Waddeneilanden mei

15-03-2011 21:48 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wij willen graag eind mei naar één van de Waddeneilanden.

Vorig jaar zomer weekend op Schiermonikoog geweest, verder nog geen ervaring.

We willen graag een huisje huren voor 5 tot 7 dagen en wat we zoeken is natuur (wandelen/fietsen), rust (dus geen huisjespark), maar ook gezelligheid (beetje shoppen en lekker eten).

Welk eiland raden jullie aan? En heeft iemand tips voor een accommodatie?
Reclame!!!
En als je geen zin hebt in HappyHome, is Landal prima

Nee, ik werk daar niet, ben gewoon een tevreden consument.
Ik ben op alle eilanden geweest en ieder eiland heeft weer zijn eigen charme. In het hoogzeizoen (Schoolvakantie Noord en Friese Bouwvak) kun je het beste op een van de autovrije eilanden zitten (Vlie en Schier)
ben recent op terschelling geweest Ik vond het geweldig. Zoals al eerder geschreven, de afwisseling is bijzonder. Duinen, bossen, strand, polders etc. Eigenlijk van alles wat. De Cranberries zijn ook mooi, die zullen dan al paarser zijn dan nu. Er is ook wel wat te doen, ezelritten (voor de kinderen), paardrijden, huifkartochten, op het strand met van die wagentjes op de wind (weet niet hoe dat heet), een strandtrip, op pad met de boswachter, nordic walking, fietsen, wandelen, zeehonden trip etc. Echt van alles. Er zijn winkels, kleine musea etc.

Ik heb het erg naar mijn zin gehad en ga binnenkort zeker weer!
Hoi Mikje,

Om vast in de stemming te komen kan ik je het boek "Eilandgasten" van Vonne van der Meer adviseren

en "Avondboot" van dezelfde schrijfster!

Veel plezier!
quote:Sonnestraaltje schreef op 16 maart 2011 @ 14:11:

Ik ben op Schiermonnikoog, Ameland, Terschelling en Texel geweest en ik vind Terschelling echt het mooist en meest afwisselend. Texel voelt meer als een verlenging van Noord-Holland, op Terschelling krijg je echt een eiland gevoel. Ook is de natuur van Terschelling veel afwisselender en zijn de afstanden goed te fietsen.

Dat heb ik van meer mensen al gehoord, over 't verschil tussen Texel en Skylge. (Texel is met de auto wel weer veel makkelijker bereikbaar).
Mijn voorkeur gaat juist uit naar Schiermonnikoog.. heel gezellig, klein, afwisselend enzo.

Wij hebben daar een keer een huisje via een particulier gehuurd, dat was echt superleuk! Midden in het bos en een heel leuk huisje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven