vrijwilligerswerk in het buitenland

27-04-2009 14:38 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik zou deze zomer graag vrijwilligerswerk in het buitenland willen doen voor een paar weken tot een maand ofzo.

Heb wel wat organisaties gevonden, maar vind deze zooo duur!!

Je bent zo 500-1000 euro kwijt! ( dan kan ik net zo goed lekker bakken op Kreta :p) dat vind ik een btj een tegenvaller...

weet iemand een goedkopere organisatie of manier om vrijwilligerswerk te doen of zelf een manier op vakantie te gaan??? (niet liften)

ik hoor `t graag!

Groetjes!
Eigenlijk wil je dus gewoon gratis op reis en dan onder het mom van ''vrijwilligerswerk''?

Zo eentje hadden we laatst nog, hier op het forum.
uhmm nee hoor... ik hoef niet voor een dubbeltje op de 1e rang te zitten.. alleen de zon gaat voor niets op.

maar vind 1000 voor 2 weken Moldavie gewoon bestwel duur.
trouwens,.. waarom vrijwilligerswerk tussen aanhalingstekens?
Waarom ga je dan niet gewoon op reis naar 'n interessant land? Dan zie je tenminste nog wat en krijg je meer waar voor je geld dan wanneer je ergens in een of ander gat klusjes gaat staan doen die de locals zelf ook wel zouden kunnen.
Als ik jou was zou ik gewoon vrijwilligerswerk in Nederland gaan doen.

In eigen land is enorm veel vraag naar vrijwilligers.

Dat is net zulk dankbaar werk als in het buitenland.

En je vakantie gebruik je dan gewoon als vakantie.
Waarom staat dit op de reizenpijler en niet bij werk en studie? Als je daar nou eerst es effe over nadenkt.

Overigens vind ik het te absurd voor woorden dat je geld moet toeleggen op vrijwilligers werk.
dat kan ik wel doen... maar mij lijkt vrijwilligerswerk doen juist leuk. en t zou goed voor je CV zijn :p

Elninjoo, heb jij wel eens vrijwilligerswerk gedaan? En zo ja via welke organisatie... en wta heb je gedaan?? je klinkt niet zo positief
Nee, Elninjoo klinkt helemaal niet negatief. Elninjoo reageert gewoon op de eerste indruk die jij wekt met jouw posting. Denk ik.
quote:LilliM schreef op 27 april 2009 @ 14:58:

dat kan ik wel doen... maar mij lijkt vrijwilligerswerk doen juist leuk. het daadwerkelijke vrijwilligerswerk of naar een zonnig land gaan lijkt je leuk?
Maar misschien ook wel niet.
quote:kaatje_85 schreef op 27 april 2009 @ 15:00:

[...]

het daadwerkelijke vrijwilligerswerk of naar een zonnig land gaan lijkt je leuk?Kaatje, zielige negertjes helpen ís toch ook leuk? Mits het in Zuid-Afrika is en niet in de Bijlmer.
quote:LilliM schreef op 27 april 2009 @ 14:58:

dat kan ik wel doen... maar mij lijkt vrijwilligerswerk doen juist leuk. en t zou goed voor je CV zijn :p

Elninjoo, heb jij wel eens vrijwilligerswerk gedaan? En zo ja via welke organisatie... en wta heb je gedaan?? je klinkt niet zo positief

Zou gewoon op vakantie gaan. De redenen dat jij vrijwilligerwerk wilt gaan doen zijn puur en alleen om er zelf beter van te worden inplaats van het echt vrijwillig willen helpen van mensen!

Vind 500-1000 euri wel erg duur trouwens, maar begrijp wel dat je zelf je ticket en eten zou moeten betalen.
fleurtje, dat heb ik gedaan om dat het een manier van reizen is.

vrijwilligerswerk heeft ( voor mij althans) weinig met werk ( beetje cv pimpen, maar je moet vet geld toeleggen!) te maken. En studie al helemaal niet.

trouwens, wat reageren mensen hier defensief zeg..
inderdaad, fleurtje. Het liefst gratis op reis, naar een heel warm land, met een cocktail in de hand op een stradbedje de taken delegeren.....
quote:LilliM schreef op 27 april 2009 @ 15:02:

fleurtje, dat heb ik gedaan om dat het een manier van reizen is.

vrijwilligerswerk heeft ( voor mij althans) weinig met werk ( beetje cv pimpen, maar je moet vet geld toeleggen!) te maken. En studie al helemaal niet.

trouwens, wat reageren mensen hier defensief zeg..Sjesusgristus. Ik hoop werkelijk waar dat ze jou nergens gaan aanemen
quote:kaatje_85 schreef op 27 april 2009 @ 15:02:

inderdaad, fleurtje. Het liefst gratis op reis, naar een heel warm land, met een cocktail in de hand op een stradbedje de taken delegeren..... een negertje knuffelen
Als je vrijwilligerswerk wilt doen, kun je beter zelf een NGO zoeken waar ze je kunnen gebuiken. Waneer je georganiseerd vrijwilligerswerk gaat doen kost je dit in de eerste plaats veel geld en heb afgelopen jaar nog nooit zoveel teleurgestelde meiden gezien als die via activity int. vrijwilligerswerk deden. Daarnaast moet je je afvragen of je wel zoveel bijdraagt als je als vrijwilliger aan de slag gaat. Het lijkt allemaal zo mooi, maar is dit ook wel zo?? Voor de korte periode die veel mensen gaan is het lastig om echt iets structureels te doen. Vraag jezelf goed af wat voor project je zou willen doen, hoelang en waar je naartoe wilt. Misschien zijn er dan mensen die je wat gerichter kunnen helpen.
ik geloof dat jullie mijn vraag totaal niet begrepen hebben.. ( of willen / kunnen begrijpen)

dus gaarne reacties van mensen die wel inhoudelijk willen reageren.

wie weet een organisatie waarbij je vrijwilligerswerk kan doen, die niet idioot duur is?? ( duurder dan een gewone vakantie)

enne over mijn intenties om vrijwilligerswerk leuk vinden hoeven jullie wat mij betreft niet te reageren!
guria, bedankt voor je reactie!
nou wat fijn dat jij voor bepaalt waar wij op mogen reageren.....

Ga eerst eens voor jezelf na met wat voor intentie je dit wilt gaan doen, wat je instelling is de totaal verkeerde.

Mensen die echt hulp nodig hebben zullen met jou in ieder geval niet ver komen.
quote:LilliM schreef op 27 april 2009 @ 15:10:

ik geloof dat jullie mijn vraag totaal niet begrepen hebben.. ( of willen / kunnen begrijpen)

dus gaarne reacties van mensen die wel inhoudelijk willen reageren.

wie weet een organisatie waarbij je vrijwilligerswerk kan doen, die niet idioot duur is?? ( duurder dan een gewone vakantie)

enne over mijn intenties om vrijwilligerswerk leuk vinden hoeven jullie wat mij betreft niet te reageren!

Kind, dit zegt toch genoeg?

Ik vind het gewoon doodzielig voor al die negertjes, zigeunertjes en aapjes als ze een paar weken met jou en je nobele motieven opgescheept zitten. Dat is alles.
WTF???

Kaatje_85.. je kent mij niet en mijn instelling niet.

Weet heus wel dat ik niet de wereld kan veranderen door me vrijwillig in te zetten. Ben niet debiel ofzo.
lilLIM, de organisaties die vrijwillegerswerk aanbieden zijn gewoon duur. Betekend niet dat je nietvrijwilligerswerk moet gaan doen. Vandaar mijn tip om een organisatie te zoeken waarbij je terecht kunt. Dat beperkt de kosten enorm en is misschien nog wel leuker. Dus als je het echt wilt en zo kom je over dan is dit misschien een manier. Daarnaast zijn er ook activiteiten via de kerk waarbij mensen sponsoren werven om dan een drie weken naar afrika te kunnen. Daar weet ik het fijne niet van en weet ook niet of je van de kerk bent. Je kunt ook nog kijken of xplore nog steeds fondsen verstrekt. Het nadeel van buiten een organisatie om is dat je heel veel zelf moet regelen,maar goed daarom is het nu eenmaal goedkoper. Het allerleukst is om gewoon op reis te gaan en lokale projecten te bezoeken.
guria, dank je wel! ik ga ff verder googlen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven