waar in duitsland?

16-02-2013 15:44 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen in mei/juni op vakantie met onze dreumes van 1. Dreumes is een medisch zorgenkind dus we willen a. niet al te ver rijden, b. mooie natuur/rustige omgeving c. huisje met wat luxe omdat we daar toch wel veel tijd zullen doorbrengen.

Duitsland lijkt me wel een goeie optie. We spreken de taal, goeie ziekenhuizen, niet al te ver. Ik dacht aan max 6-8 uur rijden (eventueel in 2x).

Ik kick vooral op bergen/meren/rivieren en rust. Tips?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
De omgeving van Hamelen is heuvelachtig en mooi. (weserbergland) en niet ver weg (ongeveer 3 uurtjes vanaf de grens)
De omgeving van Trier. Moet je Trier zelf ook wel even bezoeken, geweldig stadje!
Ik denk aan de Moezel. Rivier en rust. Echte bergen zijn daar niet, maar het is er wel mooi heuvelachtig.
Weet je wat leuk is. Ferienpark cochem!! Is dacht ik van roomboter en zijn hele mooie huisjes. Is bovenop een berg bij de moezel. Echt ontzettend mooie omgeving. Op het park is ook een binnenzwembad maar dat is niet heel erg groot,maar in cochem zelf is er een enorm groot binnenzwembad met golfslag en kinderbaden. Ook is er in klotten op ong 6 km afstand een wildpark waar je tussen de heertjes kunt lopen en ze kan voeren en tig andere beesten plus kinderpretpark.
Afstand vanaf Schiphol is ong 400 km
@mammamandy, roomboter? Roompot misschien? Sorry, moest er om lachen.

Sluit me verder aan bij tips, omgeving Trier is geweldig.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Trier is leuk, het Zwarte Woud is ook mooi.
Ben ook dol op Trier en omgeving.
Trier!
Ik vond het Zwarte Woud erg mooi, een leuke vakantiebestemming. Een dagje Frankrijk is dat bijv. een optie.
O en om Trier en omgeving dan nog een beetje aan te prijzen, een dagje Luxemburg is dan ook erg leuk om te doen
Ik ben gek op Trier Luxemburg is inderdaad leuk om te doen, dagje naar Bittburg is ook leuk.

Nu wil ik ook weer naar Trier.
Wij zijn vorig jaar naar Beieren gegaan. Niet zo bekend, maar ook veel leuke dingen te doen. Playmobilland was erg leuk voor de kinderen en voor ons genoeg cultuur.
Harzgebegte. Niet al te ver rijden. Op de grens van oost en west. Veel kleine, leuke oude stadjes en ook bergen (Hexenstieg is leuk wandelen) en je kunt met de stoomtrein naar de Brocken.
De Harz ja. Dat is heel leuk. Wij liepen alleen naar de Brocken.
Ik vond de vulkaaneiffel ook erg mooi, ligt ook in de buurt van trier.
quote:silke1969 schreef op 16 februari 2013 @ 22:31:

De Harz ja. Dat is heel leuk. Wij liepen alleen naar de Brocken. Dat valt toch op zich ook wel mee? Wij wonen in de buurt en we lopen elk voorjaar wel een keer naar boven.
Trouwens andere mooie gebieten zijn:

- Erzgebirge in Sachsen, op de grens met Tsjechie. Kun je ook bijv. Dresden bezoeken.

- het merengebied in Mecklenburg-Vorpommern. Prachtige meren en je kunt er goed fietsen. Voor je kindje ook leuk in een fietsstoel of in de fietskar

-Thüringer Woud, heel veel ruiïnes van kastelen, leuke stadjes en ook bergachtig. En natuurlijk de bossen
De Harz. Vier uur in de auto vanaf Groningen.

Mooi gebied, veel natuur en leuke plaatsen.

Wij hebben zowel in een vakantiepark gezeten als in particuliere huisjes. Dat vakantiepark had een fantastisch zwem- en saunacomplex en een overdekte speeltuin.

http://www.hasseroeder-ferienpark.de/

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Naast de harz en trier is fussen ook leuk. Is wel wat verder rijden. Volgens mij doe je er 8 uur over. Het ligt bij oostenrijk. De bergen beginnen daar dus. Je hebt daar ook schloss schwanstein, een prachtig kasteel. En de omgeving is mooi. Het is een oud kuuroord. Veel spa's, bossen, meren en aan de voet van de bergen. Je kan er veel wandelen.
De Duitse Oostzeekust is ook erg mooi, leuke plaatsjes, Wismar, Heiligendamm, Rostock, Stralsund, Travemünde en het eiland Rügen is ook zeker een aanrader.

Bij Travemünde ligt een vrij nieuw park van Landal en op Rügen ligt een Duits park, volgens mij heet het Regenbogen, die hebben ook huisjes. Vlak voor de deur stopt een stoomtreintje en je hebt er heel mooie stranden.
Liubi, wij gingen echt op een hele warme dag en namen de kortste, zware route. Ik vond het best wel pittig. Vooral door de warmte,maar ik vond het ook prachtig. Wil het dit jaar echt weer doen. Ik vind het Harz-gebergte echt een heel mooi gedeelte van Duitsland. Wij zaten in Hohegeiss.
Oh haha, ja dan is het best pittig. Geef ik je gelijk in.
Trier is mooi, lekker dagjes weg vanuit daar! Luxemburg, saarburg, saarbrucken. Maar Zuid--Duitsland, omgeving Freiburg is ook errug mooi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven