Vliegtips met kinderen

15-01-2013 01:18 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Behalve dan om niet te gaan ;)

In mei ga ik op pad met een baby (5,5 maand) en peuter (dan 3). Vlucht is 2 uurtjes, dus dat moet voor hun, mij en de medepassagiers uit te houden zijn. We gaan naar het zuiden.

Mee gaat; pakjes drinken, iets te snoepen/kauwen voor stijgen/dalen. Boekje of wellicht tablet met filmpje/spelletje. Peuter heeft eigen stoel. Baby natuurlijk niet. We vliegen sochends, op een prettige tijd. Baby krijgt bv, dus die krijgt te drinken met stijgen/dalen.

Bij de apotheek zag ik oordopjes liggen. Voor kinderen in het vliegtuig, is dat wat? Iemand ervaring? En wat als ze nu ontzettend verkouden is? Dat lijkt me zo zielig.

Iemand tips, ervaringen etc
Hier nooit een stoeltje mee, iknheb best vaak mee gemaakt dat we met zijn 3-en 4 stoelen hadden, dan sliep ze dwars over de 2 stoelen. Maar als ik hem mee zou nemen dan alleen als handbagage, te vaak gezien dat een stoeltje aan gort van de band kwam.
Misschien mis ik iets, maar waarom zou je een autostoel meenemen in het vliegtuig? Tot 2 jaar hebben ze geen eigen stoel (tenzij je ervoor betaalt) dus waar laat je dat ding? En vanaf 2 jaar kunnen ze toch prima op hun stoel zitten, spelen etc? Mijn kinderen zouden zich no way nog laten ´insnoeren´.
Rodina, heb jij kleine kinderen? Slapen in de wagenbak bij 5,5 maand kan behoorlijk krap zijn.
Teuntje, ik maak deze reis al aantal jaar, en nooit is er n stoel over. Zeker niet in de periode waarin ik ga.

Gemelitos, kloptmdat kinderen tot 2 jr gratis zijn, mar dan zitten ze wel op je wchoot. En ik zie t niet zitten om met een heeeel beweeglijk kind van 20/21 mnd 10 u lang op schoot te hebben, heb ook nog n kind bij me namelijk!

En ik ben dus ook bang da mijn kind zich niet laat insnoeren in n autostoel, vandaar dus dat ik twijfel!
Die van mij paste ook met gemak met 5.5 mnd in kinderwagenbak. Dochter was 7 mnd en kon met gemak in n KLM wiegje.
Ook zonder extra stoel slaapt dochter beter zonder autostoel denk ik dan met, dan gewoon hoofd mijn schoot benen op haarstoel

(Vlieg naar suriname missw?)
Ja psies zoiets daht ik ook al aan, maar of mijn overbeweeglijk kind dat zal doen haha vraag ik me af! Denk eerder dat t op shoot in slaap vallen (hopelijk) zal zijn en dan heeeel voorzihtig naast me neer leggen en dan idd hoofd op schoot...

Nee, Antillen
Ik heb in ieder geval nooit een autostoel gemist in het vliegtuig

(Lekker antillen, nog goede verblijftip met kids?)
Wij gaan altijd naar Jan Thiel Livingstone! Dichtbij t strand, en rustig resort en een groot zwembad en kinderbad.

Teuntje, heb jij ook gevlogen toen je kind ongeveer 20 mnd was??
Gevlogen toen ze 23 maand was (zonder eigen stoel)

(En onze huwelijksreis was ooknaar oa jan theel baai)
Ohw leuk joh, toevallig! Ik ben getrouwd op t eiland magoe we dwalen af

Ok ongeveer even oud dus! Ja we hebben al geboekt hor, maar zag t echt niet zitten zolang op schoot. Met mn dochter had ik t toen wel aangedurfd, maar met zoontje niet hehe!! Ga t nog even overleggen, ben bang dat ik spijt krijg als ik geen stoel meeneem haha! Dan kan ik m niet insnoeren, maar zoals eerder gezegd, denk ik niet dat hij daar er blij mee zal zijn als ik dat zou doen haha...
Oké, wel een eigen stoel dus, mooi. Maar dan nog begrijp ik de autostoel niet. Heb verschillende keren gevlogen met mijn 3-jarige tweeling (en dat zijn niet de rustigsten ) maar een autostoel meenemen heb ik nooit overwogen. Ook nooit gezien trouwens.

Succes met de beslissing! En de reis Hier is voorbereiden het toverwoord.
Ok jij dus nooit overwogen....nou ik zie vaak genoeg mensen wel met n stoel, vandaar dat ik twijfel! Het is een enorm gesleep maar misschien in t vliegtuig wel handig. Omdat ik ook regelmatig lees, dat kinderen in hun eigen vertrouwde stoel goed slapen bijv.

Maar ja dat zijn misshcien kindjes die heel rustig zijn en die al snel iets goed vinden, maar mijn zoontje is niet zo makkelijk!

Ik weet niet hoe ik mn zoontje van 20 mnd moet voorbereiden?? tips??
Haha, hier getrouwd op blaauw baai

En je kunt hem natuurlijk ook ' vast' zetten in de vliegtuiggordel, alleen daarvoor zou ik geen autostoeltje meenemen.
En ter voorbereiding, je hebt van de site verre reizen met kinderen geloof ik twee boekjes waar een resi incl vliegen, wordt uitgelegd.
Ik zie ook bijna nooit mensen met autostoelen, maar wij vliegen naar Azie. En naar de Antillen, ja dan geloof ik wel dat het vliegtuig vol zit haha. Succes iig!
Lekker met een dekentje en kussentje installeren in zijn vliegtuigstoel, eventueel tegen jou aanhangend, dat slaapt vast beter dan rechtop in een autostoel.

En ik zou hem goed uitleggen wat er gaat gebeuren (eventueel ahv boekjes), op die leeftijd begrijpen ze al veel.
Ja haha vliegtuig zit altijd vol, zeker met Carnavals periode, en werelddeal weken

Ok dus gewoon dekentje, kusentje, ipad haha, gaat goed komen hoop ik woehahahaha! Nou ik denk ook omdat de hele vlucht over dag is, slaapt hij ook maar 1x, hoop ik. En verder zal t veel loopjes, spelletjes, bij papa en mama wisseldn op schoot zijn, dus echt veel en lang stil zitten in de stoel zal tniet zijn,dus ook zonde om zon mega stoel mee te slepen dan!

Blauw baai mooiii, wij Port Marie :-)
Je moet je gewoon voorbereiden op wat uren hard werken om hem bezig te houden. Dan kan het alleen maar meevallen

Fijne vakantie!
Ja klopt haha!! Ik zie hoop horror beelden voor me nu, maar dan kan t idd alleen maar meevallen haha!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven