Wandelen Italie

23-02-2018 08:27 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Van half tot eind mei ga ik 13 dagen naar Italië. Ik heb een ticket naar Pisa en vlieg terug vanaf Rome.

De planning is nu in ieder geval 1 dag Pisa, 2 dagen cinque terre, 3 dagen Rome, 1/2 dagen Florence.

Ik heb dus nog zo'n 4/5 dagen over en ik zou die graag ergens in de natuur doorbrengen waar je goed kunt wandelen. Zou ideaal zijn als dit gebied tussen Pisa en Rome ligt. Ik wilde eerst richting het noorden, maar denk dat dat niet realistisch is voor zo'n korte tijd?

Oja belangrijke toevoeging, geen rijbewijs dus ben afhankelijk van ov en zou dure taxi's etc het liefst zo veel mogelijk vermijden!

Ik hoor graag Julie ervaringen en tips:) alvast bedankt
perferator wijzigde dit bericht op 23-02-2018 08:28
Reden: Toevoeging
10.79% gewijzigd
Ik zou je afraden om alleen te wandelen in onbekend gebied zeker wanneer het bergachtig is. Kijk of je wandelingen met gids kunt boeken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
O nog een toevoeging, ik ga samen met mijn vriend en we hebben wel vaker samen gewandeld in bergachtig gebied. Vaak gewoon dorpje, dagje een berg over wandelen en dan smiddags/savonds in het volgende dorpje.. zoiets zoek ik ook in Italië:)
Ik heb hele mooie wandelingen gedaan rond de Monte Sibillini, maar ik weet niet hoe geschikt dat is voor meerdaags.
Meerdaags heb ik alleen in het Noorden gedaan.
Er zijn daar trouwens heel weinig wegen dus ik denk dat het OV ook vrij beroerd is... maar Italië kennende zijn er weinig natuurgebieden waar wel goed OV is.
Kun je de reis iets omgooien en in de cinque terre wandelen?
Erg mooi daar, en ook wat meer ingericht op wandelaars
Een vriend van me heeft een pelgrimstocht gelopen van omgeving Pisa naar Rome. Als ik het google zou het de Via Francigena kunnen zijn. Was hem heel goed bevallen! En je komt veel mensen tegen en wordt langs de route hartelijk ontvangen, dus je bent niet alleen. Maar, het is wel heel hardcore wandelen natuurlijk.
lilalinda schreef:
23-02-2018 09:05
Kun je de reis iets omgooien en in de cinque terre wandelen?
Erg mooi daar, en ook wat meer ingericht op wandelaars
Wij hebben daar in die omgeving ooit 8 dagen gewandeld, erg mooi.... Overigens ook ooit gewandeld van Florance naar Sienna, ook een aanrader.
Bedankt voor alle tips! Cinque terre gaan we sowieso wandelen, maar zou graag ook in een bergachtig gebied wandelen. Of door zo'n mooi Toscaans landschap, ook leuk :) Als we maar gewoon zelfstandig van het ene naar het andere punt kunnen sjokken vind ik het eigenlijk al snel leuk.

Als iemand een plek weet vanuit waar je dagjes kan wandelen is dat ook mooi hoor!
zoiets? https://nl.wikiloc.com/routes/wandelen/ ... cane/poppi
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven