Vraagje over Utrecht
dinsdag 7 januari 2020 om 10:37
Hoi meiden, ik heb zojuist twee kaarten besteld voor de musical Annie in de Stadsschouwburg in Utrecht, voor mijn dochter van 12 jaar en mezelf.
We willen hier graag een weekendje van maken. Dus ergens overnachten. We moeten 1,5 uur rijden om in Utrecht te komen, ben er dus niet bekend. Ligt het in het centrum? En weet iemand toevallig een leuk (niet al te duur) hotel in de buurt?
Ik hoor het graag! Verder andere leuke tips voor Utrecht dat weekend zijn ook welkom, voor een meid van 12 jaar dan
We willen hier graag een weekendje van maken. Dus ergens overnachten. We moeten 1,5 uur rijden om in Utrecht te komen, ben er dus niet bekend. Ligt het in het centrum? En weet iemand toevallig een leuk (niet al te duur) hotel in de buurt?
Ik hoor het graag! Verder andere leuke tips voor Utrecht dat weekend zijn ook welkom, voor een meid van 12 jaar dan
dinsdag 7 januari 2020 om 13:20
nee, ze benoemt de reistijd als reden, dat ze de stad niet kent
dinsdag 7 januari 2020 om 22:34
woensdag 8 januari 2020 om 14:24
Omdat we willen overnachten.poldervrouw schreef: ↑07-01-2020 10:56En 1 1/2 uur rijden is toch geen wereldreis ? Waarom niet gewoon naar huis rijden ? Utrecht vind ik duur om te overnachten.
Maar goed. Bastion bij tramstation Westraven (zit ook p&r) is betaalbaar. Je stapt zo op de sneltram richting centrum.
woensdag 8 januari 2020 om 15:54
Geweldig met je dochter naar "Annie". Alvast veel plezier.
Al genoemd, "doe een van der Valkje", op zich al een uitje, beetje kitsch en kneuterig, dineetje samen, ontbijtbuffet, zwembad, gasten van 0 tot 90 jr. fijne kamers.
Hotel in Utrecht heeft bus/ tram halte voor de deur, 10 minuten van / naar Schouwburg. Mijn kleinkinderen 10+ worden er helemaal blij van en ik dus ook.
Al genoemd, "doe een van der Valkje", op zich al een uitje, beetje kitsch en kneuterig, dineetje samen, ontbijtbuffet, zwembad, gasten van 0 tot 90 jr. fijne kamers.
Hotel in Utrecht heeft bus/ tram halte voor de deur, 10 minuten van / naar Schouwburg. Mijn kleinkinderen 10+ worden er helemaal blij van en ik dus ook.
Alles sal reg kom
woensdag 8 januari 2020 om 16:19
StayOkay op de Neude?
https://www.stayokay.com/nl/hostel/utre ... um/prijzen
Wat al eerder gezegd is, prima veilig om van stadsschouwburg over straat te lopen richting centrum of wittevrouwen in (wijk de andere kant op).
Om te eten zou ik eten bij de stadsschouwburg zelf afraden. Lekkere pizzaria: de pizzabakkers (voorstraat of nachtegaalstraat). Verantwoord eten: Gys. Hamburgers: Meneer Smakers. Eetcafe: de Poort. Lekkere lunch/brunch: de bakkerswinkel, de Ontdekking.
De Twijnstraat heeft leuke kleine winkeltjes. Ook leuke brunch/lunchplekjes.
https://www.stayokay.com/nl/hostel/utre ... um/prijzen
Wat al eerder gezegd is, prima veilig om van stadsschouwburg over straat te lopen richting centrum of wittevrouwen in (wijk de andere kant op).
Om te eten zou ik eten bij de stadsschouwburg zelf afraden. Lekkere pizzaria: de pizzabakkers (voorstraat of nachtegaalstraat). Verantwoord eten: Gys. Hamburgers: Meneer Smakers. Eetcafe: de Poort. Lekkere lunch/brunch: de bakkerswinkel, de Ontdekking.
De Twijnstraat heeft leuke kleine winkeltjes. Ook leuke brunch/lunchplekjes.
woensdag 8 januari 2020 om 19:11
Precies kinderen vinden zulke dingen juist leuk...Sharing* schreef: ↑08-01-2020 15:54Geweldig met je dochter naar "Annie". Alvast veel plezier.
if we all light up, we can scare away the dark...
vrijdag 10 januari 2020 om 20:26
Ik vind het Van der Valk echt superongezellig qua ligging. Dan zou ik misschien nog eerder in Bunnik in het Stayokay gaan zitten. Met de bus ben je dan in 10 minuten in het centrum. Kan je ook leuk pannenkoeken eten bij theehuis Rhijnauwen naast de stayokay.
In Utrecht is de Bakkerswinkel leuk maar Olivier vind ik ook leuk, een heel klein voordeurtje met daarachter een enorme schuilkerk. Hier kan je lunchen bijvoorbeeld.
Een broodje Mario eten is ook wel echt Utrechts, dat is een kraampje bij de Oudegracht met heerlijke Italiaanse bollen. Beroemd in Utrecht.
Verder lekker winkelen natuurlijk. Niet alleen in Hoog Catharijne en de gracht maar ook de straatjes erachter.
Veel plezier!
In Utrecht is de Bakkerswinkel leuk maar Olivier vind ik ook leuk, een heel klein voordeurtje met daarachter een enorme schuilkerk. Hier kan je lunchen bijvoorbeeld.
Een broodje Mario eten is ook wel echt Utrechts, dat is een kraampje bij de Oudegracht met heerlijke Italiaanse bollen. Beroemd in Utrecht.
Verder lekker winkelen natuurlijk. Niet alleen in Hoog Catharijne en de gracht maar ook de straatjes erachter.
Veel plezier!
vrijdag 10 januari 2020 om 20:54
Welke Van der Valk bedoelen we eigenlijk in dit topic? Die aan de A12?Lente19251003 schreef: ↑10-01-2020 20:26Ik vind het Van der Valk echt superongezellig qua ligging. Dan zou ik misschien nog eerder in Bunnik in het Stayokay gaan zitten. Met de bus ben je dan in 10 minuten in het centrum. Kan je ook leuk pannenkoeken eten bij theehuis Rhijnauwen naast de stayokay.
Veel plezier!
De Van der Valk aan de Utrechtseweg bij De Bilt is ook wel een goede optie. Je bent van daaruit in 10 minuten bij de Stadsschouwburg met het OV.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 10 januari 2020 om 21:17
vrijdag 10 januari 2020 om 21:32
Zou er gewoon 2 of 3 boeken daarna even verder kijken welke het meest geschikt is en later 1-2 annuleren.
https://www.booking.com/hotel/nl/vismar ... al;ucfs=1&
https://www.booking.com/hotel/nl/brass- ... al;ucfs=1&
https://www.booking.com/hotel/nl/cosy-a ... al;ucfs=1&
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 11 januari 2020 om 11:48
Ik bedoel die nieuwe hoge toren in Utrecht, in de buurt van Kanaleneiland, aan het hele drukke verkeersplein.fashionvictim schreef: ↑10-01-2020 20:54Welke Van der Valk bedoelen we eigenlijk in dit topic? Die aan de A12?
De Van der Valk aan de Utrechtseweg bij De Bilt is ook wel een goede optie. Je bent van daaruit in 10 minuten bij de Stadsschouwburg met het OV.