Vliegen schiphol

14-05-2022 14:41 1761 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand recentelijk gevlogen? Hoe is de situatie nu…. Ik vlieg morgenochtend naar singapore. Wordt aangeraden om 4u van te voren aanwezig te zijn. Heb online ingecheckt maar wel ruimbagage….
Ja. Is een topic over. Zal ff zoeken.

Doe maar wel die 4 uur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja. Vanmorgen vroeg was ruim drie uur nog krap.
reizen/wachttijd-schiphol/list_messages/489748
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja zeker doen. Het is dat security vanmorgen om 4.00 rustig was anders hadden we het niet gehaald
Als ze 4 uur aanraden, dan zou ik nu eerder 5 uur van te voren gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is echt erg wisselend. Ik was er twee weken geleden met bagage 3,5 uur van tevoren, 04.30 uur, en heb 2,5 uur de tijd gehad om te ontbijten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Afgelopen woensdagochtend gevlogen. met Transavia van Schiphol.
Op P3 niks aan de hand. Inchecken/bagage afgeven bij Transavia, 1/2 uur in de rij gestaan. Security konden we zo doorlopen (douane hoefde we niet door). We vlogen wel al om 06:10.
KamilleT schreef:
14-05-2022 15:52
Het is echt erg wisselend. Ik was er twee weken geleden met bagage 3,5 uur van tevoren, 04.30 uur, en heb 2,5 uur de tijd gehad om te ontbijten.
Maar met vliegen is worst case scenario wel waar je rekening mee moet houden.

Zo erg is het ook weer niet om langer op het vliegveld te zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie geeft dat advies er vier uur van te voren te zijn?
Ik ben vorige week vanaf Schiphol gevlogen, en toen was het advies van Schiphol zelf heel reeel. Minder tijd zou ik niet aandurven. Liever iets meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
DS1971 schreef:
14-05-2022 16:01
Maar met vliegen is worst case scenario wel waar je rekening mee moet houden.

Zo erg is het ook weer niet om langer op het vliegveld te zijn.
Klopt. Ik ben er net na het opheffen van de quarantaineplicht voor het VK geweest, 3 uur van tevoren, en toen stond er een rij zoals ik nog nooit had meegemaakt. Omdat meer dan de helft van de passagiers nog ergens in een rij stond, hebben ze gelukkig de vlucht aan de grond gehouden. 1,5 uur later konden we vertrekken. Dat was een spannende ochtend :(
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom zou je twijfelen aan dat advies?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vorige week naar Rome gevlogen, God zij dank vanaf terminal 3
Dat is meestal de rustigste en dat klopte.

De centrale hal was smorgens vroeg om 05.00 al 1 mierenhoop.

Bij de security was maar 1 balie open met heul veul mensen

Ik zou zeker die 4 uur aanhouden als ik jou was
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds wanneer is het trouwens dat de P3-bus bij de centrale hal stopt en niet meer bij vertrek? Is dat tijdelijk of vinden ze het wel makkelijk zo. Met name voor terminal 3 ben je dan erg lang aan het wandelen nog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is terugkomst ook zo druk?

Ik kom morgen aan op Schiphol en moet mijn lift nog laten weten hoe laat hij ongeveer bij arrivals moet zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Adam_020 schreef:
14-05-2022 17:01
Is terugkomst ook zo druk?

Ik kom morgen aan op Schiphol en moet mijn lift nog laten weten hoe laat hij ongeveer bij arrivals moet zijn.
Ik ben net terug, vloog met KLM, ik vond het heel snel gaan. Er was geen rij bij de zelfscan paspoortcontrole (wel bij de marechaussee). En de koffers waren er vrij snel nadat we bij de bagageband waren. Ik denk dat het lopen vanaf de gate, naar de wc gaan, paspoortcontrole en bagage ophalen minder dan een uur heeft geduurd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn broertje vloog zaterdag vanaf Schiphol en de vlucht had zoveel vertraging door het gedoe dat ze met hun normaliter drie uur overstaptijd op Londen de vlucht niet gehaald hebben. Ze vlogen met BA.

Dochter is dinsdag teruggekomen uit de VS en hadden geen koffers maar alleen handkoffers en zij stonden na een uur buiten.

Dat was allemaal bij vertrek en aankomst 1/2

Zelf vier weken geleden terug vanuit Londen was een ramp bij de paspoortcontrole. En dat was bij aankomst 3. Er stond bovenaan de roltrap 1 man die een meute van 1000+ mensen tegen moest houden en die werd zowat omver gelopen. Heb een uur in de rij moeten staan. Balen want kan niet zo lang staan en had eigenwijs mijn wandelstok niet meegenomen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Adam_020 schreef:
14-05-2022 17:01
Is terugkomst ook zo druk?

Ik kom morgen aan op Schiphol en moet mijn lift nog laten weten hoe laat hij ongeveer bij arrivals moet zijn.

Heb je koffers mee?

Wij moesten vorige week zondag bijna een uur op de koffers wachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Adam_020 schreef:
14-05-2022 17:01
Is terugkomst ook zo druk?

Ik kom morgen aan op Schiphol en moet mijn lift nog laten weten hoe laat hij ongeveer bij arrivals moet zijn.

Aan lift vragen om ergens in de buurt op een parkeerplaats te wachten en dan bellen als je door de douane heen bent dat hij naar de wegbrengzone kan rijden om je op te halen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nummer*Zoveel schreef:
14-05-2022 18:19
Aan lift vragen om ergens in de buurt op een parkeerplaats te wachten en dan bellen als je door de douane heen bent dat hij naar de wegbrengzone kan rijden om je op te halen.
Zou ik echt niet meer doen. Dikke rijen en vaak ook veel marechaussee aanwezig. Anderhalve maand geleden werden random auto's gecheckt, heb zelfs een aantal auto's teruggestuurd zien worden naar P1.

Niet meer zo makkelijk als vroegah. Dat gezegd hebbende, in de meivakantie 40 minuten tussen landing en spullen op de band. Niet met KLM trouwens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
14-05-2022 18:23
Zou ik echt niet meer doen. Dikke rijen en vaak ook veel marechaussee aanwezig. Anderhalve maand geleden werden random auto's gecheckt, heb zelfs een aantal auto's teruggestuurd zien worden naar P1.

Niet meer zo makkelijk als vroegah. Dat gezegd hebbende, in de meivakantie 40 minuten tussen landing en spullen op de band. Niet met KLM trouwens.

Ik heb het nu precies 1 maand geleden nog zo gedaan. Wel zorgen dat je klaar staat en meteen weer door kunt rijden uiteraard, want er mag daar niet gewacht of geparkeerd worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nummer*Zoveel schreef:
14-05-2022 18:26
Ik heb het nu precies 1 maand geleden nog zo gedaan. Wel zorgen dat je klaar staat en meteen weer door kunt rijden uiteraard, want er mag daar niet gewacht of geparkeerd worden.
O het zal ook wel kunnen, maar de kans dat je eruit gepikt wordt als ze zien dat je alleen in de auto zit, is best reeel. Weet niet of de ophaler in kwestie daarop zit te wachten.
Star⁴ schreef:
14-05-2022 18:23
Zou ik echt niet meer doen. Dikke rijen en vaak ook veel marechaussee aanwezig. Anderhalve maand geleden werden random auto's gecheckt, heb zelfs een aantal auto's teruggestuurd zien worden naar P1.

Daar worden de auto's van valet parking ook weer aan de terugkomende eigenaren gegeven.
Laden/lossen/in-/uitstappen is geen probleem.
Zolang je maar niet blijft staan daar.

Vorige week reed de marechaussee idd wel rond en spraken ze mensen aan die in de auto zaten. Maar even uitstappen om koffers in te laden en weer weg kon gewoon.
Alle reacties Link kopieren Quote
We hebben idd koffers.

Lift staat op p1 short parking en krijgt een appje als we de Doane door zijn en koffers hebben.

We gaan het zien :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Afgelopen dinsdag lag de bagage al op de band toen ik er aan kwam. Ging heel voorspoedig dus. Was jammer van de file op de A4, anders was ik lekker vroeg thuis geweest.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven