Vliegreis december

10-11-2021 21:46 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal, medio december zou het zover zijn: voor het eerst helemaal alleen op vakantie, een weekje. Even naar de zon, een week helemaal voor mijzelf (in plaats van altijd met vriend), even op een rustige zonnige plek opladen. Ik durf met de huidige cijfers en mogelijke aanscherping van maatregelen alleen niet meer te boeken, en zie - mogelijk door mijn wat pessimistische aard - tegen die tijd alweer een lockdownsituatie of iets gelijkaardigs gebeuren waardoor het allemaal in het water valt. Als ik ga zal het last minute zijn, maar ik ben even benieuwd naar jullie visie. Zouden jullie met de huidige cijfers en mogelijke verdere aanscherpingen de gok naar het buitenland nog durven te wagen?
koffiehagedis wijzigde dit bericht op 10-11-2021 21:49
Reden: Typfout
0.14% gewijzigd
Nee.
Opladen kan ook zonder zon. Boek lekker een heerlijk huisje in Zeeland, op de waddeneilanden of op de Veluwe.
Het ligt eraan waar je heen gaat. In Portugal kun je nu prima vakantie vieren bijvoorbeeld. Maar dat kan over een maand anders zijn.
Toch denk ik dat er binnen de EU weinig reisrestricties zullen zijn, zeker als je gevaccineerd bent.
Alle reacties Link kopieren
Half december zou ik niet gaan. Of je moet niet nerveus worden van wijzigingen in de situatie en terugvluchten die anders dan gepland kunnen lopen. Of dat je in quarantaine moet op je vakantieadres.
Ik heb een vakantie geboekt maar de Antillen. Huis en auto kan ik een dag vantevoren nog annuleren en vlucht kan ik wijzigen. Vlieg KLM en ben platinum member dus verwacht daar geen probleem. Als ik een paar dagen vooraf twijfels heb annuleer ik alles.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon boeken en gaan, zeker als je in Europa blijft en volledig gevaccineerd bent.

Ben zelf net terug van een week Gran Canaria en het was HEERLIJK.
Alle reacties Link kopieren
Nee.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
10-11-2021 22:00
Ik zou gewoon boeken en gaan, zeker als je in Europa blijft en volledig gevaccineerd bent.

Ben zelf net terug van een week Gran Canaria en het was HEERLIJK.
Je bent zelf net terug en was vast prima te doen. TO wil in december, dat is nog minimaal een maand. Ik verwacht eerlijk gezegd dat met de oplopende besmettingen het dan wel lastig zal zijn.

Ik zou zelf niet durven boeken.
Misschien last minute een optie of vliegen maar wel naar het vaste land zodat je terug altijd met de trein of bus kan?
nanouk wijzigde dit bericht op 11-11-2021 00:39
0.35% gewijzigd
Ik zou nu niks boeken nee, veel te riskant nu het overal weer de verkeerde kant op lijkt te gaan. En het zou me niks verbazen als we straks bepaalde landen gewoon niet meer in mogen als de besmettingen zo hoog blijven.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een trip naar Bonaire geboekt na kerst, ik hoop van harte dat we kunnen gaan maar heb wel alles annuleerbaar. En werklaptop gaat mee als we idd gaan.
Ja.
Alle reacties Link kopieren
"Het wonder van Portugal" kopte het AD een paar dagen geleden, met een vaccinatie-percentage van boven de 95% en nagenoeg alles open en operationeel is het dat m.i. ook wel.

Ik ben vaak in Portugal en de situatie daar is niet te vergelijken met hier. Ook niet als de besmettingen weer oplopen. Boek een flexticket bij transavia, dat kun je tot 48 uur voor vertrek kosteloos omboeken (alleen eventueel prijsverschil bijbetalen) gedurende een jaar. Als je dan op het laatste moment toch niet durft, kun je altijd op een ander moment nog gaan. Accomodatie is er ook genoeg te vinden last minute.
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
Nee
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Best wisselende reacties, dank daarvoor! Ik zou nu ook zeker niets boeken, maar durf nu wel wat meer te denken 'Ik bepaal 2 dagen van tevoren wel of ik het aandurf', afhankelijk van de cijfers en situatie op dat moment. Ik verwacht dat het hem niet wordt, maar het dromen over even lekker helemaal weg geef ik in ieder geval nog niet definitief op ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het doen. Momenteel kan je meestal makkelijk annuleren.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik zou het niet doen. Grote kans dat er allerlei grenzen dicht gaan voor Nederlanders. Het aantal besmettingen is hier bijzonder hoog.
En de kans is klein dat er maatregelen komen die gaan helpen.
Alle reacties Link kopieren
Jij durft! Wacht gewoon tot volgend jaar. Straks zit je daar vast. En ze zijn met regels bezig dat Nederlanders in quarantaine moeten omdat wij donker rood zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het zou doen, zou ik heel kort van te voren boeken. Wat je zelf ook al aangaf. En anders iets binnen Nederland doen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het zou doen, zou ik heel kort van te voren boeken. Wat je zelf ook al aangaf. En anders iets binnen Nederland doen.
Alle reacties Link kopieren
Nee een vliegreis absoluut niet.
Ik geloof er nog altijd niet in dat vliegen veilig is.
Alle reacties Link kopieren
mijn visie is dat je tijd moet blokken om op vakantie te gaan en iets boeken in NL dat je af kunt zeggen, plus een fully flex vliegticket naar Portugal.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een vliegtuigreis geboekt in december, maar voel me momenteel redelijk veilig aangezien in gevaccineerd ben én drie weken geleden besmet ben. Mijn immuniteit heeft dus een extra boost gekregen :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een vliegtuigreis geboekt in december, maar voel me momenteel redelijk veilig aangezien in gevaccineerd ben én drie weken geleden besmet ben. Mijn immuniteit heeft dus een extra boost gekregen :)
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
15-11-2021 15:21
Nee een vliegreis absoluut niet.
Ik geloof er nog altijd niet in dat vliegen veilig is.
En waarop is jouw ‘geloof’ gebaseerd?

Ik heb al meerdere keren gevlogen de afgelopen 1,5 jaar en ga begin januari ook weer vliegen.
Ik ken een aantal mensen die beroepshalve veel vliegen en werkelijk niemand daarvan is besmet geraakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven