Vliegen met jong kind

20-07-2019 20:35 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers,

Ik dacht er moet vast een topic zijn over vliegen met baby/dreumes maar kon het niet vinden en dus waag ik een nieuwe poging.

Wij (ik en partner) gaan vliegen binnenkort naar een europees land c.a 3,5 uur vliegen met onze zoon van dan net 1 jaar. Wij hebben al vaker gevlogen alleen toen nog zonder onze zoon dus wij zijn toch erg benieuwd naar de do en dont's en waar op te letten.


Alle tips en adviezen zijn welkom natuurlijk.


Liefs, Wished
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Eh, niet veel bijzonders anders dan het voor de hand liggende:
Zorg dat je eten/drinken voor hem hebt
Zorg dat je speelgoed voor hem hebt
Zorg dat je voldoende luiers (plus een par extra in geval van vertraging) en een set schone kleren bij je hebt

Oh, en zorg dat je een paspoort of ID voor hem hebt.

Dan ben je er wel zo’n beetje eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Boek een extra stoel bij. Een 1-jarige moet bij het opstijgen en landen op schoot, maar tussendoor was het echt een drama om onze dreumes op schoot te houden. Met een eigen stoel (tussen ons in) op de terugweg ging het prima: filmpje kijken, rozijntjes eten, boekje lezen.
Alle reacties Link kopieren
Niet te veel speelgoed inpakken, dochter was hier gefascineerd door de mede-passagiers, een plastic bekertje, het klaptafeltje en de boekjes in t tijdschriftenvak.. speelgoedjes waren veel minder interessant.

Buggy meenemen tot aan de gate vond ik ideaal, stond bij t uitstappen dan weer klaar.

En ik had zelf een extra broek kunnen gebruiken.. nr 2 tijdens t dalen, toen ze dus op mijn schoot MOEST blijven zitten... not pretty :nope: :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Niet alleen reserve kleding voor kind maar ook een setje voor jezelf.

Verder niet stressen, er vliegen miljoenen mensen met kinderen. Meestal gaat dat gewoon goed. Als jij relaxt bent, is je kind ook relaxter.
Huilt ie dan huilt ie, als je dan panisch gaat proberen hem/haar stil te krijgen wordt het alleen maar erger. Wil natuurlijk niet zeggen dat je alles maar moet laten gebeuren, maar go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
Borstvoeding of flesje voor de oortjes tijdens opstijgen en landen, speelgoed, iPad mee. Rondje lopen tijdens de vlucht . 3,5 uur is niet zo lang, komt wel goed!

Ik boek wel altijd de vlucht zo dat we niet op een mega rot tijd uit bed moeten/thuis zijn in de hoop dat we niet met een huilend kind zitten heel de dag.
Ik heb nooit een extra stoel bij geboekt, bij beide kinderen niet. Maar als je het geld hebt is het misschien een idee.

Wel zat partner naast me ( dat is tegenwoordig niet per se altijd het geval) en dus kan je dan wisselen. Gewoon mee wat je normaal mee neemt en wat voor de oortjes.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben met oudste, toen 16 maanden, 2x 24 uur gevlogen. Dat ging heel prima, ook zonder extra stoel. Neem genoeg kleren mee (voor het opstijgen kotste ze bij ons de boel al onder). iPad met offline filmpjes. Nieuw speeltje, genoeg eten voor tussendoor. Bij veel huilen af en toe een rondje lopen en verder een fles/bv bij opstijgen. Draagdoek ook fijn, voor in en uitstappen als je dan in de rij moet wachten. Komt vast goed :)
Alle reacties Link kopieren
Via TUI kan je voor 25,- de stoel naast je reserveren. Kan alleen vooraf via internet en je hoort pas definitief of het kan, als je aan boord bent. De vlucht kan zo vol zitten dat het niet mogelijk is en dan krijg je je geld retour.
Maar wij hadden geluk en dus een extra stoel voor dreumes. En dat was best prettig. Zowel kind als wijzelf waren dat gehannes op schoot na een tijdje wel zat.
Alle reacties Link kopieren
Onwijs handige tips tot dusver, dank jullie wel!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Persoonlijk denk ik, die 3,5 uur zijn zo voorbij en jullie zijn met zijn tweeën.
Dat komt echt wel goed.

Stel je erop in dat stilzitten lastig zal zijn en dat hij niet gaat slapen. Dan kan het alleen maar meevallen en ben je zelf niet zo gestresst.

Inderdaad extra kleding, eten en drinken en zijn knuffel bij de hand hebben.

Ik ben alleen en heb altijd verre reizen met mijn kind gemaakt vanaf dat ze zeven maanden was.
Joh, komt goed!

Ik ben twee weken terug alleen met m’n zoon van 2,5 maand en peuter gevlogen op zo’n 1,5u vliegen en zelfs dat was goed te doen;

Draagzak voor de baby
Buggy voor de peuter
Genoeg luiers
Voor elk een schoon setje (voor mijzelf niet gedaan want geen plek voor in mijn rugzak)
Genoeg eten (rozijntjes, boterham, ligakoek, snoepje)
Voor de peuter de iPad, een lolly (voor het zuigen, oortjes), en een mini tasje met cadeautjes (een Barbie, sleutelhanger, post-iT met pennetje, boekje)
En vooral heel relaxt blijven. Ik heb alllllle tijd genomen op Schiphol om de douane door te komen en voor daarna (rustig verschonen en eten geven en zelf een kop koffie te kunnen drinken).
Ik kijk er echt prima op terug (vond t nl wel ff spannend, alleen met 2 kids), maar zou het zo weer doen.

Fijne vakantie!
Oh en een mega pak (billendoekjes). Toch wel heel handig voor ALLES.

Voeding / water mag gewoon mee met kleine kinderen. Ideaal.

Ik weet niet met wat je vliegt maar de stewardessen van de klm waren echt SUPER lief. Namen peuter even mee kijken naar het vliegtuig, ik mocht als eerst t vliegtuig in (alle mensen met kinderen) en werd onderweg ook nog eens super goed geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Wij vlogen voor het eerst toen onze zoon 9 maanden oud was.

Je kan bij Youtube1 maand gratis een premium abonnement afsluiten waarmee je offline filmpjes kan opslaan (voordat je gaat vliegen moet je dit natuurlijk al doen). Wij konden zo zijn favoriete kinderfilmpje (voornamelijk muziek met wat tekenfilm beelden erbij) offline afspelen in het vliegtuig en daarmee alleen al was hij 40 minuten zoet :)

Verder hadden we van die breakers maar dan voor fruit voor kinderen mee in het vliegtuig, die gaven we hem bij het stijgen en landen (ivm mogelijk oorpijn oid).
Verder 2 speelgoedjes die het op dat moment het leukst vond.

vooraf kochten we een vouwparaplu die je idd tot aan de gate mag meenemen en welke je ook plat kon doen zodat hij erin kon slapen.

al met al was het ideaal en deed hij het super goed!
Alle reacties Link kopieren
YouTube offline ook fijne tip, gaan we zeker doen.
En die extra kleren voor onszelf nooit aan gedacht maar zeker handig!


Dank jullie wel
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Ik deed kind begin van de vlucht altijd aan de borst en die sliep dan meteen 1,5-2 uur op mijn schoot, toevallig steeds als we gingen vliegen toen hij nog klein was. Dus dat is wel mijn gouden tip :D

En idd voldoende luiers en setje extra kleren mee. Zeker vertraging is altijd een mogelijkheid.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Koekblikje schreef:
20-07-2019 21:47

ik mocht als eerst t vliegtuig in (alle mensen met kinderen) en werd onderweg ook nog eens super goed geholpen.
Daar maken wij dus echt nooit gebruik van. Ik begrijp het ook nooit, je moet al zo lang in dat ding zitten, ik wil daar geen seconde langer dan nodig in doorbrengen met kinderen. Wij stappen altijd als een van de laatste in, kunnen de kinderen nog lekker lang spelen/stukje rennen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer alleen gevlogen met mijn oudste die toen 1,5 jaar was. ik had geen stoel voor haar en ze moest dus op schoot, mocht jij dat ook zo doen, kleed je dan vooral niet te warm aan want zo’n kind op schoot werkt als een kachel!
persoonlijk zou ik na die ervaring altijd een extra stoel boeken. ik vond het zo’n gedoe!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk zijn het handige tips hier, maar kom op..die luxe controlezucht vind ik ondermijnend voor jezelf.
Je vliegt gewoon met je kind van A naar B en het komt zo het komt, ik zou er vooral geen probleem van maken al op voorhand.
Alle reacties Link kopieren
Hastadepasta18 schreef:
20-07-2019 23:20
Daar maken wij dus echt nooit gebruik van. Ik begrijp het ook nooit, je moet al zo lang in dat ding zitten, ik wil daar geen seconde langer dan nodig in doorbrengen met kinderen. Wij stappen altijd als een van de laatste in, kunnen de kinderen nog lekker lang spelen/stukje rennen.
Hangt een beetje van de leeftijd af. Mijn kind is 7 maanden, en ik heb het vorige week dus juist wel gedaan. Had ik even de ruimte/tijd om de maxi cosi op de stoel te installeren (kind had eigen stoel), tas er onder te schuiven etc zonder dat ik meteen een opstopping veroorzaakte. En dochter wil/kan nog helemaal niet rondrennen, die vindt in haar stoeltje zitten prima.
Met een kind van 2 is het natuurlijk een heel ander verhaal.

Maar verder inderdaad: maak het niet moeilijker dan het is. Zeker als je met zijn tweeen bent, en je hebt geen bijzonder lastig kind, is 2 uur vliegen nou ook weet niet echt een big deal.
(Oh, en voor degene die mij vlak voor de vakantie vroeg of ik niet bang was dat mijn kind vliegangst zou hebben: :rofl: .)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gevlogen met een kind van net 1 jaar. 4,5 uur. Toen hadden we stoelen met extra beenruimte geboekt. Zo kon ze voor onze voeten op de grond een beetje spelen. En ze sliep al voordat we opgestegen waren.

Daarna gaan vliegen toen ze 1 jaar en 8 maanden was een vlucht van 10 uur. Toen wilde ze niet meer slapen. Heen weg had ze eigen stoel terug weg niet vlucht was te vol. Ook dat hebben we overleefd soms wat meer lopen en flink wat filmpjes. Het was wel omstebeurt eten.

Over 2 maanden gaan we vliegen met een baby en peuter. Dan heeft de baby wel een eigen stoel want dat was goedkoper als baby op schoot.
Geen tips de mijne sliepen aan boord. Dus wilde niet naast een ander kind die wel huilde zitten omdat ze dan wakker zou worden en dat wil niemand-;). Dat begrepen ze wel. Dus dat kun je verzoeken. Ook als je al ingestapt bent.

Op een keer na. 6 uur ziek, overgeven, overgeven en nog eens overgeven. Voldoende verschoning mee is ook handig. Ook voor jezelf-;)
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel! Bruikbare tips.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Je niet druk maken om hoe andere reizigers reageren mocht je kindje gaan huilen. Het is geen lange vlucht en het kan gebeuren toch.

Fijne vakantie!
Lees een aantal keer: Boek een extra stoel. Bedoelen jullie met extra stoel een eigen stoel voor kind i.p.v. hele tijd op schoot? Of bedoelen jullie met extra stoel voor kind naast de gewone geboekte stoel? Het lijkt mij wat overdreven dat een kind van een jaar twee volle eigen zitplaatsen nodig heeft toch? Op zulke korte vluchten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven