Waar heen in Afrika

07-07-2009 23:13 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zin om volgende jaar naar Afrika te gaan. Ik heb al veel reis ervaring maar ben nog nooit in Afrika geweest. Ik ben van plan om met een groepsreis te gaan want dat lijkt me toch veiliger dan alleen.

Wie heeft goeie tips voor landen in Afrika die echt de moeite waard zijn. Ik hou van avontuurlijke reizen met cultuur, natuur en natuurlijk wilde dieren spotten.
quote:yasmijn schreef op 08 juli 2009 @ 21:33:

Ik wil niet meer naar ZA. Een kennis van me is doodgestoken vorige week in Joburg.

Geef mij Kenya maar, dat ken ik als mijn broekzak

ZA staat op nummer 1 als het gaat om criminele landen. Er wordt elke minuut een vrouw verkracht en iemand om zeep geholpen.

Maar Kaapstad e.o. is redelijk veilig. Ik vond het een indrukwekkend land.
quote:meds schreef op 12 juli 2009 @ 01:29:

[...]

SA is echt zo erg!!! Complete warzone vooral Joburg en DurbanWeet je wat zo "grappig" is, ( harde humor) ? De kentekens in Jo'burg en omgeving beginnen met GP en daarna een nummer. Puur toeval, maar de Zuid Afrikanen noemen het grappend Gangsta Paradise.
Terecht een Gangsta Paradise.

Ik vind capetown ook niet bepaald fris. 's avonds om en nabij Longstreet kan het flink spoken, en je moet ook niet van koers afraken en in de buurt van het station komen... brrr spooky
Ik heb een aantal maanden in Cape Town gewoond en nooit iets 'raars' meegemaakt. Wel je gezonde verstand gebruiken en 's avonds nog over straat lopen is helaas inderdaad niet zo'n goed idee.
Ik wil waarschijnlijk volgend jaar naar Tanzania, zijn er hier misschien mensen die geweest zijn. We zijn nu al aan het voorbereiden omdat het belangrijkste doel van de reis het beklimmen van de Kilimanjaro wordt. Zijn er mensen die hier errvaring mee hebben?

Ook willen we op safari en naar zanzibar. Wie heeft tips voor reisorganisaties? En zijn er mensen die er geweest zijn? Is het ook goed te doen om het lokaal te regelen?
wat onbekender, maar echt de moeite waard: ghana. ook een stuk minder toeristisch dan veel andere landen. heb er zelf een half jaar gewoond en het is erg goed op eigen houtje te bereizen. accra en kumasi zijn hele mooie steden en in het noorden is een heel mooi national park (molé) en de ghanezen zijn over het algemeen erg vriendelijk en vrolijk!
lijkt me gaaf om de kili te bewandelen, en zanzibar staat ook al lang om mijn verlanglijstje
Ja het lijkt ons echt een uitdaging, en voor mij misschien eindelijk een echt doel om voor te gaan trainen. Maar het is allemaal zo duur dat we heel goed moeten kijken waar we wat boeken.
Ik heb twee maanden vlakbij Durban gewoond en ging er regelmatig naar toe.

Ik heb nooit iets gemerkt van alles wat hier al beschreven is.

Natuurlijk, je moet goed opletten en het is niet erg verstandig als je 's avonds alleen over straat loopt midden in Durban, maar als je je gezonde verstand gebruikt is er niets aan de hand!
Heb een rondreis van 3 maand gemaakt, ZA, Namibie, Botswana, Zimbabwe, Zambia, Malawi, Tanzania, Kenia en terug naar ZA.

Combi van auto's huren en organisaties, waar ik erg blij mee was, zo heb je van alles wat!

Organisaties: Nomad en Intrepid (spreiding van kansen), vooral Intrepid erg gaaf, wel primitief (moet je van houden).

Als je meer wilt weten hoor ik het wel!
quote:yasmijn schreef op 08 juli 2009 @ 21:27:

[...]

Dat kan ook als je gewoon alles ter plaatse boekt.

Geloof me, het is veel goedkoper en leuker.

Absoluut! Zo reis ik zelf ook in Africa.

3 maand in Kenya rondgereisd (en ja, Turkana is geweldig en zeer de moeite waard), en 3 maand in West Africa. Ook geweldig. Senegal, Gambia en Mali.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven