen, mensen zijn vaak zo anti-Amsterdam, zo kinderachtig. Ik zou het dan toch spannender vinden om hem te parkeren bij mijn familie in Rotterdam!

Wat zijn mensen toch een primitieve beesten, echt, door corona word ik bijna een mensenhater. Ik heb laatst een roman gelezen die o.a. ging over de pest. Ook toen complottheorieën, mensen die elkaar afmaakten, zich niet aan maatregelen hielden, kwakzalvers, etc... we zijn helaas 7 eeuwen verder nog steeds niet slimmer geworden om wat beschaafder te reageren op een pandemie.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
16-10-2020 12:09
Ja, dat dus.

Ik ben vaak ook wel blij dat je in Nederland niet aan het kenteken kan zien waar iemand woont, zoals in Duitsland. Ik denk dat ik met mijn Amsterdamse kenteken best wat agressie zou oproepen, mensen zijn vaak zo anti-Amsterdam, zo kinderachtig. Ik zou het dan toch spannender vinden om hem te parkeren bij mijn familie in Rotterdam!

Wat zijn mensen toch een primitieve beesten, echt, door corona word ik bijna een mensenhater. Ik heb laatst een roman gelezen die o.a. ging over de pest. Ook toen complottheorieën, mensen die elkaar afmaakten, zich niet aan maatregelen hielden, kwakzalvers, etc... we zijn helaas 7 eeuwen verder nog steeds niet slimmer geworden om wat beschaafder te reageren op een pandemie.
Kun je dat in Duitsland wel zien ja? :)
In Amerika staat ook de staat op je kenteken.
In België hou je levenslang je nummerplaat: ook als je een andere auto koopt.

Ik reed ooit eens door België, gewoon op een normale manier. Wordt ik aan de kant gezet door 2 agenten die zeiden dat ik slingerend over de weg reed. Dat was absoluut niet waar. Ik uitte mijn verbazing en toen werden ze echt direct agressief en zeiden dat ik dan maar 'terug moest gaan naar mijn eigen land' :rofl: Echt gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
@Minnimouse, bizar van die Belgische agenten!

Ik zie nu dat Duitsers sinds 2015 ook hun nummerbord kunnen behouden na verhuizen naar een ander district. https://nl.wikipedia.org/wiki/Duits_kenteken
Ik denk dat mensen daarbij ook wel meenemen of hun district door andere Duitsers wordt gezien als "rotmensen" of gewoon neutraal.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
12-10-2020 22:48
Ik zou ook via de tunnel rijden Antwerpen staat 9 van de 10 keer vast .
Zou het aan de dag liggen? Afgelopen zondag reed ik via Antwerpen en Maldegem naar Sluis. Ik had nergens last van file.

Op de terugweg wou ik weer langs Antwerpen rijden, maar omdat België code oranje werd, nam ik geen risico, ook had ik pas na het passeren van de Belgisch/Nederlandse grens willen uitstappen. Ik reed richting Goes en Bergen op Zoom, en meed België.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
12-10-2020 23:21
In principe mag tanken óók niet hè. Vraag me wel af wat er gebeurt bij pech onderweg.
Dat risico wilde ik niet lopen, omdat ik alleen (=zonder anderen) met de auto ging. Ik weet niet wat er dan gebeurt, dus nam het zekere voor het onzekere: de gehele terugreis was door Nederland, en nergens door België.

Op de heenweg maakte ik een omweg, en ging ik naar Baarle. Op dat moment was België code geel, en was het geen probleem om dat dorp te bezoeken. Als België code oranje is, neem ik aan dat de piepkleine stukjes België in dat dorp ook code oranje zijn. Ik wist nooit precies wanneer ik in Nederland was, en wanneer in België. Dat wist ik alleen door op de smartphone te kijken.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
hans66 schreef:
16-10-2020 14:59
Dat risico wilde ik niet lopen, omdat ik alleen (=zonder anderen) met de auto ging. Ik weet niet wat er dan gebeurt, dus nam het zekere voor het onzekere: de gehele terugreis was door Nederland, en nergens door België.

Op de heenweg maakte ik een omweg, en ging ik naar Baarle. Op dat moment was België code geel, en was het geen probleem om dat dorp te bezoeken. Als België code oranje is, neem ik aan dat de piepkleine stukjes België in dat dorp ook code oranje zijn. Ik wist nooit precies wanneer ik in Nederland was, en wanneer in België. Dat wist ik alleen door op de smartphone te kijken.
'Welkom in België', 'Welkom in Nederland', 'Welkom in België', 'Welkom in Nederland', 'Welkom in België', 'Welkom in Nederland', 'Welkom in België', 'Welkom in Nederland', 'Welkom in België', 'Welkom in Nederland', 'Welkom in België', 'Welkom in Nederland', 'Welkom in België', 'Welkom in Nederland'. :proud:
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
16-10-2020 12:22
@Minnimouse, bizar van die Belgische agenten!

Ik zie nu dat Duitsers sinds 2015 ook hun nummerbord kunnen behouden na verhuizen naar een ander district. https://nl.wikipedia.org/wiki/Duits_kenteken
Ik denk dat mensen daarbij ook wel meenemen of hun district door andere Duitsers wordt gezien als "rotmensen" of gewoon neutraal.
Geinig, wist ik niet!
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
16-10-2020 12:14


Ik reed ooit eens door België, gewoon op een normale manier. Wordt ik aan de kant gezet door 2 agenten die zeiden dat ik slingerend over de weg reed. Dat was absoluut niet waar. Ik uitte mijn verbazing en toen werden ze echt direct agressief en zeiden dat ik dan maar 'terug moest gaan naar mijn eigen land' :rofl: Echt gebeurd.
Dan heb je geluk dat ze geen pv'tje hebben opgesteld voor "smaad aan de politie".

Je gaat hier- in BE - gewoon niet in tegen en niet in discussie met ome agent.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
15-10-2020 18:19
Kleine tip:
Spreek hier nooit tegen een Belg over een mond-kapje.

Wij dragen al maanden mond-maskers.


Een kap is een gedeelte van een jas om op je hoofd te zetten.
Als het regent.
Ik zeg altijd mondkapje, mijn familie trouwens ook.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Al wie door België wil vlammen ... Houden jullie vanaf maandag rekening met de nachtklok?

Tussen 12 en 5 's nachts ben je niet gewenst.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
16-10-2020 19:12
Dan heb je geluk dat ze geen pv'tje hebben opgesteld voor "smaad aan de politie".

Je gaat hier- in BE - gewoon niet in tegen en niet in discussie met ome agent.
Wat voor discussie? Als oom agent zegt dat ik als een dronkenlap over straat rijd en ik zeg op een normale manier dat dat niet zo is, dan noem ik dat niet in discussie gaan.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
16-10-2020 19:01
'Welkom in België', 'Welkom in Nederland', 'Welkom in België', 'Welkom in Nederland', 'Welkom in België', 'Welkom in Nederland', 'Welkom in België', 'Welkom in Nederland', 'Welkom in België', 'Welkom in Nederland', 'Welkom in België', 'Welkom in Nederland', 'Welkom in België', 'Welkom in Nederland'. :proud:
:rofl: Hoe vaak ben ik intussen al niet welkom geheten? :proud:
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
hans66 schreef:
17-10-2020 10:40
:rofl: Hoe vaak ben ik intussen al niet welkom geheten? :proud:
Hehe, het lijkt me vooral irritant als je er woont.
Ik vind het wel een heel leuk dorpje!
Het kan dus nog prima. Ik ben vandaag nog naar de osteopaat geweest in Belgie.
Is voor mij maar 10 minuten én goedkoper dan in Nederland.. Vandaar de keuze. Ik kon gewoon op de openbare weg parkeren, met mondkapje op behandeld worden en terug naar huis.
Mijn osteopaat zei dat, wanneer je minder dan 24 uur verblijft er geen beperkingen gelden.

Gewoon je gezond verstand gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Als iedereen allerlei uitzonderingen gaat maken en dat nog goedpraat dan wordt het natuurlijk nooit wat. Jouw reactie doet mij denken aan een item op het nieuws, aantal maanden geleden, van een Nederlandse vrouw die gepikeerd was dat ze Belgie niet in mocht want ze wou de grens over want het was goedkoper boodschappen doen daar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven