vliegen met ryan air - Priority?
dinsdag 27 maart 2012 om 11:05
Wij gaan de komende meivakantie met Ryanair naar een canarisch eiland. Omdat we twee kleine kinderen meenemen dachten we dat het handig zou zijn om priority te vliegen: dan mag je dus als eerste instappen. Hoef je niet te dringen in een meute mensen...
Maar nu zei een collega dat er wel heel erg veel mensen priority vliegen en dat die groep dus ook enorm staat te dringen voor het instappen.
Een tweede punt wat ik hier op een oud topic tegenkwam is dat je vaak nog een stukje met de bus moet, naar het vliegtuig toe. Dan mogen de priority-mensen als eerste in de bus, maar vervolgens komt de rest er ook gewoon bij en moet je alsnog 'vechten' om een plekje naast elkaar in het vliegtuig.
Wie heeft ervaring met priority bij Ryanair en heeft het echt voordelen?
En wie weet of je op Charleroi met de bus naar het vliegtuig moet?
En zijn er toevallig ook mensen die weten hoe dat gaat op het vliegveld van Fuerteventura?
Maar nu zei een collega dat er wel heel erg veel mensen priority vliegen en dat die groep dus ook enorm staat te dringen voor het instappen.
Een tweede punt wat ik hier op een oud topic tegenkwam is dat je vaak nog een stukje met de bus moet, naar het vliegtuig toe. Dan mogen de priority-mensen als eerste in de bus, maar vervolgens komt de rest er ook gewoon bij en moet je alsnog 'vechten' om een plekje naast elkaar in het vliegtuig.
Wie heeft ervaring met priority bij Ryanair en heeft het echt voordelen?
En wie weet of je op Charleroi met de bus naar het vliegtuig moet?
En zijn er toevallig ook mensen die weten hoe dat gaat op het vliegveld van Fuerteventura?
anoniem_31485 wijzigde dit bericht op 27-03-2012 11:20
Reden: we vliegen niet vanaf Schiphol...
Reden: we vliegen niet vanaf Schiphol...
% gewijzigd
dinsdag 27 maart 2012 om 11:19
Nee, we hoeven niet per se met z'n 4-en naast elkaar. Wel twee en twee.
Vorig jaar zijn we ook met z'n 4-en weggeweest met het vliegtuig, maar toen hadden we vaste plaatsen en zijn we gewoon helemaal als laatste het vliegtuig ingegaan. Geen geduw en getrek en ook niet heel lang van te voren in het vliegtuig zitten. Zo zien we het eigenlijk het liefste..
Vorig jaar zijn we ook met z'n 4-en weggeweest met het vliegtuig, maar toen hadden we vaste plaatsen en zijn we gewoon helemaal als laatste het vliegtuig ingegaan. Geen geduw en getrek en ook niet heel lang van te voren in het vliegtuig zitten. Zo zien we het eigenlijk het liefste..
dinsdag 27 maart 2012 om 11:21
Ik zou het niet doen. Het is zonde van je geld en heeft vaak idd helemaal geen zin. Ik vlieg vaak Easyslet (alleen) en zit zonder speed boarding/priority altijd als een van de eersten in het vliegtuig. Gewoon op tijd inchecken, niet te veel handbagage meenemen, dat vertraagt. Desnoods gaat 1 van jullie snel de bus uit en hopt het vliegtuig in en houdt een rijtje bezet. Overigens willen veel mensen ook wel ruilen hoor: niemand gaat vrijwillig tussen 2 kinderen van een ander inzitten
dinsdag 27 maart 2012 om 11:22
dinsdag 27 maart 2012 om 11:27
Het ligt er een beetje aan hoe streng de personen zijn die je door de gate laten. Soms zijn ze heel strikt op priority boarding en mogen dus ook echt alleen degene die dat hebben erdoor en wordt er gewacht met de rest er door laten totdat deze mensen bij het vliegtuig zijn. Andere keren roepen ze om dat het tijd is voor priority om te boarden maar wordt er totaal niet gecontroleerd. Mensen zonder priority die dan in de rij gaan staan lopen er net zo goed door als mensen die wel voor priority hebben betaald.
dinsdag 27 maart 2012 om 11:27
dinsdag 27 maart 2012 om 11:31
Ga overigens niet als allerlaatste het vliegtuig in om daarna iedereen aan te spreken of ze willen ruilen. Wat vind ik dat ergerlijk zeg. Ik heb al regelmatig zien gebeuren dat men eerst maar staat te lachen om iedereen die 'zo moeilijk doet om snel het vliegtuig in te komen' en daarna diezelfde mensen vragen of ze even 10 rijen uit elkaar kunnen gaan zitten zodat ze wel naast hun kind kunnen zitten. Zeer asociaal.
dinsdag 27 maart 2012 om 11:38
quote:bunnerbobbelien schreef op 27 maart 2012 @ 11:31:
Ga overigens niet als allerlaatste het vliegtuig in om daarna iedereen aan te spreken of ze willen ruilen. Wat vind ik dat ergerlijk zeg. Ik heb al regelmatig zien gebeuren dat men eerst maar staat te lachen om iedereen die 'zo moeilijk doet om snel het vliegtuig in te komen' en daarna diezelfde mensen vragen of ze even 10 rijen uit elkaar kunnen gaan zitten zodat ze wel naast hun kind kunnen zitten. Zeer asociaal.
Ben ik ook niet van plan.
Vandaar dat ik me afvroeg hoe dat gaat met priority. Als we daarmee wel als laatste van die groep naar binnen kunnen, zou dat wel fijn zijn. Maar dan moet je dus wel echt als groep priority naar binnen kunnen en niet samen met alle anderen in een bus.
Ben ik ook niet van plan.
Vandaar dat ik me afvroeg hoe dat gaat met priority. Als we daarmee wel als laatste van die groep naar binnen kunnen, zou dat wel fijn zijn. Maar dan moet je dus wel echt als groep priority naar binnen kunnen en niet samen met alle anderen in een bus.
dinsdag 27 maart 2012 om 11:41
quote:Ka32 schreef op 27 maart 2012 @ 11:27:
Nou, in dat andere topic van 2010 werden de reizigers van Ryanair erg negatief afgeschilderd: voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en van niemand anders iets aantrekken.
Nou zal dat vast wel meevallen, maar als ik dat voor 20 euro heen en 20 euro terug kan voorkomen....Jij vliegt er toch ook mee? Het is gewoon een afspiegeling van de samenleving. Er zijn mensen die stressen, mensen die op het allerlaatst komen aankakken, er zijn jongeren die voor het eerst vliegen, er zijn gezinnen. Het is net de kassa van de C1000. Maxima kom je er niet tegen, maar verder alle soorten mensen, en als je pech heb sta je net achter de verkeerde.
Nou, in dat andere topic van 2010 werden de reizigers van Ryanair erg negatief afgeschilderd: voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en van niemand anders iets aantrekken.
Nou zal dat vast wel meevallen, maar als ik dat voor 20 euro heen en 20 euro terug kan voorkomen....Jij vliegt er toch ook mee? Het is gewoon een afspiegeling van de samenleving. Er zijn mensen die stressen, mensen die op het allerlaatst komen aankakken, er zijn jongeren die voor het eerst vliegen, er zijn gezinnen. Het is net de kassa van de C1000. Maxima kom je er niet tegen, maar verder alle soorten mensen, en als je pech heb sta je net achter de verkeerde.
dinsdag 27 maart 2012 om 11:49
Ik vlieg heel erg vaak met Ryanair. Zou wel priority nemen eigenlijk, al is het maar voor je eigen gemoedsrust.
Het is waar dat veel mensen priority nemen en je dus alsnog in het gedrang zit, maar je bent dan hoe dan ook bij de eerste 'lading' passagiers in het vliegtuig en zeker met kleine kinderen kun je dan toch net iets rustiger een plekje kiezen.
Als de deuren van de gate eenmaal opengaan stormt iedereen als een kudde olifanten naar het vliegtuig en ik zie het vaak gebeuren dat ouders met kinderen wat achterblijven in de meute, net wat later aan boord kunnen en dan her en der moeten vragen of mensen hun plaats willen afstaan... echt, betaal die paar tientjes meer en vlieg rustiger.
Het is waar dat veel mensen priority nemen en je dus alsnog in het gedrang zit, maar je bent dan hoe dan ook bij de eerste 'lading' passagiers in het vliegtuig en zeker met kleine kinderen kun je dan toch net iets rustiger een plekje kiezen.
Als de deuren van de gate eenmaal opengaan stormt iedereen als een kudde olifanten naar het vliegtuig en ik zie het vaak gebeuren dat ouders met kinderen wat achterblijven in de meute, net wat later aan boord kunnen en dan her en der moeten vragen of mensen hun plaats willen afstaan... echt, betaal die paar tientjes meer en vlieg rustiger.
dinsdag 27 maart 2012 om 12:06
@borderwalk, ik snap dat het net als in de C1000 is, daarom zeg ik ook dat dat best mee zal vallen. En idd je kan pech en geluk hebben.
@framboos, mijn kinderen zijn 3 en 5. Heb ook gehoord dat dat bij Easyjet zo is, maar over Ryanair heb ik dit nog niet gehoord.
@woordenaar, ik denk dat ik (onbewust) zat te wachten op een bijdrage zoals die van jou.
Toen ik het las dacht ik meteen, 'ja, je hebt gelijk'. Bedankt dus!
Iedereen bedankt voor je bijdrage, ik denk dat ik er al wel uit ben.
@framboos, mijn kinderen zijn 3 en 5. Heb ook gehoord dat dat bij Easyjet zo is, maar over Ryanair heb ik dit nog niet gehoord.
@woordenaar, ik denk dat ik (onbewust) zat te wachten op een bijdrage zoals die van jou.
Toen ik het las dacht ik meteen, 'ja, je hebt gelijk'. Bedankt dus!
Iedereen bedankt voor je bijdrage, ik denk dat ik er al wel uit ben.
dinsdag 27 maart 2012 om 18:17
Denk je dat ze een van jouw kinderen alleen laten zitten in het vliegtuig? Echt niet hoor. Zorg dat je allebei de spullen van 1 ouder en 1 kind in je handbagage hebt zodat je je spullen bij de hand hebt als je wel apart zit.
Verder: geen stress. Ik vlieg regelmatig met Ryanair van Eindhoven naar Porto en heb echt nog nooit geduw of gedrang meegemaakt. Echt niet.
Verder: geen stress. Ik vlieg regelmatig met Ryanair van Eindhoven naar Porto en heb echt nog nooit geduw of gedrang meegemaakt. Echt niet.
dinsdag 27 maart 2012 om 18:28
dinsdag 27 maart 2012 om 21:24
Wij zijn met ryan air vanaf Charleroi gevlogen, wij hoefde niet met de bus naar het vliegtuig toe. in totaal nu 4 keer met ryan air en de priority rij heeft in geen van die keren 'vol' gestaan.
Je kunt bij ryan air ook de stoeln bij de vleugels reserveren voor 10 euro meer p.p. geloof ik . daar heb je meer beenruimte en ben je ook zeker van een plaats langs elkaar misschien is dat slimmer om te doen.
veel plezier op vakantie
Je kunt bij ryan air ook de stoeln bij de vleugels reserveren voor 10 euro meer p.p. geloof ik . daar heb je meer beenruimte en ben je ook zeker van een plaats langs elkaar misschien is dat slimmer om te doen.
veel plezier op vakantie
zaterdag 31 maart 2012 om 22:55
Misschien ben ik mosterd, maar bij Ryanair mag je met kleine kinderen niet als eerste instappen. Toch zou ik geen priority betalen, want twee aan twee zitten kan altijd wel. Ik heb het één keer gedaan (ook twee kleine kinderen) en vond het zonde van m´n geld aangezien het halve vliegtuig priority had.
zondag 1 april 2012 om 14:57
Wij boeken wel priority; die paar Euro extra is me dat comfort wel waard.
Vorig jaar waren er (natuurlijk) mensen die niet priority geboekt hadden, op het allerlaatste moment aankwamen en toen in het vliegtuig een hele discussie begonnen dat ze bij elkaar Moesten zitten; kansloos dus. Als ze niet onmiddellijk gingen zitten, mochten ze niet eens mee.
Vorig jaar waren er (natuurlijk) mensen die niet priority geboekt hadden, op het allerlaatste moment aankwamen en toen in het vliegtuig een hele discussie begonnen dat ze bij elkaar Moesten zitten; kansloos dus. Als ze niet onmiddellijk gingen zitten, mochten ze niet eens mee.
zondag 1 april 2012 om 15:04
Wij vliegen nooit priority (2 volwassenen, geen kinderen) en ik heb echt nooit problemen ervaren. Wij gaan wel in de rij staan als de rij wordt gevormd (dus niet helemaal tot het einde wachten). De priority rij is bij ons altijd wel veel korter. Maar gewoon rustige rijen, geen gedruk en getrek en ook in het vliegtuig zelf geen gekke dingen of eisende mensen. Ook kunnen we altijd wel met z'n 2-en naast elkaar.