Vraagje over Utrecht

07-01-2020 10:37 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, ik heb zojuist twee kaarten besteld voor de musical Annie in de Stadsschouwburg in Utrecht, voor mijn dochter van 12 jaar en mezelf.

We willen hier graag een weekendje van maken. Dus ergens overnachten. We moeten 1,5 uur rijden om in Utrecht te komen, ben er dus niet bekend. Ligt het in het centrum? En weet iemand toevallig een leuk (niet al te duur) hotel in de buurt?

Ik hoor het graag! Verder andere leuke tips voor Utrecht dat weekend zijn ook welkom, voor een meid van 12 jaar dan ;-)
NH Hotel Utrecht City Centre (dus niet het NH bij het station!), ligt op 400 meter van de Stadsschouwburg. En dat is een goede uitvalsbasis voor het winkelen of een uitstapje.
poldervrouw schreef:
07-01-2020 12:46
Nee.. maar ze noemt de reistijd als factor..
nee, ze benoemt de reistijd als reden, dat ze de stad niet kent
:)
TO, als het om het weekend van 2-3 mei gaat, dan heb je niet veel keus meer.Veel hotels zijn volgeboekt die dagen op Booking.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Hotel Midland is misschien ook nog wel wat, buiten het centrum maar niet in het vreselijke Nieuwegein.

Als je met het OV gaat; overweeg een ov-fiets en je bent helemaal overal in een paar minuten.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Tickel schreef:
07-01-2020 21:20
TO, als het om het weekend van 2-3 mei gaat, dan heb je niet veel keus meer.Veel hotels zijn volgeboekt die dagen op Booking.
Zag ik ja. Is er iets te doen dan of zo?
Super leuk om met je dochter naar Utrecht te gaan! Toevallig ken ik hotel Midland en dat is wel het laatste hotel waar ik in Utrecht heen zou gaan, en het zit ook niet in de binnenstad.

Misschien heeft Suite Loof beschikbaarheid.
indy82 schreef:
08-01-2020 11:53
laatste weekend 'tulp'vakantie (geen idee hoe het tegenwoordig heet) bij ons
poldervrouw schreef:
07-01-2020 10:56
En 1 1/2 uur rijden is toch geen wereldreis ? Waarom niet gewoon naar huis rijden ? Utrecht vind ik duur om te overnachten.

Maar goed. Bastion bij tramstation Westraven (zit ook p&r) is betaalbaar. Je stapt zo op de sneltram richting centrum.
Omdat we willen overnachten.
Apollo hotel is er ook nog. Dan zou ik zonder ontbijten reserveren dan is het nog wel te doen qua prijs.
indy82 schreef:
Meivakantie, dus er gaan meer mensen erop uit
Geweldig met je dochter naar "Annie". Alvast veel plezier.

Al genoemd, "doe een van der Valkje", op zich al een uitje, beetje kitsch en kneuterig, dineetje samen, ontbijtbuffet, zwembad, gasten van 0 tot 90 jr. fijne kamers.
Hotel in Utrecht heeft bus/ tram halte voor de deur, 10 minuten van / naar Schouwburg. Mijn kleinkinderen 10+ worden er helemaal blij van en ik dus ook.
Alles sal reg kom
StayOkay op de Neude?
https://www.stayokay.com/nl/hostel/utre ... um/prijzen

Wat al eerder gezegd is, prima veilig om van stadsschouwburg over straat te lopen richting centrum of wittevrouwen in (wijk de andere kant op).

Om te eten zou ik eten bij de stadsschouwburg zelf afraden. Lekkere pizzaria: de pizzabakkers (voorstraat of nachtegaalstraat). Verantwoord eten: Gys. Hamburgers: Meneer Smakers. Eetcafe: de Poort. Lekkere lunch/brunch: de bakkerswinkel, de Ontdekking.
De Twijnstraat heeft leuke kleine winkeltjes. Ook leuke brunch/lunchplekjes.
Sharing* schreef:
08-01-2020 15:54
Geweldig met je dochter naar "Annie". Alvast veel plezier.

Al genoemd, "doe een van der Valkje", op zich al een uitje, beetje kitsch en kneuterig, dineetje samen, ontbijtbuffet, zwembad, gasten van 0 tot 90 jr. fijne kamers.
Hotel in Utrecht heeft bus/ tram halte voor de deur, 10 minuten van / naar Schouwburg. Mijn kleinkinderen 10+ worden er helemaal blij van en ik dus ook.
Precies kinderen vinden zulke dingen juist leuk...
if we all light up, we can scare away the dark...
Ik vind het Van der Valk echt superongezellig qua ligging. Dan zou ik misschien nog eerder in Bunnik in het Stayokay gaan zitten. Met de bus ben je dan in 10 minuten in het centrum. Kan je ook leuk pannenkoeken eten bij theehuis Rhijnauwen naast de stayokay.

In Utrecht is de Bakkerswinkel leuk maar Olivier vind ik ook leuk, een heel klein voordeurtje met daarachter een enorme schuilkerk. Hier kan je lunchen bijvoorbeeld.

Een broodje Mario eten is ook wel echt Utrechts, dat is een kraampje bij de Oudegracht met heerlijke Italiaanse bollen. Beroemd in Utrecht.

Verder lekker winkelen natuurlijk. Niet alleen in Hoog Catharijne en de gracht maar ook de straatjes erachter.

Veel plezier!
Via spoordeelwinkel een nachtje Utrecht boeken heb je gelijk vervoer overnachting en ontbijtbuffet.
Lente19251003 schreef:
10-01-2020 20:26
Ik vind het Van der Valk echt superongezellig qua ligging. Dan zou ik misschien nog eerder in Bunnik in het Stayokay gaan zitten. Met de bus ben je dan in 10 minuten in het centrum. Kan je ook leuk pannenkoeken eten bij theehuis Rhijnauwen naast de stayokay.

In Utrecht is de Bakkerswinkel leuk maar Olivier vind ik ook leuk, een heel klein voordeurtje met daarachter een enorme schuilkerk. Hier kan je lunchen bijvoorbeeld.

Een broodje Mario eten is ook wel echt Utrechts, dat is een kraampje bij de Oudegracht met heerlijke Italiaanse bollen. Beroemd in Utrecht.

Verder lekker winkelen natuurlijk. Niet alleen in Hoog Catharijne en de gracht maar ook de straatjes erachter.

Veel plezier!
Welke Van der Valk bedoelen we eigenlijk in dit topic? Die aan de A12?

De Van der Valk aan de Utrechtseweg bij De Bilt is ook wel een goede optie. Je bent van daaruit in 10 minuten bij de Stadsschouwburg met het OV.
Am Yisrael Chai!
Mij lijken de hotels op de FC Donderstraat altijd zo leuk. Oorsprongpark heet er 1 volgens mij. Met de bus langs de Biltstraat kom je bij de schouwburg uit. Blijf je een beetje weg uit die deprimerende buitenwijken.
Antoon69 schreef:
10-01-2020 21:09
Mij lijken de hotels op de FC Donderstraat altijd zo leuk. Oorsprongpark heet er 1 volgens mij. Met de bus langs de Biltstraat kom je bij de schouwburg uit. Blijf je een beetje weg uit die deprimerende buitenwijken.
Oh ja, mee eens!
Am Yisrael Chai!
indy82 schreef:
Zou er gewoon 2 of 3 boeken daarna even verder kijken welke het meest geschikt is en later 1-2 annuleren.

https://www.booking.com/hotel/nl/vismar ... al;ucfs=1&

https://www.booking.com/hotel/nl/brass- ... al;ucfs=1&

https://www.booking.com/hotel/nl/cosy-a ... al;ucfs=1&
“Don’t look back – you’re not going that way.”
fashionvictim schreef:
10-01-2020 20:54
Welke Van der Valk bedoelen we eigenlijk in dit topic? Die aan de A12?

De Van der Valk aan de Utrechtseweg bij De Bilt is ook wel een goede optie. Je bent van daaruit in 10 minuten bij de Stadsschouwburg met het OV.
Ik bedoel die nieuwe hoge toren in Utrecht, in de buurt van Kanaleneiland, aan het hele drukke verkeersplein.
Ik heb een hotel geboekt :-) Thnx voor het meedenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven