voor een jaar naar curacao

22-08-2011 00:47 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, nog een week en dan vertrek ik voor een jaar lang naar het buitenland. Ik ga voor stage naar Curacao en vind het zoo spannend. Ik heb alles zo goed als geregeld, woonruimte, papieren, etc, maar ik ben bang dat ik door de zenuwen iets vergeet.

Verder stel ik tips, ervaringen, adviezen, etc heel erg op prijs!! Ook over het eiland, de cultuur, etc.
auto geregeld ?
Als bewoner van Curacao wil ik je waarschuwen voor het fenomeen stagairebuikjes. Bijna alle stagaires komen mooi slank op het eiland aan en vertrekken weer met een dikke pens van het zuipen. De happyhours zijn geloof ik verplicht om bij te wonen.

Verder niet teveel zorgen maken want je kan bijna alles wat je in NL hebt hier ook krijgen. En binnen de kortste keren ken je de weg hoor. Men helpt elkaar hier graag!

Als je geen auto hebt er zijn hier in het weekend s'nachts busjes (snorders) die je overal binnen de stad brengen voor 5,- Naf. Andere stagaires zullen je daar snel genoeg attent op maken. Overdag kom je ook een eind met het normale openbaar vervoer, alleen als je naar banda abou wil heb je wel een auto nodig.

Verder wens ik je heel veel plezier en als je nog vragen, hebt roept u maar!
Reserve bril/lenzen?

Veel plezier!
quote:khemam schreef op 22 augustus 2011 @ 01:49:

Als bewoner van Curacao wil ik je waarschuwen voor het fenomeen stagairebuikjes. Bijna alle stagaires komen mooi slank op het eiland aan en vertrekken weer met een dikke pens van het zuipen. De happyhours zijn geloof ik verplicht om bij te wonen.

Ah joh, daarvoor hoef je niet naar Curacao hoor ..

Leiden had precies hetzelfde effect hahaha..

De eerstesjaars10kg noemen we dat!
Ben je dan serieus ook verplicht te drinken, volvreten dan? Lijkt me niks. Maar ik ben daar sowieso niet van.

Veel plezier , had ook graag een stage in het buitenland gehad.
Leuk! Wat voor stage ga je doen? Verder geen tips, gewoon nieuwsgierig

Wij vertrekken eind deze week op vakantie naar Curacao, al zoveel zin in!!

Khemam,, ik zie allemaal wolkjes / regen bij weeronline: is/wordt het inderdaad zo bewolkt/regenachtig?

Sorry voor de off-topic

On topic: verzekeringen geregeld? En een kluisje? Mijn nichtje is 3x beroofd op d'r studentenkamer :(
Inderdaad spannend, maak voor jezelf een checklijstje. dan weet je zeker of je alles hebt... Zou daar ook wel half jaar/ jaartje willen werken. maar je moet daar flink werken in de horeca voor beetje geld. Weet niet of dat klopt, maar heb ik van horen zeggen...

En zoals ik al las, beetje uit kijken of je niet geript wordt!
Bedankt!

Stagiairebuikjes haha, daar zal ik gelukkig geen last van hebben, drink niet veel!

Hoe is het verkeer daar? Ik heb gehoord dat het nogal chaotisch is. Ik wil graag nog een auto huren want er is mij verteld dat je zonder auto niks kan. Verder ga ik stagelopen in de wijk Otrabanda en ze zeggen dat het gevaarlijk kan zijn als je er savonds loopt.

Hoe zit het met kleding? Er zijn geen bekende winkels zoals HM, Zara enz toch? En kan ik daar ook lenzen krijgen of ik het verstandig om genoeg reserve het mee te nemen?

Wat kan ik het beste doen om inbraak of atrako's te voorkomen?? Ik lees dat ze vaak ook een hele kluis meenemen!

Sorry voor al de vragen, bedankt!
Het verkeer op curacao is echt vrij rustig en sociaal. Alleen echt rondom willemstad is het een beetje te druk.

Verder zou ik er snachts ook niet graag alleen over straat gaan, met al die donkere/louche figuren.

H&m is niet aanwezig, maar uiteraard wel soortgelijke winkels.
Ik zou geen auto huren voor een jaar, maar gewoon een auto overkopen van iemand die je vervolgens als je vertrekt zelf ook weer doorverkoopt.
Een aantal vrienden van mij hebben daar stage gelopen of wonen daar nu nog. Ik ben er nu ook een paar keer geweest. Het zal heel even wennen zijn maar aangezien het een toeristeneiland is met heeeeeel veel stagiaires en mensen die daar voor 1 - 3 jaar werken is het heel makkelijk om snel mensen te ontmoeten. Er is heel veel te doen en het is altijd warm. Je gaat een topjaar tegemoet!

Als je je een beetje vrij wilt bewegen dan is een auto eigenlijk wel echt nodig. Je hebt er speciale autohuur voor stagiaires zoals:

http://www.stagiairesautoverhuurcuracao.com/ en

http://www.stageauto.net/

Daar huur je een oude auto tussen de 250 en 350 uur per maand incl alle verzekeringen mits je hem langer dan een half jaar huurt ofzo. Dat zijn wel goede deals.

Auto's zijn vaak van slechte kwaliteit dus ik zou er alleen een kopen als het van een bekende is ofzo. En bekenden heb je daar snel genoeg Succes en heel veel plezier daar!
Ik heb in 2009 voor 3 maanden in Curacao stage gelopen.

Ook in otrobanda. Ik raad je echt aan om een auto te regelen, aangezien je een jaar gaat zou ik er eentje kopen als dat mogelijk is. Want met huren ben je elke maand een hoop geld kwijt en als je een ongeluk krijgt ben je je borg kwijt, bij een huisgenootje zijn tot 3x toe haar banden gestolen, en zij kon fluiten naar haar borg, en moest zelfs de banden betalen.

En hele belangrijke tip, begin zo snel mogelijk met vitamine B12 te slikken tegen muggen. Ik ben in die 3 maanden helemaal lek geprikt. ik had na een week meer dan 150 muggen bulten. En er kwamen alleen maar bulten bij. Ik heb hier zelfs medicijnen voor gehad zodat de kans op ontstekingen tegen te gaan. Dus zorg dat je daarvoor genoeg voorzorgsmaatregelen treft.

Ik ben afgevallen in Curacao, dus ik weet niet of dat voor iedereen geldt dat je aankomt op Curacao.

Winkelen is leuk,heel veel leuke winkeltjes. Indd geen H&M of Zara, ze hebben daar wel een bruna, AH, DA en nog een winkel maar die kan ik me zo niet herinneren.

Op maandag moet je bij de Heeren zijn voor de salade dag, (helft van de prijs)

Wilhelmina plein elke dag daghad voor 10 NAF.

Bij de tropen heb je 12 gerechten voor 12 NAF.

Ook zou ik een duikbril en snorkel meenemen. Mocht je interesse hebben om ook wat te zien van onderwater leven.

De snorkels daar zijn namelijk erg aan de prijs.

Zwemmen met dolfijnen kun je met korting doen als je een kopie van je stage contract laat zien, volgens mij was ik iets van 60NAF kwijt.

Verder alle stranden bekijken, je blijft je verbazen over hoe mooi deze zijn.

Oh en op dinsdag was er altijd op mambobeach filmavond.

Verder de happy hours wordt je zelf wel bekend mee.

Ik zelf was helemaal fan de TMF op woensdag avond.

Oh en ik weet niet waar je gaat wonen, en hoe het zit met de was, maar een klasgenoot waar ik mee was, moest haar was naar een wassarette brengen, en na 3 maanden waren al haar witte/lichte kleren urine geel uitgeslagen.

Ik hoop dat je hier mee heb kunnen helpen, weet zo ff niet meer wat ik nog meer voor tips voor je heb, als je nog meer vragen heb neem gerust contact met me op. Misschien dat ik je hiermee kan helpen.

Iig heel veel plezier, geniet er van. En pas goed op jezelf, want er is wel heel veel criminalteit.

Ik heb er een toptijd gehad, en zou het zo overdoen als het mogelijk was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven