Vliegreis december

10-11-2021 21:46 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal, medio december zou het zover zijn: voor het eerst helemaal alleen op vakantie, een weekje. Even naar de zon, een week helemaal voor mijzelf (in plaats van altijd met vriend), even op een rustige zonnige plek opladen. Ik durf met de huidige cijfers en mogelijke aanscherping van maatregelen alleen niet meer te boeken, en zie - mogelijk door mijn wat pessimistische aard - tegen die tijd alweer een lockdownsituatie of iets gelijkaardigs gebeuren waardoor het allemaal in het water valt. Als ik ga zal het last minute zijn, maar ik ben even benieuwd naar jullie visie. Zouden jullie met de huidige cijfers en mogelijke verdere aanscherpingen de gok naar het buitenland nog durven te wagen?
koffiehagedis wijzigde dit bericht op 10-11-2021 21:49
Reden: Typfout
0.14% gewijzigd
Greyli schreef:
12-11-2021 14:58
Jij durft! Wacht gewoon tot volgend jaar. Straks zit je daar vast. En ze zijn met regels bezig dat Nederlanders in quarantaine moeten omdat wij donker rood zijn.
‘Ze zijn’…… wie dan precies?
Greyli schreef:
12-11-2021 14:58
Jij durft! Wacht gewoon tot volgend jaar. Straks zit je daar vast. En ze zijn met regels bezig dat Nederlanders in quarantaine moeten omdat wij donker rood zijn.
Dit zeiden ze in de zomer ook en ik ben inmiddels ook al meerdere keren wezen vliegen. Niks aan de hand hoor. Als je het niet prettig vindt, gewoon thuisblijven. Maar dat je daar vast komt te zitten, in de EU, dat geloof ik niet.
Ik heb net geboekt, maar eerlijk is eerlijk.. vind het een stukje enger dan van de zomer, fingers crossed dat alles goed gaat..
Wij hebben onlangs geboekt voor een vliegreis in december, wel in Europa. Ik vind nu ook wel spannend nu de cijfers wel heel hard stijgen wat de maatregelen gaan zijn. Verblijf kunnen we annuleren tot ongeveer een week van te voren en bij vliegmaatschappij konden we ook verzetten. Ik ga wel zien.
Ik zou naar de Antillen gaan en nog even afwachten
Katjaishier schreef:
10-11-2021 21:54
Ik heb een vakantie geboekt maar de Antillen. Huis en auto kan ik een dag vantevoren nog annuleren en vlucht kan ik wijzigen. Vlieg KLM en ben platinum member dus verwacht daar geen probleem. Als ik een paar dagen vooraf twijfels heb annuleer ik alles.
Update: onverwacht positief getest dus alles geannuleerd zonder kosten. Partner, kind en moeder zijn de enigen die ik de afgelopen twee weken heb gezien en zijn zijn allen negatief getest. Ik had vorige week een negatieve ggd-test en gisteravond een negatieve thuistest. Vanmiddag een positieve pcrtest en vanavond de uitslag en daarna een negatieve thuistest. Maargoed, geen Antillen dus in bikini onder de kerstboom. Hopelijk word ik niet ziek.
Katjaishier schreef:
04-12-2021 02:32
Update: onverwacht positief getest dus alles geannuleerd zonder kosten. Partner, kind en moeder zijn de enigen die ik de afgelopen twee weken heb gezien en zijn zijn allen negatief getest. Ik had vorige week een negatieve ggd-test en gisteravond een negatieve thuistest. Vanmiddag een positieve pcrtest en vanavond de uitslag en daarna een negatieve thuistest. Maargoed, geen Antillen dus in bikini onder de kerstboom. Hopelijk word ik niet ziek.
Oei dat is balen! Maar tegen kerst zou je toch wel weer negatief zijn of zouden jullie al eerder gaan?
Wij zitten in hetzelfde schuitje, man positief getest afgelopen week, rest van het gezin niet, ik ga er eigenlijk nog wel van uit dat we met de kerst naar Bonaire kunnen vliegen (de besmette persoon hoeft niet negatief te testen, dat scheelt).
Adelaar81 schreef:
04-12-2021 09:48
Oei dat is balen! Maar tegen kerst zou je toch wel weer negatief zijn of zouden jullie al eerder gaan?
Wij zitten in hetzelfde schuitje, man positief getest afgelopen week, rest van het gezin niet, ik ga er eigenlijk nog wel van uit dat we met de kerst naar Bonaire kunnen vliegen (de besmette persoon hoeft niet negatief te testen, dat scheelt).
Ik zou vandaag vertrekken dus PCRtest voor vertrek. Beter dan daar zitten en op dag drie positief testen bij de verplichte antigeentest. Echt heel jammer.

Dat van Bonaire wist ik niet. Ik dacht dat je altijd een negatieve test moest hebben. Lees het nu. Krijg direct weer een vrolijke bui. Bedankt voor de tip! Januari is ook een optie, kerst is alles vast vol en erg druk. Nu moet vriend negatief blijven of corona krijgen en ook een herstelbewijs ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven