vrijwilligerswerk in het buitenland

27-04-2009 14:38 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik zou deze zomer graag vrijwilligerswerk in het buitenland willen doen voor een paar weken tot een maand ofzo.

Heb wel wat organisaties gevonden, maar vind deze zooo duur!!

Je bent zo 500-1000 euro kwijt! ( dan kan ik net zo goed lekker bakken op Kreta :p) dat vind ik een btj een tegenvaller...

weet iemand een goedkopere organisatie of manier om vrijwilligerswerk te doen of zelf een manier op vakantie te gaan??? (niet liften)

ik hoor `t graag!

Groetjes!
google eens op internationale bouworde,

geen idee of het iets voor jou is, kennis van me heeft t hjarebn geleden gedaan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:LilliM schreef op 27 april 2009 @ 15:14:

WTF???

Kaatje_85.. je kent mij niet en mijn instelling niet.

Weet heus wel dat ik niet de wereld kan veranderen door me vrijwillig in te zetten. Ben niet debiel ofzo.Daar gaat het niet om, het gaat erom dat je je in je posts profileert als een lamme tak die gratis naar een warm land wil zonder er een vinger uit te willen steken.
nlies.. ik ga Internationale Bouworde ff googlen. Dank je wel voor je positieve bijdrage in dit topic!
quote:LilliM schreef op 27 april 2009 @ 15:10:

ik geloof dat jullie mijn vraag totaal niet begrepen hebben.. ( of willen / kunnen begrijpen)

dus gaarne reacties van mensen die wel inhoudelijk willen reageren.

wie weet een organisatie waarbij je vrijwilligerswerk kan doen, die niet idioot duur is?? ( duurder dan een gewone vakantie)

Ga dan lekker gewoon op vakantie. Vrijwilligerswerk in NL is ook leuk en pimpt ook een CV, afhankelijk van het soort vrijwilligerswerk. Heb je allerlei voordelen bij elkaar; een vakantie die niet duurder is dan een 'gewone' vakantie, vrijwilligerswerk voor de leuk en CV, en tijdens de vakantie kun je alsnog naar believen de handjes uit de mouwen steken maar is het geen must en stukken flexibeler.

quote:enne over mijn intenties om vrijwilligerswerk leuk vinden hoeven jullie wat mij betreft niet te reageren!Nou, eh, enne zoals hierboven al door schemert, dat lijkt me nou juist dé motivatie, of toch minimaal 1 van de belangrijken, die bepaald hoe je je keuze maakt. Behoorlijk belangrijk dus imho.
vandaag ga ik van alles kunnen
Nlies, heb nu net ff gegoogled en de site bekeken. Eindelijk een organisatie die niet zo duur is! Super bedankt.

t heeft trouwens nu wle een andere naam (IBO-Nederland), maar goed, maakt niet uit.
roosvrouw, doe al vrijwilligerswerk in NL, maar omdat vrijwilligerswerk buiten NL echt ander zou zijn, wil ik dat ook proberen.

Dat intenties erg belangrijk zijn lijkt me logisch, maar die doen er niet echt toe bij mijn vraag.

waarop ik al wel wat zinnige antwoorden heb gekregen en iig 1 organisatie weet! joepie!
Wat je ook zou kunnen doen is materiaal meenemen naar een land. Met kleurpotloden en andere dingen kan je die mensen al heel erg blij maken. Ik heb ook aan vrijwilligerswerk zitten denken, alleen voor een korte periode vind ik het zielig voor die kinderen (ze zien telkens andere mensen). Als je een jaar wat wilt gaan doen vind ik het een goede keus, ik vind het trouwens ook raar dat je zo ontzettend veel geld moet betalen voor een project.
Wat een stomme reacties zeg!

Ik wil ook graag vrijwilligerswerk in het buitenland doen, maar waarom zou ik daar ¤ 1000 euro voor moeten betalen?

Ik snap best dat je je vlucht zelf betaald, maar vaak moet je ook kost en inwoning betalen, dat vind ik ook te gek.

Daarom hoeven je intenties toch niet verkeerd te zijn? Ze zegt toch juist dat ze er wel wil werken, dus het is niet een gewone vakantie!

Vrijwilligerswerk is niet vrijblijvend, dus ik vind dat jullie wel lekker makkelijk oordelen.
Geen gewone vakantie? Het is HELEMAAL geen vakantie. En precies, het is niet vrijblijvend. Maar de manier waarop TO schrijft doet me vermoeden dat zij dat wél zo ziet. Die indruk wekt ze iig wel.
Ik vind ook dat er echt belachelijk gereageerd wordt. Als het topic of de tekst in de openingspost je niet aanstaat, kun je ook niet reageren, toch? Het lijkt wel of er heel veel moderators-wannebees op het forum rondzwerven..
diedietje, ik volg je helemaal!
quote:SaffronSkies schreef op 27 april 2009 @ 16:28:

Ik vind ook dat er echt belachelijk gereageerd wordt. Als het topic of de tekst in de openingspost je niet aanstaat, kun je ook niet reageren, toch? Het lijkt wel of er heel veel moderators-wannebees op het forum rondzwerven..thanx
Nee hoor, dan begrijp jij niet wat de taak van een moderator inhoudt. Ik heb geenszins de intentie dit topic te laten verwijderen, als ik dat al zou kunnen.

En als ik iets stom/dom/raar/leuk/grappig vind, dan zeg ik dat gewoon. Forum, weet je.
back to topic!

heeft iemand ervaringen met Internationale Bouworde?? ( IBO-Nederland)
Hoi

Er zijn meerdere organisties die je kunnen helpen, heb je al bij SIW of VIA gekeken?

Je moet vaak betalen voor je vlucht, onderdak en eten. Dit om de volgende reden; de organisaties waar je heen gaat hebben vaak zo weinig geld dat ze dat niet voor jouw kunnen betalen. De reden dat jij komt is ten dele voor jezelf. ( niet gemeen bedoelt) Als de organisaties geld hadden, huurden ze wel lokale mensen in, met het geld wat jij meebrengt financieren ze ook een deel van het project.

Dat neemt niet weg dat het een zeer leuke ervaring is.

Succes met het verder zoeken naar een organisatie bij je past.
Dank je wel Bontot! Had inmiddels SIW al gevonden, maar VIA niet. Zal t Googlen! Merci.
ik denk dat je je inderdaad moet afvragen wat je precies wilt bereiken in een paar weekjes. zo vind ik een paar weken in een weeshuis helpen niet erg handig, de kinderen ken je dan amper en zij kunnen zich niet aan je hechten. Misschien iets met dieren ofzo? je moet voor jezelf uitmaken wat je wilt bereiken en wie je er precies een plezier mee doet. en dan naar een passende organisatie zoeken. Maar misschien kan je ook gewoon naar een land gaan die je aanspreekt en her en der rondvragen, als je naar een ontwikkelingsland gaat is er echt genoeg te doen, maar nogmaals, een maandje bijvoorbeeld is echt heel kort en dan ben je misschien eerder een belasting dan een hulp. suc6
Ik denk dat je ook goed na moet denken over wat voor vrijwilligerswerk je wil doen en waar. Als je het 6 weken in de zomervakantie wil gaan doen moet je wel met een paar dingen rekening houden.

Ik heb vorig jaar 4 maanden in Ecuador gezeten, waarvan 3 maanden vrijwilligerswerk, onder andere de lokale bevolking geholpen met het werken in een peuterspeelzaaltje en engelse les gegeven in de bergen.

Reken bij verre landen zeker een week aanpassingsproblemen, klimaat, jetlag. Daarbij heb je te maken met een andere cultuur, taal en de hele mikmak, dit zorgt voor meer aanpassing. Bij mij was het met 3 maanden in Ecuador zo dat ik echt wel kon zeggen dat ik gewend was in die zin dat ik redelijke gesprekjes kon voeren. Niet geheel onbelangrijk als je met kinderen en hun ouders werkt.....

Het was heel jammer zo ongeveer toen de kinderen me helemaal vertrouwden, ik weer bezig was met afscheid nemen, omdat ik er al 2 maanden zat. Moest ik ze weer gaan vertellen dat ik zo ongeveer na 3/4 weken weer naar huis moest gaan. Daar hadden ze achteraf dus niet zo gek veel aan...

Overigens wel een geweldige tijd gehad, veel geleerd, veel leuke contacten gehad, leuke mensen ontmoet enzovoort. En ja, 5000 euro op toegelegd, als het niet meer is. Maar het was het waard!!! Ik ben nu aan het sparen voor Suriname, maar dan voor langer.
Kijk eens op runsnroses.com, in Thailand. 2 Nederlandse dames runnen dit gebeuren.

Je kan daar werken en vrijwilligerswerk combineren of geheel vrijwilliger zijn. Kost niets als je vrijwilliger bent, als je het combineert kost het ook geen klap.

Echt heel leuk, heb het zelf ook gedaan. Ben benieuwd wat je ervan vindt.
Sorry, de site die ik plaatste is meer voor ecotourisme.

Je moet deze site hebben: http://www.thaichilddevelopment.org/
Thanx!

ga zeker ff kijken
Wooow wat een heftige reacties! Ik was juist op zoek naar een dergelijke vraag als lillim gesteld heeft. Vond het juist interessant en was benieuwd naar de reacties. Wat is er aan de hand met die meiden? Waarom moet er meteen zo gemeen worden gereageerd? Ik hoef me er verder niet mee te bemoeien, maar ik ben gewoon erg verbaasd dat dit zo op het viva forum kan gaan. Get a life..
quote:Fansefans schreef op 03 mei 2009 @ 19:38:

maar ik ben gewoon erg verbaasd dat dit zo op het viva forum kan gaan
Shit...had een lange reactie geschreven, issie weg. Goed dan, nog een keer. Op de eerste plaats: een openbaar forum is er om vrij je mening te kunnen geven, voor iedereen.

Daarnaast, mijn eigen ervaring. Ik heb een jaar lang vrijwilligerswerk gedaan in het buitenland. Een project met straatkinderen, interessante werkervaring voor mij en ik heb structureel iets kunnen bijdragen aan de ontwikkeling van het project en de ontwikkeling van een aantal kids. Het vrijwilligerswerk voor een paar weken snap ik nooit zo goed, je hebt simpelweg de tijd niet om iets bij te dragen, dus het project heeft echt niet zoveel aan jou. En dan nog, heb ik mensen gezien bij andere projecten die dan wel commentaar leveren op het lokale project; dit pakken ze niet goed aan, dit werkt niet efficient etc....lekker makkelijk als je zelf alleen even op bezoek komt bij het project, want veel meer houdt het natuurlijk niet in. Kijk dus alsjeblieft goed naar wat je zou willen doen en denk bijvoorbeeld ook eens aan het volgen van een talencursus in het betreffende land (prima daar te regelen, stuk goedkoper!).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven