Vliegtips met kinderen
dinsdag 15 januari 2013 om 01:18
Behalve dan om niet te gaan 
In mei ga ik op pad met een baby (5,5 maand) en peuter (dan 3). Vlucht is 2 uurtjes, dus dat moet voor hun, mij en de medepassagiers uit te houden zijn. We gaan naar het zuiden.
Mee gaat; pakjes drinken, iets te snoepen/kauwen voor stijgen/dalen. Boekje of wellicht tablet met filmpje/spelletje. Peuter heeft eigen stoel. Baby natuurlijk niet. We vliegen sochends, op een prettige tijd. Baby krijgt bv, dus die krijgt te drinken met stijgen/dalen.
Bij de apotheek zag ik oordopjes liggen. Voor kinderen in het vliegtuig, is dat wat? Iemand ervaring? En wat als ze nu ontzettend verkouden is? Dat lijkt me zo zielig.
Iemand tips, ervaringen etc
In mei ga ik op pad met een baby (5,5 maand) en peuter (dan 3). Vlucht is 2 uurtjes, dus dat moet voor hun, mij en de medepassagiers uit te houden zijn. We gaan naar het zuiden.
Mee gaat; pakjes drinken, iets te snoepen/kauwen voor stijgen/dalen. Boekje of wellicht tablet met filmpje/spelletje. Peuter heeft eigen stoel. Baby natuurlijk niet. We vliegen sochends, op een prettige tijd. Baby krijgt bv, dus die krijgt te drinken met stijgen/dalen.
Bij de apotheek zag ik oordopjes liggen. Voor kinderen in het vliegtuig, is dat wat? Iemand ervaring? En wat als ze nu ontzettend verkouden is? Dat lijkt me zo zielig.
Iemand tips, ervaringen etc
dinsdag 15 januari 2013 om 01:27
Reservekleding en speentje. Toen ik vloog heeft mijn 2-jarige me helemaal ondergekotst en mijn jongste van vijf maanden was ook net verkouden geweest en heeft een half uur gehuild. Maar op dat moment dacht ik ook: Ach, erger kan ook bijna niet... Het is overigens andere keren heel goedgegaan, ook op vluchten van acht uur. Ik kreeg ook veel hulp van mensen om mij heen.
dinsdag 15 januari 2013 om 01:50
Hoi rodina,
Hier wat tips van een stewardess,
Neem inderdaad voldoende te doen mee..
Vraag bij het inchecken of de vlucht vol zit en zoniet of het dan ajb mogelijk zou zijn om een lege stoel naast je te hebben zodat je de ruimte hebt met je kids,
Vwb de oordopjes, sommige mensen zweren erbij , ik denk meer placebo effect.. Bovendien kan je ze alleen voor je oudste kindje gebruiken.. Pijn in de oren heb je ( indien verkouden oid) alleen tijdens de daling, neem vooral kinderneusspray mee. Daar heb je het allermeeste aan.. Vraag even aan de crew wanneer de daling ingezet word zodat je ruim op tijd kan sprayen.
Fijne vlucht
Hier wat tips van een stewardess,
Neem inderdaad voldoende te doen mee..
Vraag bij het inchecken of de vlucht vol zit en zoniet of het dan ajb mogelijk zou zijn om een lege stoel naast je te hebben zodat je de ruimte hebt met je kids,
Vwb de oordopjes, sommige mensen zweren erbij , ik denk meer placebo effect.. Bovendien kan je ze alleen voor je oudste kindje gebruiken.. Pijn in de oren heb je ( indien verkouden oid) alleen tijdens de daling, neem vooral kinderneusspray mee. Daar heb je het allermeeste aan.. Vraag even aan de crew wanneer de daling ingezet word zodat je ruim op tijd kan sprayen.
Fijne vlucht
dinsdag 15 januari 2013 om 02:11
quote:heleenie schreef op dinsdag 15 januari 2013 01:56 Ik vind dat je niet eerder moet vliegen met een kind voordat het kan praten.
Beste heleenie,
To geeft toch duidelijk aan dat ze die opmerking niet hoeft, zij vraagt om tips om te gaan vliegen dus wat wij er persoonlijk van vinden is totaal niet ter zake
Beste heleenie,
To geeft toch duidelijk aan dat ze die opmerking niet hoeft, zij vraagt om tips om te gaan vliegen dus wat wij er persoonlijk van vinden is totaal niet ter zake
dinsdag 15 januari 2013 om 02:25
quote:medisch27 schreef op dinsdag 15 januari 2013 02:21 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="heleenie in "Geen relatie."" class="messagelink">heleenie schreef op 15 januari 2013 @ 02:17</a>:</b>
Hou toch op met je gezeur en negatieve gedoe, altijd maar zeggen dat Nederlanders racisten zijn, maar wat doe jij in dit land als je mensen die niet gelovig zijn de grond probeert in te stampen? Kom eens onder de mensen, zie de REALITEIT vanuit een ander perspectief</div></blockquote>Ik ben een Nederlander en ik heb een enorme afkeer van dit land en dat komt omdat ik zie hoe de mensen het kwade omarmen en de zwakkere verdrukken. Lees maar eens naar reacties van mensen op dit soort onderwerpen van bv asielzoekers dan zie je de hardheid van mensen.
Hou toch op met je gezeur en negatieve gedoe, altijd maar zeggen dat Nederlanders racisten zijn, maar wat doe jij in dit land als je mensen die niet gelovig zijn de grond probeert in te stampen? Kom eens onder de mensen, zie de REALITEIT vanuit een ander perspectief</div></blockquote>Ik ben een Nederlander en ik heb een enorme afkeer van dit land en dat komt omdat ik zie hoe de mensen het kwade omarmen en de zwakkere verdrukken. Lees maar eens naar reacties van mensen op dit soort onderwerpen van bv asielzoekers dan zie je de hardheid van mensen.
dinsdag 15 januari 2013 om 03:08
Oordopjes zijn onnodig. Lolly voor de oudste, flesje voor de baby. Idd verschoning voor jezelf en de kinderen. Het is maar een paar uurtjes dus komt goed. Neem een paar kleine ingepakte cadeautje's mee, dan hebben ze wat om uit te pakken en mee te klooien. En uiteraard de iPad o.i.d. meenemen. Veel plezier, voordat je het weet sta je alweer aan de grond!
dinsdag 15 januari 2013 om 06:36
Toen mijn kleine 6 maanden was, zijn we naar de andere kant van de wereld gevlogen. Ik maakte me toch wel zorgen over meer dan 15 uur vliegen en een volle dag reizen. Maar alles ging prima, heb de mijne niet gehoord. Sliep zowat de hele reis en anders was ie aan het spelen bij papa of mama op schoot. Mijn tip is: blijf zelf relaxed! En hou precies hetzelfde ritme aan als thuis. Overigens hadden wij een wiegje, omdat het een lange vlucht was. Dat zal bij jou denk ikniet het geval zijn. Oh en een babydekentje meenemen vond ik toch wel ideaal. Kan fris worden in het vliegtuig. Neem je je wagen mee? Die van ons raakte helemaal beschadigd... Terwijl we die meenamen tot aan de slurf, yoen werd ie in het ruim geladen en na de landng brachten ze hem weer naar de slurf. Handig! Wel Meteen kijken en meteen een klacht indienen als je landt en je ziet dat ie is beschadigd
dinsdag 15 januari 2013 om 08:27
quote:framboos1990 schreef op 15 januari 2013 @ 02:11:
Die pakjes drinken kan je vergeten want die mogen niet mee het vliegtuig in
Zolang het een pakje kant en klare melkvoeding is mag het wel.
Wij zijn naar Egypte gevlogen met een 2 jarige. We hadden op de heen- en terugvlucht telkens 2 pakjes kant en klare melkvoeding mee, en dat gaven we dan met het opstijgen en dalen. Met het dalen gaven we ook rozijntjes of een rijstwafel. Verder hadden we haar favoriete knuffel en een dekentje mee, wat speelgoed, en had ik op mijn smartphone afleveringen van haar favoriete tekenfilm gezet.
Alleen op de terugvlucht met het laatste uur was ze even een half uur hysterisch doordat ze moe was en niet kon slapen.
Die pakjes drinken kan je vergeten want die mogen niet mee het vliegtuig in
Zolang het een pakje kant en klare melkvoeding is mag het wel.
Wij zijn naar Egypte gevlogen met een 2 jarige. We hadden op de heen- en terugvlucht telkens 2 pakjes kant en klare melkvoeding mee, en dat gaven we dan met het opstijgen en dalen. Met het dalen gaven we ook rozijntjes of een rijstwafel. Verder hadden we haar favoriete knuffel en een dekentje mee, wat speelgoed, en had ik op mijn smartphone afleveringen van haar favoriete tekenfilm gezet.
Alleen op de terugvlucht met het laatste uur was ze even een half uur hysterisch doordat ze moe was en niet kon slapen.
dinsdag 15 januari 2013 om 08:48
dinsdag 15 januari 2013 om 08:58
dinsdag 15 januari 2013 om 09:28
quote:heleenie schreef op 15 januari 2013 @ 01:56:
Ik vind dat je niet eerder moet vliegen met een kind voordat het kan praten.
Waar slaat dat op dan?
Dus als je een kind hebt met een taalachterstand dan mag je heel lang niet vliegen? Als je een kind hebt dat door een beperking niet kan leren praten mag je nooit vliegen?
Ik vind dat je niet eerder moet vliegen met een kind voordat het kan praten.
Waar slaat dat op dan?
Dus als je een kind hebt met een taalachterstand dan mag je heel lang niet vliegen? Als je een kind hebt dat door een beperking niet kan leren praten mag je nooit vliegen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 15 januari 2013 om 09:33
On topic: wij gaan ook in mei, met een kleuter (vijf jaar, heeft autisme, dus het is moeilijk om hem voor te bereiden, al verwacht ik geen problemen, want hij heeft weinig moeite met nieuwe dingen) en een peuter (drie jaar). Ze zullen elk een iPod Touch hebben aan boord zodat ze filmpjes kunnen kijken en spelletjes kunnen doen, verder neem ik nog wel wat boeken, kleurplaten en stiften mee.
Een tip die heel goed werkt tegen oorpijn: vraag om bekertjes voor de oren. Toen ik heel lang geleden een keer vloog hadden mijn nichtje en ik ook last van onze oren en toen kregen we dat van de stewardess: ondiepe bekertjes met een soort warm papier op de bodem die je dus op je oren moet houden. Het ziet er misschien heel stom uit, maar het scheelt echt enorm, we hadden totaal geen last meer. Zoiets zou je ook voor je kinderen kunnen vragen.
Als ze verkouden zijn helpt de bekertjestip ook, maar in dat geval zou ik de neus ook goed vrij houden met zoutoplossing of eventueel gewone neusspray.
Een tip die heel goed werkt tegen oorpijn: vraag om bekertjes voor de oren. Toen ik heel lang geleden een keer vloog hadden mijn nichtje en ik ook last van onze oren en toen kregen we dat van de stewardess: ondiepe bekertjes met een soort warm papier op de bodem die je dus op je oren moet houden. Het ziet er misschien heel stom uit, maar het scheelt echt enorm, we hadden totaal geen last meer. Zoiets zou je ook voor je kinderen kunnen vragen.
Als ze verkouden zijn helpt de bekertjestip ook, maar in dat geval zou ik de neus ook goed vrij houden met zoutoplossing of eventueel gewone neusspray.
Don't waste your time on jealousy,
dinsdag 15 januari 2013 om 11:50
dinsdag 15 januari 2013 om 15:23
Wij hebben ook al eens een vliegreis gemaakt met onze oudste, die was toen net een jaar. Was een vliegreis naar Amerika, wij hadden heel naïef een goedkope vlucht gekocht met overstap en Amerikaanse vliegtuigmaatschappijen, en ondanks vertraging, slechte zitplaatsen (we konden niet online inchecken wegens kind mee, maar een speciale plek kreeg je dan ook weer niet want dat kost daar extra, dit wisten wij niet en alles zat verder vol...) en weinig slaap heeft 'ie het heel goed gedaan. Het komt allemaal wel goed denk ik, zolang je maar zelf relaxed kunt zijn, ipad ofzo is ook uitkomst, en voor je oudste mss een tasje met lievelingsspeeltjes/leuk boekje/nieuw dingetje om zich mee te amuseren. Maar twee uur moet te overzien zijn, en de meeste mensen zijn heus begrijpend en behulpzaam, in tegenstelling tot sommigen hier....Kindjes moeten bepaalde dingen ook gewoon nog leren hè? Overigens is op de sites van de meeste luchtvaartmaatschappijen wel te vinden wat je wel en niet mee mag nemen ivm baby's.
veel plezier!
veel plezier!
dinsdag 15 januari 2013 om 16:37
Je kinderen gaan waarschijnlijk last krijgen van hun oren op die leeftijd, succes daarmee. Pakjes drinken voor je oudste kun je vergeten, dat mag niet tenzij je het in een ziploc bag doet.
Kinderen die meegaan in het vliegtuig, prima. Ouders die het geen reet kan schelen als hun kinderen (pijnlijke) overlast bezorgen bij andere reizigers = NIET prima.
Nu vliegen jullie maar 2 uurtjes dus het zal allemaal wel erg mee vallen hoor. Maar ik moest voor een bruiloft met partner naar Australië, dat is inclusief 2 overstappen van meer dan 1,5 uur 28 uur vliegen, en mijn rug is van jongs af aan niet bepaald de beste. De huilende baby's toen we opstegen of gingen landen heb ik weinig last van gehad, wel van de moeders/vaders die het allemaal wel prima vonden dat hun 3-jarige koter mijn rug helemaal verrot schopten. Ik heb 3x netjes gevraagd in zowel het Nederland, Engels of Duits (ze bleken uiteindelijk gewoon Nederlands te zijn ) of het op kon houden en daarna ben ik in het ergste geval ontploft. Niet dat het hielp ofzo. Wat was ik blij dat zulke lui voor mijn eindbestemming uitstappen...
Kinderen die meegaan in het vliegtuig, prima. Ouders die het geen reet kan schelen als hun kinderen (pijnlijke) overlast bezorgen bij andere reizigers = NIET prima.
Nu vliegen jullie maar 2 uurtjes dus het zal allemaal wel erg mee vallen hoor. Maar ik moest voor een bruiloft met partner naar Australië, dat is inclusief 2 overstappen van meer dan 1,5 uur 28 uur vliegen, en mijn rug is van jongs af aan niet bepaald de beste. De huilende baby's toen we opstegen of gingen landen heb ik weinig last van gehad, wel van de moeders/vaders die het allemaal wel prima vonden dat hun 3-jarige koter mijn rug helemaal verrot schopten. Ik heb 3x netjes gevraagd in zowel het Nederland, Engels of Duits (ze bleken uiteindelijk gewoon Nederlands te zijn ) of het op kon houden en daarna ben ik in het ergste geval ontploft. Niet dat het hielp ofzo. Wat was ik blij dat zulke lui voor mijn eindbestemming uitstappen...
dinsdag 15 januari 2013 om 19:58
woensdag 16 januari 2013 om 14:13
Bedankt allemaal!
Ipad oid gaat mee. Neusspray. Bekertjes zal ik ook navragen.
En zelf heel relaxed blijven.. Oke dat vind ik wel spannend, want vliegen vind ik namelijk best spannend.
Hoe zit dat eigenlijk met een reiswieg? Ik heb deze http://www3.images.coolsp ... i-cosi-mura-4-profile.jpg en hij moet wel mee, want baby slaapt daar ook in.
Ipad oid gaat mee. Neusspray. Bekertjes zal ik ook navragen.
En zelf heel relaxed blijven.. Oke dat vind ik wel spannend, want vliegen vind ik namelijk best spannend.
Hoe zit dat eigenlijk met een reiswieg? Ik heb deze http://www3.images.coolsp ... i-cosi-mura-4-profile.jpg en hij moet wel mee, want baby slaapt daar ook in.
woensdag 16 januari 2013 om 19:57