Viva forummers die wonen in het buitenland

08-06-2018 15:21 2040 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woon zelf in Spanje en ben benieuwd of er meer forummers zijn die niet in Nederland of Belgie wonen. Waarom ben jij naar het buitenland vertrokken? Hoe bevalt het je nu? Zou je ooit terug willen?

Ik woon dus in Spanje vanwege een vrijwilligersproject (minimaal een jaar) en er is kans dat ik hierna naar Tsjechisch ga.
Alle reacties Link kopieren Quote
Avena schreef:
20-01-2021 19:39
Begrijp ik het nou goed dat je om naar Nederland te gaan een negatieve PCR-test én een negatieve sneltest nodig hebt én verplicht in quarantaine moet? Je kunt het ook overdrijven zeg...

Ik ben er nu anderhalf jaar niet geweest en wilde in april eindelijk mijn ouders weer eens opzoeken. Tegen die tijd zijn ze (gezien hun leeftijd) als het goed is ook al ingeënt. Maar ik twijfel enorm of ik al die moeite ga doen. En in Nederland moet ik wéér een PCR-test laten doen, want anders kom ik op de terugweg Spanje niet meer in...
Ja, zo heb ik t ook begrepen.
Dan ben je voor heen-en terug al snel 400 euro kwijt. Ik wacht voorlopig met naar NL gaan.

Hier is inmiddels de horeca weer dicht en willen ze de avondklok gaan vervroegen.
Cum non tum age
Avena schreef:
20-01-2021 19:39
Begrijp ik het nou goed dat je om naar Nederland te gaan een negatieve PCR-test én een negatieve sneltest nodig hebt én verplicht in quarantaine moet? Je kunt het ook overdrijven zeg...

Ik ben er nu anderhalf jaar niet geweest en wilde in april eindelijk mijn ouders weer eens opzoeken. Tegen die tijd zijn ze (gezien hun leeftijd) als het goed is ook al ingeënt. Maar ik twijfel enorm of ik al die moeite ga doen. En in Nederland moet ik wéér een PCR-test laten doen, want anders kom ik op de terugweg Spanje niet meer in...
Ik vroeg me hetzelfde af. Op de site van de overheid stond dat een negatieve PCR test sowieso verplicht is en een sneltest en quarantaine afhankelijk is van het land waaruit je komt. Met een link, die niet werkte. Dus ik kon geen lijst van landen vinden waarvoor die verplichting zou gelden.

Als het daadwerkelijk geldt dan ga ik ook niet. Het is echt niet te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
rozegeranium schreef:
20-01-2021 19:58
Ja zo begreep ik het ook. Ik zou niet weten waar ik in Zweden sneltesten kan laten doen. Een PCR kost al 160 euro. Lekker dag.

Wij staan een week of twee van bevallen af en mijn moeder heeft tickets geboekt ( wel afboekbaar enzo....) om te helpen kramen omdat hier geen kraamhulp is en we nog twee kleintjes hebben.....lekker dit dan. Die quarantaine begrijp ik nog wel hoor, maar die sneltest kunnen ze toch ook op schiphol laten doen dan? Weet iemand of autoverkeer ook inbegrepen is?

Test is voor alle mogelijke vervoersmogelijkheden behalve de auto

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... op-schepen

Nieuwe maatregelen vanaf vandaag in Nederland

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... svarianten
noa schreef:
20-01-2021 20:40
Ja, zo heb ik t ook begrepen.
Dan ben je voor heen-en terug al snel 400 euro kwijt. Ik wacht voorlopig met naar NL gaan.

Hier is inmiddels de horeca weer dicht en willen ze de avondklok gaan vervroegen.
Ik wacht ook even met naar Nederland reizen. Ze slaan nu echt door met negatieve PCR test, negatieve sneltest (die trouwens een onbetrouwbaarheid heeft van 40% volgens onderzoek van het Leids universitair medisch centrum) en quarantaine.
Wat ik ook dubbel vind, is dat vele Nederlanders nu naar Zweden komen door in Duitsland de nachtboot naar Zweden te nemen om de gesloten grens tussen Denemarken en Zweden te omzeilen. Waarom wordt het ons onmogelijk gemaakt om naar Nederland te komen, maar komen Nederlanders wel massaal naar Zweden met de auto of vliegen? :thunder:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vraag me ook af of dit houdbaar is en of ze die maatregelen niet weer snel gaan intrekken. Nederland is het enige land dat dit heeft ingevoerd, bij mijn weten. Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe ik 4 uur voor vertrek van een vlucht nog aan een sneltest zou moeten komen.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Avena schreef:
21-01-2021 09:14
Ik vraag me ook af of dit houdbaar is en of ze die maatregelen niet weer snel gaan intrekken. Nederland is het enige land dat dit heeft ingevoerd, bij mijn weten. Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe ik 4 uur voor vertrek van een vlucht nog aan een sneltest zou moeten komen.
Die kun je op het vliegveld laten doen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren Quote
DG2015 schreef:
21-01-2021 09:41
Die kun je op het vliegveld laten doen.

Ik lees op social media andere verhalen. Dat deze test juist niet op Spaanse luchthavens gedaan kan worden. Zou ook niet zo verbazingwekkend zijn als Nederland het enige land ter wereld is dat dit eist.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
DG2015 schreef:
21-01-2021 09:41
Die kun je op het vliegveld laten doen.
Hier in Zweden niet. Zou niet weten waar je een sneltest kunt laten doen omdat die hier weinig gebruikt worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Écht?! Zo houd je mensen ook buiten je land natuurlijk...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook heel dubbel: Gisteren nog 2 Nl se auto's geparkeerd onder aan de piste zien staan.... Word ik dus eigenlijk heel boos van.... En moet eerlijk zeggen dat Nl nu met 2 maten meet, en ik langzaam het toerisme helemaal zat ben..... Ik ben er echt voor dat Zwitserland op slot gaat!
JobEva schreef:
21-01-2021 11:09
Hier ook heel dubbel: Gisteren nog 2 Nl se auto's geparkeerd onder aan de piste zien staan.... Word ik dus eigenlijk heel boos van.... En moet eerlijk zeggen dat Nl nu met 2 maten meet, en ik langzaam het toerisme helemaal zat ben..... Ik ben er echt voor dat Zwitserland op slot gaat!
Hetzelfde in Zweden. Ik ben de toerisme ook zat en ik hoop dat ze de grens ook sluiten door de veerboten niet meer te laten aanmeren.
Ik snap dat ze mensen buiten willen houden maar én een PCR test én een sneltest én 10 dagen quarantaine lijkt me lichtelijk overdreven.
Zeker als je met de auto nog steeds gewoon binnen rijden zonder enige test.
Is het niet mogelijk om een sneltest te doen bij een privekliniek?

Spannend rosalind! Hopelijk kan je moeder nog komen en anders kan je partner hopelijk gewoon ouderschapsverlof opnemen? Mijn ervaring met de BB is niet zo heel erg best, maar hopelijk gaat het bij jullie beter! Waar in Zweden wonen jullie?

Tja, ik denk trouwens niet dat die boot stil wordt gelegd maar ik vind het wel raar dat er nog zo veel mensen naar het buitenland op vakantie gaan. Familileden waren ook van plan om te komen, maar hebben moeten cancelen.

Ik vind overigens dat je binnen eigen land prima op vakantie kan gaan. Wij zijn een weekje naar de bergen geweest en buiten een keer naar de winkel hebben we geen andere mensen gezien. Tja, 3 andere mensen in het bos op tig meters afstand. Dus een low risk vakantie :) Maar het was gewoon fijn om even ergens anders te zijn!

Hier gaat het verder zo z'n gangetje al begin ik het thuiswerken ondertussen wel vervelend te vinden en is het jammer dat de sneeuw aan het smelten is, maar dat zijn allemaal non-problemen!
Ik ben niet zwanger (gelukkig ;-D ), dat is Rozegeranium.
Een sneltest kan inderdaad vast in een privékliniek maar het moet wel binnen 4 uur voor vertrek. Dus heel eenvoudig is het allemaal niet...
Succes met de laatste loodjes Rozegeranium! Ik hoop dat je moeder evengoed kan komen.
Rosalind schreef:
21-01-2021 13:29
Ik ben niet zwanger (gelukkig ;-D ), dat is Rozegeranium.
Een sneltest kan inderdaad vast in een privékliniek maar het moet wel binnen 4 uur voor vertrek. Dus heel eenvoudig is het allemaal niet...
Succes met de laatste loodjes Rozegeranium! Ik hoop dat je moeder evengoed kan komen.
Dat zou al onmogelijk zijn voor mij. Ik moet met een binnenlandse vlucht naar Stockholm (1.5 uur) en daar de vlucht naar Nederland nemen. Dan zou ik op Stockholm even snel een sneltest moeten regelen in de overstap tijd. Ik sla Nederland dus een tijd over.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rosalind schreef:
21-01-2021 11:49
Ik snap dat ze mensen buiten willen houden maar én een PCR test én een sneltest én 10 dagen quarantaine lijkt me lichtelijk overdreven.
Zeker als je met de auto nog steeds gewoon binnen rijden zonder enige test.
Dat laatste vind ik dus echt enorm suf. Door bijvoorbeeld met het vliegtuig te reizen loop je natuurlijk meer risico onderweg alsnog het virus op te pikken omdat je met meer mensen in contact komt, maar je kan het ook gewoon meenemen uit het land van herkomst (of de domme pech hebben dat die ene persoon bij het tankstation die net te weinig afstand hield je besmet).
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
PhiIae schreef:
21-01-2021 14:14
Dat zou al onmogelijk zijn voor mij. Ik moet met een binnenlandse vlucht naar Stockholm (1.5 uur) en daar de vlucht naar Nederland nemen. Dan zou ik op Stockholm even snel een sneltest moeten regelen in de overstap tijd. Ik sla Nederland dus een tijd over.
Dat lijkt me trouwens wel een nadeel van verder naar het noorden wonen, geen rechtstreekse vluchten naar NL.

Heb jij nog veel last van de sneeuwstorm? Of valt het mee?
Hallon999 schreef:
21-01-2021 14:23
Dat lijkt me trouwens wel een nadeel van verder naar het noorden wonen, geen rechtstreekse vluchten naar NL.

Heb jij nog veel last van de sneeuwstorm? Of valt het mee?
Ja, wij zitten midden in de sneeuwstorm. Alle sneeuw van de vorige sneeuwstorm (week geleden) was nog niet opgeruimd. In die paar uur is er al 40 cm sneeuw gevallen. Ik heb nog nooit zoveel sneeuw weggehaald als deze week.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb me voorgenomen in Mei naar Nl te gaan. Begin Februari krijg ik d prik, en de tweede dus in Maart, en hoop dan echt met het inentingsboekje te kunnen gaan...
Rij dan met de auto.....

In ieder geval moet ik op mijn werk de injectie`s geven, samen met nog 4
kollega`s...en ben blij als dat circus voorbij is...

Middelste kind heeft de griep, en geen corona kregen we vandaag te horen.....Gelukkig maar, want partner zou anders zijn praktijk moeten sluiten....
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook veel toeristen.
Komen vaak met het argument dat het hier veiliger is en dat we allemaal mondmaskers dragen.
Inmiddels zijn de ziekenhuizen hier overvol.
Cum non tum age
noa schreef:
21-01-2021 17:04
Hier ook veel toeristen.
Komen vaak met het argument dat het hier veiliger is en dat we allemaal mondmaskers dragen.
Inmiddels zijn de ziekenhuizen hier overvol.
Helaas geld dat hier ook. Ziekenhuizen zijn overvol. Ondertussen komen toeristen nog steeds want “het kan wel even”.
Alle reacties Link kopieren Quote
PhiIae schreef:
21-01-2021 17:16
Helaas geld dat hier ook. Ziekenhuizen zijn overvol. Ondertussen komen toeristen nog steeds want “het kan wel even”.
Dat probleem hebben we hier dus niet...grenzen dicht is een stuk makkelijker als eiland!

Hier al maanden geen toeristen op een enkeling die is blijven hangen na. Heb buiten het hoogseizoen echt onwijze bargains gehad op reizen in binnenland.

Wel vreemd vanuit mijn perspectief dat Nederland nu dingen door gaat voeren die hier al in februari waren en sindsdien enorm verbeterd.
Hello, can you hear me?
Wij wonen in de buurt van Uppsala, vlakbij het vliegveld. Ik heb vandaag lang online gezeten om sneltesten te zoeken... Niet te vinden.... Handig hoor...

Mijn ervaringen met förlossning en BB zijn erg Zweeds maar ook best goed. Het is geen kraamhulp natuurlijk, maar we zijn al twee keer goed geholpen, ook na complicaties.

Die nachtboot van Göteborg naar Kiel hebben wij in de herstvakantie gedaan omdat we deze zomer niet konden en nu ook heel lang niet. Die boot was erg goed geregeld wat betreft Corona. Er werd bijvoorbeeld omgeroepen wanneer je naar de auto mocht, en ontbijt was buffet maar alleen door personeel op te scheppen. Eigen hut med badkamer was ook super.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben echt benieuwd hoelang het duurt voordat Nederland die idiote eis van een sneltest van 4 uur oud weer afschaft. Ze zijn bovendien heel onbetrouwbaar, dus ze voegen nauwelijks iets toe aan een normale PCR. Maar goed, om af te schrikken werkt het ongetwijfeld prima. De vliegtuigen van en naar Nederland zullen nog leger worden dan ze al waren. En mensen gaan natuurlijk gewoon uitwijken naar Düsseldorf en Brussel en zo.

Ik hoef zelf niet zo nodig naar Nederland, maar mijn ouders zouden het best leuk vinden om me weer eens te zien. Ze zijn dit voorjaar 50 jaar getrouwd, maar ik ben bang dat ik verstek moet laten gaan. Terwijl ze tegen die tijd zelf als het goed is al ingeënt zijn.

Volgens mij is het nu ook Nederland dat in de EU dat vaccinpaspoort tegenhoudt. Het enige geldige argument vind ik dat je zeker moet weten dat iemand die gevaccineerd is geen andere mensen meer kan besmetten. Maar zodra je dat weet, moet je dat paspoort natuurlijk gewoon invoeren.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren Quote
JobEva schreef:
21-01-2021 11:09
Hier ook heel dubbel: Gisteren nog 2 Nl se auto's geparkeerd onder aan de piste zien staan.... Word ik dus eigenlijk heel boos van.... En moet eerlijk zeggen dat Nl nu met 2 maten meet, en ik langzaam het toerisme helemaal zat ben..... Ik ben er echt voor dat Zwitserland op slot gaat!
Ik ben het ook zat. Snap als de noodzaak er is je wel op reis gaat, maar verder denk ik, kun je niet even wachten met op vakantie gaan?

Inmiddels is de horeca hier weer gesloten. Vind ik niet erg voor mezelf, wel voor de ondernemers.
Cum non tum age

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven