Vraagje over Utrecht

07-01-2020 10:37 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, ik heb zojuist twee kaarten besteld voor de musical Annie in de Stadsschouwburg in Utrecht, voor mijn dochter van 12 jaar en mezelf.

We willen hier graag een weekendje van maken. Dus ergens overnachten. We moeten 1,5 uur rijden om in Utrecht te komen, ben er dus niet bekend. Ligt het in het centrum? En weet iemand toevallig een leuk (niet al te duur) hotel in de buurt?

Ik hoor het graag! Verder andere leuke tips voor Utrecht dat weekend zijn ook welkom, voor een meid van 12 jaar dan ;-)
Stadsschouwburg ligt redelijk in de stad, 2 haltes voor het centrum en lopen doe je in 10 minuten ongeveer naar de stad. Weet niet of jullie in de stad willen slapen maar je kan bijv slapen in Star Lodge Hotel, niet heel duur en met de bus is het 5 minuten naar stadsschouwburg! Bushalte ligt voor de deur
My bags under my eyes are couture
De Stadsschouwburg ligt net buiten centrum maar is met de bus makkelijk bereikbaar. Utrecht is leuke winkelstad. Rondvaart is leuk :).

Hotels zat in Utrecht. Booking.com. Ik vind zelf karelV fijn maar prijzig.
Denk wel met het OV, op het kaartje staat dat je gratis met de bus enz kan als je een kaartje hebt van de stadsschouwburg. (binnen Utrecht dan)
StayOkay Hostels is een aanrader!
indy82 schreef:
07-01-2020 10:46
Denk wel met het OV, op het kaartje staat dat je gratis met de bus enz kan als je een kaartje hebt van de stadsschouwburg. (binnen Utrecht dan)
Dan is het toch simpel ?

Op de website kan je heel eenvoudig vinden welke buslijnen er stoppen (4,8,18,27,28,50,55,73,74,77). Halte Stadsschouwburg
En 1 1/2 uur rijden is toch geen wereldreis ? Waarom niet gewoon naar huis rijden ? Utrecht vind ik duur om te overnachten.

Maar goed. Bastion bij tramstation Westraven (zit ook p&r) is betaalbaar. Je stapt zo op de sneltram richting centrum.
Mother Goose hotel is leuk en lopend goed te doen naar van/naar de schouwburg.

https://www.mothergoosehotel.com/nl/index.html

https://www.google.com/travel/hotels/en ... 0wMS0xM1IA
“Don’t look back – you’re not going that way.”
poldervrouw schreef:
07-01-2020 10:56
En 1 1/2 uur rijden is toch geen wereldreis ? Waarom niet gewoon naar huis rijden ? Utrecht vind ik duur om te overnachten.

Maar goed. Bastion bij tramstation Westraven (zit ook p&r) is betaalbaar. Je stapt zo op de sneltram richting centrum.

Omdat dat niet gezellig is en omdat ze het leuk vindt er een weekendje van te maken met haar dochter? Moet alles altijd gaan om praktisch?
poldervrouw schreef:

Bastion is wel een beetje saai/ gedateerd (maar inderdaad ongetwijfeld betaalbaar), dan zou ik eerder kijken voor het Van der Valk hotel even verderop. Ook prima bereikbaar met de sneltram en pas een paar jaar geopend dus wat moderner en voor een 12 jarige is hun buffet leuk denk ik..
Iemand noemde nog Karel V maar dat vind ik echt niks om samen met een 12 jarige heen te gaan.
if we all light up, we can scare away the dark...
Ik zou eens kijken naar het Bunk hotel. Dat zit echt in het centrum. Al heb je daar natuurlijk ook kans dat er de bijbehorende geluidsoverlsat is.

Voor een 12 jarige is verder leuk winkelen in hoog Catherijne. Daar heb je ook een soort food court en dat kan heel leuk zijn. Leuk eten kan je ook bijvoorbeeld bij de Spaghettibar.

Mocht je voor een hotel in Nieuwegein gaan dan zit daar ook een jump in, lekker op trampolines springen
poldervrouw schreef:

Nee is zeker geen wereldreis, we willen er gewoon een weekendje weg van maken ;-)
winkelen, winkelen, winkelen :)

ik heb in Utrecht wel eens een rondvaart gedaan, vond ik erg leuk. En ook voor meisjes best leuk. Je kunt er bij zitten.
https://www.bijzonderplekje.nl/tip-the- ... n-utrecht/

En de tip om naar Nieuwegein te gaan, zou ik niet doen. Utrecht is een prachtige historische stad dus vooral daar blijven. Print een stadswandeling uit en laat je verrassen. Wel jammer dat de Dom in steigers staat, maar verder is er genoeg te zien.
Winkelen zal het zeker worden ja haha.

Is er een hotel op loopafstand van het hotel en ook de schouwburg? Of is dat allemaal net te ver lopen?

Inntel Hotel in Utrecht ben ik wel eens geweest, is op loopafstand van het station. Maar van de stadsschouwburg ook?
indy82 schreef:
07-01-2020 12:16
Winkelen zal het zeker worden ja haha.

Is er een hotel op loopafstand van het hotel en ook de schouwburg? Of is dat allemaal net te ver lopen?

Inntel Hotel in Utrecht ben ik wel eens geweest, is op loopafstand van het station. Maar van de stadsschouwburg ook?
zo groot is het centrum van Utrecht ook weer niet
ik vind alles 'op loopafstand'
heb je airbnb overwogen?
lilalinda schreef:
07-01-2020 12:21
zo groot is het centrum van Utrecht ook weer niet
ik vind alles 'op loopafstand'
Van Inntel Hotel naar Stadsschouwburg is 16 minuten lopen. Maar ik weet natuurlijk de route niet. Wil wel een beetje veilig over straat. Vandaar dat ik wat tips vroeg.
lilalinda schreef:
07-01-2020 11:48
winkelen, winkelen, winkelen :)

ik heb in Utrecht wel eens een rondvaart gedaan, vond ik erg leuk. En ook voor meisjes best leuk .Je kunt er bij zitten.
Serieus? Waarom zou dit in godsnaam voor meisjes anders zijn dan voor jongens?

On topic: Utrecht is tof! Kijk ook eens naar een B&B, vaak heel leuke plekjes. Zo heb ik ooit in een werfkelder geslapen, heel gaaf, maar deze is gesloten inmiddels.
Genoeggedronken schreef:
07-01-2020 12:24
Serieus? Waarom zou dit in godsnaam voor meisjes anders zijn dan voor jongens?

omdat TO een meisje heeft
ik zeg niet, dat het voor jongens niet leuk is
indy82 schreef:
07-01-2020 11:46
Nee is zeker geen wereldreis, we willen er gewoon een weekendje weg van maken ;-)
Zeg dat dan.. je geeft het zelf als reden aan ;-)

Utrecht is een compacte stad.. alles is op loopafstand. Vanaf de Neude naar de schouwburg is 20 minuten lopen.

Ik ben er geboren :-) Love Utrecht (wil er alleen niet meer wonen ;-) ) Heerlijke stad. Je kan er lekker winkelen, leuke lunch tentjes, de dom op (wel in renovatie momenteel maar alsnog leuk), rondvaart, van Speelklok tot Pierement is ook een leuk museum als je dochter daarvan houdt. Maar lekker door de stad struinen is heerlijk. Hoog Catharijne is enorm mooi geworden, is nu een luxe mall om te zien. Ik vind het iig erg leuk.

Karel V hotel is misschien wat te chique inderdaad. MAar het VanderValk of Bastion is ook prima. Regelmatig aanbiedingen bij VanderValk
indy82 schreef:
07-01-2020 12:22
Van Inntel Hotel naar Stadsschouwburg is 16 minuten lopen. Maar ik weet natuurlijk de route niet. Wil wel een beetje veilig over straat. Vandaar dat ik wat tips vroeg.
Utrecht is prima te doen hoor.. En de route door de stad naar Schouwburg is een drukke route.. je loopt daar echt niet moederziel alleen en anders neem je de bus terug naar / richting hotel. Taxi is ook nog een (dure) optie. Geen idee of Uber in Utrecht is
indy82 schreef:
07-01-2020 12:22
Utrecht is super veilig en je kunt overal binnen en buiten het centrum prima lopen. Zeker tot een uur of 12!
tatlitatli schreef:
07-01-2020 11:05
Bastion is wel een beetje saai/ gedateerd (maar inderdaad ongetwijfeld betaalbaar), dan zou ik eerder kijken voor het Van der Valk hotel even verderop. Ook prima bereikbaar met de sneltram en pas een paar jaar geopend dus wat moderner en voor een 12 jarige is hun buffet leuk denk ik..
Iemand noemde nog Karel V maar dat vind ik echt niks om samen met een 12 jarige heen te gaan.

Karel V noemde ik, vind ik zelf heerlijk.. en echt bijna IN het centrum :-)

VanderValk ben ik nog niet geweest, maar is vast ook betaalbaar, al zal bastion goedkoper zijn. Je slaapt er alleen maar toch ?
streepjesdekbed schreef:
07-01-2020 11:00
Omdat dat niet gezellig is en omdat ze het leuk vindt er een weekendje van te maken met haar dochter? Moet alles altijd gaan om praktisch?
Nee.. maar ze noemt de reistijd als factor..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven