Vliegtips met kinderen
dinsdag 15 januari 2013 om 01:18
Behalve dan om niet te gaan 
In mei ga ik op pad met een baby (5,5 maand) en peuter (dan 3). Vlucht is 2 uurtjes, dus dat moet voor hun, mij en de medepassagiers uit te houden zijn. We gaan naar het zuiden.
Mee gaat; pakjes drinken, iets te snoepen/kauwen voor stijgen/dalen. Boekje of wellicht tablet met filmpje/spelletje. Peuter heeft eigen stoel. Baby natuurlijk niet. We vliegen sochends, op een prettige tijd. Baby krijgt bv, dus die krijgt te drinken met stijgen/dalen.
Bij de apotheek zag ik oordopjes liggen. Voor kinderen in het vliegtuig, is dat wat? Iemand ervaring? En wat als ze nu ontzettend verkouden is? Dat lijkt me zo zielig.
Iemand tips, ervaringen etc
In mei ga ik op pad met een baby (5,5 maand) en peuter (dan 3). Vlucht is 2 uurtjes, dus dat moet voor hun, mij en de medepassagiers uit te houden zijn. We gaan naar het zuiden.
Mee gaat; pakjes drinken, iets te snoepen/kauwen voor stijgen/dalen. Boekje of wellicht tablet met filmpje/spelletje. Peuter heeft eigen stoel. Baby natuurlijk niet. We vliegen sochends, op een prettige tijd. Baby krijgt bv, dus die krijgt te drinken met stijgen/dalen.
Bij de apotheek zag ik oordopjes liggen. Voor kinderen in het vliegtuig, is dat wat? Iemand ervaring? En wat als ze nu ontzettend verkouden is? Dat lijkt me zo zielig.
Iemand tips, ervaringen etc
zaterdag 19 januari 2013 om 19:30
Misschien mis ik iets, maar waarom zou je een autostoel meenemen in het vliegtuig? Tot 2 jaar hebben ze geen eigen stoel (tenzij je ervoor betaalt) dus waar laat je dat ding? En vanaf 2 jaar kunnen ze toch prima op hun stoel zitten, spelen etc? Mijn kinderen zouden zich no way nog laten ´insnoeren´.
zaterdag 19 januari 2013 om 21:10
Teuntje, ik maak deze reis al aantal jaar, en nooit is er n stoel over. Zeker niet in de periode waarin ik ga.
Gemelitos, kloptmdat kinderen tot 2 jr gratis zijn, mar dan zitten ze wel op je wchoot. En ik zie t niet zitten om met een heeeel beweeglijk kind van 20/21 mnd 10 u lang op schoot te hebben, heb ook nog n kind bij me namelijk!
En ik ben dus ook bang da mijn kind zich niet laat insnoeren in n autostoel, vandaar dus dat ik twijfel!
Gemelitos, kloptmdat kinderen tot 2 jr gratis zijn, mar dan zitten ze wel op je wchoot. En ik zie t niet zitten om met een heeeel beweeglijk kind van 20/21 mnd 10 u lang op schoot te hebben, heb ook nog n kind bij me namelijk!
En ik ben dus ook bang da mijn kind zich niet laat insnoeren in n autostoel, vandaar dus dat ik twijfel!
zaterdag 19 januari 2013 om 22:06
zaterdag 19 januari 2013 om 23:08
Ohw leuk joh, toevallig! Ik ben getrouwd op t eiland magoe we dwalen af
Ok ongeveer even oud dus! Ja we hebben al geboekt hor, maar zag t echt niet zitten zolang op schoot. Met mn dochter had ik t toen wel aangedurfd, maar met zoontje niet hehe!! Ga t nog even overleggen, ben bang dat ik spijt krijg als ik geen stoel meeneem haha! Dan kan ik m niet insnoeren, maar zoals eerder gezegd, denk ik niet dat hij daar er blij mee zal zijn als ik dat zou doen haha...
Ok ongeveer even oud dus! Ja we hebben al geboekt hor, maar zag t echt niet zitten zolang op schoot. Met mn dochter had ik t toen wel aangedurfd, maar met zoontje niet hehe!! Ga t nog even overleggen, ben bang dat ik spijt krijg als ik geen stoel meeneem haha! Dan kan ik m niet insnoeren, maar zoals eerder gezegd, denk ik niet dat hij daar er blij mee zal zijn als ik dat zou doen haha...
zaterdag 19 januari 2013 om 23:17
Oké, wel een eigen stoel dus, mooi. Maar dan nog begrijp ik de autostoel niet. Heb verschillende keren gevlogen met mijn 3-jarige tweeling (en dat zijn niet de rustigsten ) maar een autostoel meenemen heb ik nooit overwogen. Ook nooit gezien trouwens.
Succes met de beslissing! En de reis Hier is voorbereiden het toverwoord.
Succes met de beslissing! En de reis Hier is voorbereiden het toverwoord.
zaterdag 19 januari 2013 om 23:23
Ok jij dus nooit overwogen....nou ik zie vaak genoeg mensen wel met n stoel, vandaar dat ik twijfel! Het is een enorm gesleep maar misschien in t vliegtuig wel handig. Omdat ik ook regelmatig lees, dat kinderen in hun eigen vertrouwde stoel goed slapen bijv.
Maar ja dat zijn misshcien kindjes die heel rustig zijn en die al snel iets goed vinden, maar mijn zoontje is niet zo makkelijk!
Ik weet niet hoe ik mn zoontje van 20 mnd moet voorbereiden?? tips??
Maar ja dat zijn misshcien kindjes die heel rustig zijn en die al snel iets goed vinden, maar mijn zoontje is niet zo makkelijk!
Ik weet niet hoe ik mn zoontje van 20 mnd moet voorbereiden?? tips??
zondag 20 januari 2013 om 09:31
zondag 20 januari 2013 om 09:55
Ja haha vliegtuig zit altijd vol, zeker met Carnavals periode, en werelddeal weken
Ok dus gewoon dekentje, kusentje, ipad haha, gaat goed komen hoop ik woehahahaha! Nou ik denk ook omdat de hele vlucht over dag is, slaapt hij ook maar 1x, hoop ik. En verder zal t veel loopjes, spelletjes, bij papa en mama wisseldn op schoot zijn, dus echt veel en lang stil zitten in de stoel zal tniet zijn,dus ook zonde om zon mega stoel mee te slepen dan!
Blauw baai mooiii, wij Port Marie
Ok dus gewoon dekentje, kusentje, ipad haha, gaat goed komen hoop ik woehahahaha! Nou ik denk ook omdat de hele vlucht over dag is, slaapt hij ook maar 1x, hoop ik. En verder zal t veel loopjes, spelletjes, bij papa en mama wisseldn op schoot zijn, dus echt veel en lang stil zitten in de stoel zal tniet zijn,dus ook zonde om zon mega stoel mee te slepen dan!
Blauw baai mooiii, wij Port Marie