Vraagje over Utrecht
dinsdag 7 januari 2020 om 10:37
Hoi meiden, ik heb zojuist twee kaarten besteld voor de musical Annie in de Stadsschouwburg in Utrecht, voor mijn dochter van 12 jaar en mezelf.
We willen hier graag een weekendje van maken. Dus ergens overnachten. We moeten 1,5 uur rijden om in Utrecht te komen, ben er dus niet bekend. Ligt het in het centrum? En weet iemand toevallig een leuk (niet al te duur) hotel in de buurt?
Ik hoor het graag! Verder andere leuke tips voor Utrecht dat weekend zijn ook welkom, voor een meid van 12 jaar dan
We willen hier graag een weekendje van maken. Dus ergens overnachten. We moeten 1,5 uur rijden om in Utrecht te komen, ben er dus niet bekend. Ligt het in het centrum? En weet iemand toevallig een leuk (niet al te duur) hotel in de buurt?
Ik hoor het graag! Verder andere leuke tips voor Utrecht dat weekend zijn ook welkom, voor een meid van 12 jaar dan
dinsdag 7 januari 2020 om 10:43
Stadsschouwburg ligt redelijk in de stad, 2 haltes voor het centrum en lopen doe je in 10 minuten ongeveer naar de stad. Weet niet of jullie in de stad willen slapen maar je kan bijv slapen in Star Lodge Hotel, niet heel duur en met de bus is het 5 minuten naar stadsschouwburg! Bushalte ligt voor de deur
My bags under my eyes are couture
dinsdag 7 januari 2020 om 10:52
Dan is het toch simpel ?
Op de website kan je heel eenvoudig vinden welke buslijnen er stoppen (4,8,18,27,28,50,55,73,74,77). Halte Stadsschouwburg
dinsdag 7 januari 2020 om 10:56
dinsdag 7 januari 2020 om 10:58
Mother Goose hotel is leuk en lopend goed te doen naar van/naar de schouwburg.
https://www.mothergoosehotel.com/nl/index.html
https://www.google.com/travel/hotels/en ... 0wMS0xM1IA
https://www.mothergoosehotel.com/nl/index.html
https://www.google.com/travel/hotels/en ... 0wMS0xM1IA
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 7 januari 2020 om 11:00
poldervrouw schreef: ↑07-01-2020 10:56En 1 1/2 uur rijden is toch geen wereldreis ? Waarom niet gewoon naar huis rijden ? Utrecht vind ik duur om te overnachten.
Maar goed. Bastion bij tramstation Westraven (zit ook p&r) is betaalbaar. Je stapt zo op de sneltram richting centrum.
Omdat dat niet gezellig is en omdat ze het leuk vindt er een weekendje van te maken met haar dochter? Moet alles altijd gaan om praktisch?
dinsdag 7 januari 2020 om 11:05
Bastion is wel een beetje saai/ gedateerd (maar inderdaad ongetwijfeld betaalbaar), dan zou ik eerder kijken voor het Van der Valk hotel even verderop. Ook prima bereikbaar met de sneltram en pas een paar jaar geopend dus wat moderner en voor een 12 jarige is hun buffet leuk denk ik..poldervrouw schreef: ↑07-01-2020 10:56En 1 1/2 uur rijden is toch geen wereldreis ? Waarom niet gewoon naar huis rijden ? Utrecht vind ik duur om te overnachten.
Maar goed. Bastion bij tramstation Westraven (zit ook p&r) is betaalbaar. Je stapt zo op de sneltram richting centrum.
Iemand noemde nog Karel V maar dat vind ik echt niks om samen met een 12 jarige heen te gaan.
if we all light up, we can scare away the dark...
dinsdag 7 januari 2020 om 11:24
Ik zou eens kijken naar het Bunk hotel. Dat zit echt in het centrum. Al heb je daar natuurlijk ook kans dat er de bijbehorende geluidsoverlsat is.
Voor een 12 jarige is verder leuk winkelen in hoog Catherijne. Daar heb je ook een soort food court en dat kan heel leuk zijn. Leuk eten kan je ook bijvoorbeeld bij de Spaghettibar.
Mocht je voor een hotel in Nieuwegein gaan dan zit daar ook een jump in, lekker op trampolines springen
Voor een 12 jarige is verder leuk winkelen in hoog Catherijne. Daar heb je ook een soort food court en dat kan heel leuk zijn. Leuk eten kan je ook bijvoorbeeld bij de Spaghettibar.
Mocht je voor een hotel in Nieuwegein gaan dan zit daar ook een jump in, lekker op trampolines springen
dinsdag 7 januari 2020 om 11:46
Nee is zeker geen wereldreis, we willen er gewoon een weekendje weg van makenpoldervrouw schreef: ↑07-01-2020 10:56En 1 1/2 uur rijden is toch geen wereldreis ? Waarom niet gewoon naar huis rijden ? Utrecht vind ik duur om te overnachten.
dinsdag 7 januari 2020 om 12:02
https://www.bijzonderplekje.nl/tip-the- ... n-utrecht/
En de tip om naar Nieuwegein te gaan, zou ik niet doen. Utrecht is een prachtige historische stad dus vooral daar blijven. Print een stadswandeling uit en laat je verrassen. Wel jammer dat de Dom in steigers staat, maar verder is er genoeg te zien.
En de tip om naar Nieuwegein te gaan, zou ik niet doen. Utrecht is een prachtige historische stad dus vooral daar blijven. Print een stadswandeling uit en laat je verrassen. Wel jammer dat de Dom in steigers staat, maar verder is er genoeg te zien.
dinsdag 7 januari 2020 om 12:16
dinsdag 7 januari 2020 om 12:21
zo groot is het centrum van Utrecht ook weer niet
ik vind alles 'op loopafstand'
dinsdag 7 januari 2020 om 12:22
dinsdag 7 januari 2020 om 12:24
Serieus? Waarom zou dit in godsnaam voor meisjes anders zijn dan voor jongens?
On topic: Utrecht is tof! Kijk ook eens naar een B&B, vaak heel leuke plekjes. Zo heb ik ooit in een werfkelder geslapen, heel gaaf, maar deze is gesloten inmiddels.
dinsdag 7 januari 2020 om 12:32
omdat TO een meisje heeftGenoeggedronken schreef: ↑07-01-2020 12:24Serieus? Waarom zou dit in godsnaam voor meisjes anders zijn dan voor jongens?
ik zeg niet, dat het voor jongens niet leuk is
dinsdag 7 januari 2020 om 12:43
Zeg dat dan.. je geeft het zelf als reden aan
Utrecht is een compacte stad.. alles is op loopafstand. Vanaf de Neude naar de schouwburg is 20 minuten lopen.
Ik ben er geboren
Karel V hotel is misschien wat te chique inderdaad. MAar het VanderValk of Bastion is ook prima. Regelmatig aanbiedingen bij VanderValk
dinsdag 7 januari 2020 om 12:44
Utrecht is prima te doen hoor.. En de route door de stad naar Schouwburg is een drukke route.. je loopt daar echt niet moederziel alleen en anders neem je de bus terug naar / richting hotel. Taxi is ook nog een (dure) optie. Geen idee of Uber in Utrecht is
dinsdag 7 januari 2020 om 12:45
Utrecht is super veilig en je kunt overal binnen en buiten het centrum prima lopen. Zeker tot een uur of 12!
dinsdag 7 januari 2020 om 12:45
tatlitatli schreef: ↑07-01-2020 11:05Bastion is wel een beetje saai/ gedateerd (maar inderdaad ongetwijfeld betaalbaar), dan zou ik eerder kijken voor het Van der Valk hotel even verderop. Ook prima bereikbaar met de sneltram en pas een paar jaar geopend dus wat moderner en voor een 12 jarige is hun buffet leuk denk ik..
Iemand noemde nog Karel V maar dat vind ik echt niks om samen met een 12 jarige heen te gaan.
Karel V noemde ik, vind ik zelf heerlijk.. en echt bijna IN het centrum
VanderValk ben ik nog niet geweest, maar is vast ook betaalbaar, al zal bastion goedkoper zijn. Je slaapt er alleen maar toch ?
dinsdag 7 januari 2020 om 12:46
Nee.. maar ze noemt de reistijd als factor..streepjesdekbed schreef: ↑07-01-2020 11:00Omdat dat niet gezellig is en omdat ze het leuk vindt er een weekendje van te maken met haar dochter? Moet alles altijd gaan om praktisch?