Waar in Berlijn?
donderdag 7 februari 2013 om 08:24
donderdag 7 februari 2013 om 08:38
Eigenlijk maakt het niet zoveel uit waar je slaapt, want het OV is gewoon erg goed. Wij sliepen bijvoorbeeld meerdere keren in Weissensee, een wijk in het oosten van de stad. Leuk omdat je echt de sfeer van zo'n oudere wijk uit het voormalige oosten meepikt.
Maar ik zou als je een beetje centraal wilt gewoon voor Mitte gaan. Dat is een prima wijk.
Maar ik zou als je een beetje centraal wilt gewoon voor Mitte gaan. Dat is een prima wijk.
donderdag 7 februari 2013 om 08:43
http://mobiel.viva.nl/for ... xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx mijn eigen topic van ren paar maandjes geleden, misschien staat er iets nuttigs in!
donderdag 7 februari 2013 om 08:54
Leukste wijk: http://nl.wikipedia.org/wiki/Berlin-Friedrichshain
donderdag 7 februari 2013 om 10:36
donderdag 7 februari 2013 om 10:40
Hostel twijfel ik over want ik ga samen met mn lief en dus wil ik gewoon een eigen douche en wc, lekker toch wat meer privacy
Ik neig ook erg naar het huren van een appartement, want ik zie er daar zoveel van aangeboden en dat hoeft echt niet duurder dan een hotel te zijn.
Er is alleen zó veel keus in Berlijn, en ik weet niet welke wijk ik leuk zou vinden! En natuurlijk is het OV er briljant geregeld, maar toch zijn er vast tips over welke wijk leuk is om te verblijven.
Ik ga even kijken naar Friedrichshain!
Ik neig ook erg naar het huren van een appartement, want ik zie er daar zoveel van aangeboden en dat hoeft echt niet duurder dan een hotel te zijn.
Er is alleen zó veel keus in Berlijn, en ik weet niet welke wijk ik leuk zou vinden! En natuurlijk is het OV er briljant geregeld, maar toch zijn er vast tips over welke wijk leuk is om te verblijven.
Ik ga even kijken naar Friedrichshain!
Zeg maar Spijker.
donderdag 7 februari 2013 om 10:51
Ik ben er zo'n tien keer geweest. Vanaf de val van De Muur tot nu. Ik heb in Duitsland gewoond en mijn vader vond het allemaal machtig interessant dus werd ik meegesleept. Nu ben ik echt blij daarom, ik heb complete veranderingen gezien. Van dat De Muur er nog gedeeltelijk stond inclusief niemandsland, tot bijvoorbeeld het hypermoderne Sony Center nu.
Wil je weten hoe het echt was, moet je naar de Bernauerstrasse. Daar hebben ze een deel zo gemaakt dat je kan zien hoe De Muur eruit zag inclusief niemandsland.
De East Side Gallery is ook mooi. Een lang stuk muur beschilderd door kunstenaars.
Het Stasi hoofdkwartier is ook zeer de moeite waard. Evenals Stasi gevangenis Höhenschonhausen. (Die gewoon tot halverwege de jaren '90 nog in gebruik was terwijl niemand het doorhad. Daardoor hebben ze ruim de tijd gehad allerlei 'bewijs' te vernietigen.)
Sovjetmemorial is imposant. Omweg waard.
Alexanderplatz, Unter Den Linden, Pariser Platz (hotel Adlon en Brandenburger Tor), Friedrichstrasse (Checkpoint Charlie), Reichstag, Potsdammer Platz (Sony Center)... Allemaal de moeite waard en te belopen.
De Hakescher Markt met de Hakescher Höfe zijn leuk! Allemaal hofjes met winkels, restaurant, kunst.
KaDeWe is een must-see. Prachtig mondain warenhuis. Europacenter. Ku'dammm. Al is dat allemaal echt vergane glorie. Bahnhof Zoo (Christiane F!)
Neem zoveel mogelijk de S-Bahn, bovenlangs van west naar oost en V.V. Dan zie je veel! De Siegessaüle bijvoorbeeld. Maar ook de skyline. En hoe groen de stad eigenlijk is.
Heb je een dag over, denk dan eens aan de dierentuin. Kan je een echte pandabeer zien.
Wil je weten hoe het echt was, moet je naar de Bernauerstrasse. Daar hebben ze een deel zo gemaakt dat je kan zien hoe De Muur eruit zag inclusief niemandsland.
De East Side Gallery is ook mooi. Een lang stuk muur beschilderd door kunstenaars.
Het Stasi hoofdkwartier is ook zeer de moeite waard. Evenals Stasi gevangenis Höhenschonhausen. (Die gewoon tot halverwege de jaren '90 nog in gebruik was terwijl niemand het doorhad. Daardoor hebben ze ruim de tijd gehad allerlei 'bewijs' te vernietigen.)
Sovjetmemorial is imposant. Omweg waard.
Alexanderplatz, Unter Den Linden, Pariser Platz (hotel Adlon en Brandenburger Tor), Friedrichstrasse (Checkpoint Charlie), Reichstag, Potsdammer Platz (Sony Center)... Allemaal de moeite waard en te belopen.
De Hakescher Markt met de Hakescher Höfe zijn leuk! Allemaal hofjes met winkels, restaurant, kunst.
KaDeWe is een must-see. Prachtig mondain warenhuis. Europacenter. Ku'dammm. Al is dat allemaal echt vergane glorie. Bahnhof Zoo (Christiane F!)
Neem zoveel mogelijk de S-Bahn, bovenlangs van west naar oost en V.V. Dan zie je veel! De Siegessaüle bijvoorbeeld. Maar ook de skyline. En hoe groen de stad eigenlijk is.
Heb je een dag over, denk dan eens aan de dierentuin. Kan je een echte pandabeer zien.
donderdag 7 februari 2013 om 10:59
quote:DeKenau schreef op 07 februari 2013 @ 10:50:
Als je van leuke barretjes, tweedehands winkeltjes, heeel lekker en spotgoedkoop uit eten gaan en een altervatieve sfeer houdt: oost berlijn!
Ik heb ook wel weer zin om met mijn vriend een paar dagen te gaan! Maar goed, eerst maar eens even baren
Ja dat, én goed stappen
En ook de dingen die Giulietta noemt, die heb ik allemaal al een keer gezien omdat ik al eens in Berlijn geweest ben maar voor mijn lief is het onbekend. (ik heb een beetje een import-lief en sommige delen van Europa lijken wel witte vlekken op zijn mentale landkaart)
Ik zie een héél tof appartement te huur in Kreuzberg via airbnb, ik denk zomaar dat dat hem wordt!
Als je van leuke barretjes, tweedehands winkeltjes, heeel lekker en spotgoedkoop uit eten gaan en een altervatieve sfeer houdt: oost berlijn!
Ik heb ook wel weer zin om met mijn vriend een paar dagen te gaan! Maar goed, eerst maar eens even baren
Ja dat, én goed stappen
En ook de dingen die Giulietta noemt, die heb ik allemaal al een keer gezien omdat ik al eens in Berlijn geweest ben maar voor mijn lief is het onbekend. (ik heb een beetje een import-lief en sommige delen van Europa lijken wel witte vlekken op zijn mentale landkaart)
Ik zie een héél tof appartement te huur in Kreuzberg via airbnb, ik denk zomaar dat dat hem wordt!
Zeg maar Spijker.
vrijdag 8 februari 2013 om 11:00
Wij gaan naar Berlijn (en de rest van Duitsland) altijd via Fewo-Direkt.de Je vind daar goedkope particuliere adressen. Eind april gaan we een week voor 300 euro in een appartement achter de Alexanderplatz. Met een huiskamer, slaapkamer, eigen keuken, badkamer en parkeerplaats. Je regelt alles met de eigenaar zelf en dat is bij ons altijd goed gegaan.
vrijdag 8 februari 2013 om 17:12
is de Fasanenstraat in de Charlottenburg
een beetje leuke buurt?
tis best wel zoeken als je een stad niet kent...
in Parijs kan ik zo zeggen wat leuk is en waar ik zitten wil
maar dit is toch wat ingewikkelder...
de Alexanderplats leek me qua hotelletjes niet erg leuk,
het zag er nogal groot en statig en 'zakelijk' uit... weet niet hoe die omgeving is? we willen namelijk wel een beetje in de buurt
van een centrum met leuke restaurantjes e.d. zitten...
(we gaan zonder auto)
een beetje leuke buurt?
tis best wel zoeken als je een stad niet kent...
in Parijs kan ik zo zeggen wat leuk is en waar ik zitten wil
maar dit is toch wat ingewikkelder...
de Alexanderplats leek me qua hotelletjes niet erg leuk,
het zag er nogal groot en statig en 'zakelijk' uit... weet niet hoe die omgeving is? we willen namelijk wel een beetje in de buurt
van een centrum met leuke restaurantjes e.d. zitten...
(we gaan zonder auto)