Viva forummers die wonen in het buitenland

08-06-2018 15:21 2040 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woon zelf in Spanje en ben benieuwd of er meer forummers zijn die niet in Nederland of Belgie wonen. Waarom ben jij naar het buitenland vertrokken? Hoe bevalt het je nu? Zou je ooit terug willen?

Ik woon dus in Spanje vanwege een vrijwilligersproject (minimaal een jaar) en er is kans dat ik hierna naar Tsjechisch ga.
Gecondoleerd Philae en heel veel sterkte! :rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Gecondoleerd Philea :(
Alle reacties Link kopieren Quote
@Philae...So sorry to hear this en ik wens je heel veel sterkte. Nachtmerrie voor velen van ons die verder weg wonen...

Ik ben sinds 2002 weg uit NL. Net in nieuw land gevestigd en boom, COVID-19. Serieuze lockdown hier. Als we naar buiten willen moeten we eerst een sms sturen aan de regering, met paspoort nummer, rede en postcode - krijg je een bericht terug dan mag je max 3 uur naar buiten om je ding te doen, well id meenemen. Alleen noodzakelijke winkels open, tussen 9pm en 6 am mag niemand de straat op en op Zondag zijn de winkels allemaal gesloten.

Word je aangeproken door de politie en je hebt geen bevestiging van government dan kan dat je 300 euro kosten. Full on. Dit is sowieso tot 13 April gaande en ik vermoed langer.

Ik woon alleen, en vermaak me doorgaans goed en ik heb begrip voor de intense lock down, maar lockdown + pms zorgde vandaag voor een vervelend gevoel, maar vast niet zo vervelend als het hebben van Corona of het onopgemerkt doorgeven ervan. Wat een unieke situatie en ben benieuwd naar hoe het leven er over een jaar uit zal zien. Hoe begroeten we elkaar? Reizen we nog zoveel? Enz. enz.... Mooi side effect is dat de natuur bij kan komen.....

Anyways....

Wens iedereen veel sterkte en stuur virtuele antiseptic hugs ;-)
anoniem_63465 wijzigde dit bericht op 05-04-2020 17:13
Reden: typ-o innt
12.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach Philae, wat ontzettend zwaar. Gecondoleerd en sterkte. Ik hoop dat je iemand in je buurt hebt die je kan steunen. :hug:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat afschuwelijk Philea. Ik baal ontzettend van mijn eigen situatie nu, maar dit soort berichten zetten de boel wel weer in perspectief. Ik wens je heel veel sterkte :hug:

Ik zit in Duitsland nu. We waren bezig onze verhuizing van Turkije naar Duitsland te regelen. Ik was alvast gegaan, zou dingen regelen, en daarna zou mijn man ook komen. Dat gaat nu helaas niet. Ik kan niet naar Turkije en hij niet naar Duitsland. Ik mis hem ontzettend en de gedachte dat dit misschien nog wel maanden kan gaan duren maakt me af en toe bijna gek.
Maar we zijn beiden gezond en onze families maken het ook goed, gelukkig. En ik had gelukkig al een baan, dus ik hoef me qua inkomen voorlopig (nog) geen zorgen te maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een vervelende situatie Zilli...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Philae,

Ik wilde je een pb sturen maar hij herkent je naam niet, dus daarom maar via deze weg:

Ik las in dit topic dat je moeder is overleden.
Via deze weg wil ik je condoleren met het verlies van je moeder en je heel veel sterkte en kracht toewensen.

:rose:
Philae,

Ik lees soms mee in dit topic en ik zag dat je moeder is overleden.
Wat een nachtmerrie nu in deze tijd. Gecondoleerd en heel veel sterkte!

:rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Philae,

Ik wil je ook condoleren met het verlies van je moeder. :rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds deze week mogen we in ile de France ( Parijs, Seine en Marne, val de Marne, Yvelines, Haute de Seine en val d'Oise. Seine Saint Denis heeft dit niet ingesteld ) niet meer tussen 10h en 19 uur sporten en wandelen enz. Weet nou niet of dat nou zo'n goed idee is. Na 19uur zijn ineens méér mensen op straat.

En morgen gaat Macron praten. Er wordt al gespeculeerd met verlenging tot ergens rond 15 mei..
Alle reacties Link kopieren Quote
Disney: mijn zus woont in Parijs, en die zei ook al dat het vooral zo`n gedoe is om boodschappen te doen....Heb wel medelijden met haar, terwijl ik in mijn tuin zit, hangt zij met kinderen op een piepklein balkonnetje.

Omdat iedereen zich braaf aan het advies van de Zwitserse regering houd is het waanzinnig rustig op straat..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woon in het departement seine et marne.
Stuk rustiger dan in Parijs.
Met boodschappen doen heb ik nergens last van. Supermarkt en bakker 400meter lopen. Alles is te vinden in de carrefour market (behalve de afdeling meel, pizzadeeg etc🤔)

Ik heb niet eens een balcon of terras! Ik zit voor m'n raam half in de zon
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterkte @disney1!

Ik moet zeggen dat ik het inmiddels echt spuugzat ben. Ik heb wel een tuin gelukkig, maar zit nu al een maand in mijn eentje thuis. Ik zou dolgraag weer eens vrienden zien of alleen maar weer eens ergens een stukje wandelen. En het lijkt allemaal eindeloos te gaan duren...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Avena, ik heb dat dus ook. Een stukje wandelen lijkt me zo fijn. De hond uitlaten mag wel, maar er rijdt hier constant politie, durf geen meter te ver te lopen. Wij hebben een prachtig uitzicht op de bergen. So close and yet so far away...
Cum non tum age
Ik heb vandaag ook een baaldag. En we zijn pas op de helft. Dat hoop ik althans.
Zullen we een dagje ruilen Avena? Ik alleen en jij met mijn gezin? Ze zijn best gezellig maar 24/7 is soms even net teveel ;-D
Noa, dat hebben wij met de zee...
Alle reacties Link kopieren Quote
Rosalind schreef:
13-04-2020 18:16
Ik heb vandaag ook een baaldag. En we zijn pas op de helft. Dat hoop ik althans.
Zullen we een dagje ruilen Avena? Ik alleen en jij met mijn gezin? Ze zijn best gezellig maar 24/7 is soms even net teveel ;-D
Hahaha! Dat lijkt mij een dagje best gezellig. Alleen al de andere omgeving. Maar ik snap wat je bedoelt: niks is zaligmakend als je opgesloten zit.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren Quote
noa schreef:
13-04-2020 18:14
Avena, ik heb dat dus ook. Een stukje wandelen lijkt me zo fijn. De hond uitlaten mag wel, maar er rijdt hier constant politie, durf geen meter te ver te lopen. Wij hebben een prachtig uitzicht op de bergen. So close and yet so far away...
Ja, dat je dus de hele tijd bang bent om aangehouden te worden, dat is echt zo anders dan in Nederland. Ik kom nog een keer per week 'buiten' als ik boodschappen ga doen, maar het is geen uitje meer.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Verlenging tot 11 mei.

De restaurants, bar, musea, bioscopen, theaters etc tot half juli.

Dus wrs zit ik thuis tot half juli
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier mogen we op basis van kenteken 2x pw de deur uit en dan alleen voor boodschappen of apotheek. Vorige week deed ik boodschappen en reed ik in een fuik waar gevraagd werd waarom ik op straat was.

Je mag je hond niet uitlaten, niet de deur uit. Vandaag is aangekondigd dat het nog 2 weken langer zo blijft. Over een week evalueren ze weer en dan kan het zijn dat er langzaam versoepelende maatregelen gaan gelden. Fingers crossed, want met 30+ graden is een keer naar de zee gaan (om de hoek) wel gewenst.
Alle reacties Link kopieren Quote
noa schreef:
13-04-2020 18:14
Avena, ik heb dat dus ook. Een stukje wandelen lijkt me zo fijn. De hond uitlaten mag wel, maar er rijdt hier constant politie, durf geen meter te ver te lopen. Wij hebben een prachtig uitzicht op de bergen. So close and yet so far away...

Hier geen politie. Hoorde dat het politiebureau gesloten was ivm een besmetting.
Maar goed. Ik kijk toch wel over mijn schouder of ik niet iemand zie als ik vóór 10uur ga wandelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rosalind schreef:
13-04-2020 18:17
Noa, dat hebben wij met de zee...
Ohh mooi de zee zo vlakbij.
Ik denk dat t ook goed zou zijn als mensen gecontroleerd een stuk kunnen wandelen. Ik vind de situatie erg ongezond.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubbel
Cum non tum age
noa schreef:
14-04-2020 10:09
Ohh mooi de zee zo vlakbij.
Ik denk dat t ook goed zou zijn als mensen gecontroleerd een stuk kunnen wandelen. Ik vind de situatie erg ongezond.
Ja precies, desnoods worden de uren van de dag verdeeld zodat niet iedereen tegelijk buiten is.
Frisse lucht voor de kinderen die in een appartement zonder buitenruimte wonen :(
Ik prijs me zeer gelukkig met onze tuin.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yogayup, je hebt het vast ergens geschreven, maar waar woon jij? Hoe moeten mensen met een hond het daar doen?

Avena, herkenbaar van dat boodschappen doen.

Wat ik ook zo erg vind is dat er niet echt iets is om naar uit te kijken. Als we weer naar buiten mogen, gaan we de economische gevolgen zien en die gaan zeker in Spanje niet fraai zijn.
Cum non tum age

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven