Via Belgie

12-10-2020 22:44 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan maandag naar Zeeuws Vlaanderen (als alles meezit, moet de persconferentie nog afwachten) Vanuit onze woonplaats is het via Antwerpen 2 uur rijden. Nu staat er op de ene site dat dat mag, als je maar niet uitstapt, dus even tanken is uit den boze, op de andere site staat weer dat je een flinke boete riskeert. Als we door Nederland rijden is het 3 uur rijden. Nogal een verschil. Is België alleen voor doorreizen ook een no go?
"Boring conversation anyway"
Files vallen al maanden mee door het thuiswerken (ik werk in Antwerpen, kan niet thuiswerken) en sowieso is vanaf maandag thuiswerken opnieuw de regel dus de kans dat je in de file gaat staan, lijkt mij klein.
Ik ben overigens net op de snelweg geweest hier (van Antwerpen naar Brussel) en volop Nederlanders gezien.
cappi schreef:
17-10-2020 18:28
Als iedereen allerlei uitzonderingen gaat maken en dat nog goedpraat dan wordt het natuurlijk nooit wat. Jouw reactie doet mij denken aan een item op het nieuws, aantal maanden geleden, van een Nederlandse vrouw die gepikeerd was dat ze Belgie niet in mocht want ze wou de grens over want het was goedkoper boodschappen doen daar.
Ach joh je moet gewoon je verstand gebruiken. Als ik in Belgie naar de osteopaat ga, ben ik 50 euro goedkoper uit.
Ik ben maar liefst 45 minuten (als ik het ruim reken) 8 kilometer over een denkbeeldige landsgrens, waarvan ik 20 minuten in mijn veilige auto zit.
Ik zie 1 persoon en we dragen allebei een mondkapje. De kans om besmet te worden in mijn eigen portiek is groter.
Ik vind grensbewoners zeker een uitzondering waard. Mits je je aan de afstand en mondkapjes houdt.
Ik zou bijvoorbeeld niet naar Belgie gaan om gezellig te gaan winkelen of om de horeca een bezoek te geven. Maar dat doe ik in Nederland ook niet.
Slushpup schreef:
17-10-2020 19:25
Ach joh je moet gewoon je verstand gebruiken. Als ik in Belgie naar de osteopaat ga, ben ik 50 euro goedkoper uit.
Ik ben maar liefst 45 minuten (als ik het ruim reken) 8 kilometer over een denkbeeldige landsgrens, waarvan ik 20 minuten in mijn veilige auto zit.
Ik zie 1 persoon en we dragen allebei een mondkapje. De kans om besmet te worden in mijn eigen portiek is groter.
Ik vind grensbewoners zeker een uitzondering waard. Mits je je aan de afstand en mondkapjes houdt.
Ik zou bijvoorbeeld niet naar Belgie gaan om gezellig te gaan winkelen of om de horeca een bezoek te geven. Maar dat doe ik in Nederland ook niet.
En precies alsof het bij jou code geel zou zijn en 8 km verder totaal staatsgevaarlijk.
Zolang je je gedraagt en niet ziek binnenkomt ben je wat mij betreft welkom :-).

Het kan ook zijn dat jouw gemeente meer besmettingen heeft dan de gemeente van je ostheopaat.

En anders zou ik een verhuisje overwegen :-D.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Luci_Morgenster schreef:
14-10-2020 23:21
Er snel doorheen gassen op weg naar een ander land?
Dat kan gemakken, van bijvoorbeeld Maasmechelen (België) naar Aachen (Duitsland). Dan zoef je even langs Geleen en Heerlen...

En omgekeerd kun je heel snel door België rijden vanaf Maastricht naar Luxemburg, door het Duitstalige gedeelte in het oosten.
hans66 wijzigde dit bericht op 17-10-2020 20:07
19.94% gewijzigd
World of Warcraft: Legion
Wissewis schreef:
16-10-2020 19:15
Al wie door België wil vlammen ... Houden jullie vanaf maandag rekening met de nachtklok?

Tussen 12 en 5 's nachts ben je niet gewenst.
Ik heb dat elders inderdaad gelezen. Maar ik zou niet weten wat ik 's nachts tussen 0:00 en 5:00 uur moet doen in België, ook als ik in een Belgisch hotel zou zitten.
World of Warcraft: Legion
En? Nog door België gereden, opstartster?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Nee, we zijn netjes via Nederland gereden, hoewel de TomTom ons op drie verschillende plekken toch richting Antwerpen stuurde, hij gaf het pas op ver na Breda. 2 keer tol moeten betalen voor de Westerschelde tunnel.
"Boring conversation anyway"
Volgens mij mag je 48 uur in belgie verblijven. Regels zijn nogal vaag..

Ik zelf ga bijna elk weekend naar belgie, naar mijn moeder.

14 dagen quarantaine is nog steeds een advies en niet verplicht.
#doeslief
Loesiepoesie schreef:
08-11-2020 23:17
Volgens mij mag je 48 uur in belgie verblijven. Regels zijn nogal vaag..

Ik zelf ga bijna elk weekend naar belgie, naar mijn moeder.

14 dagen quarantaine is nog steeds een advies en niet verplicht.
De quarantaine is 10 dagen. En ik lees het niet als advies op de buza app.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven