Wandelen Italie
vrijdag 23 februari 2018 om 08:27
Beste allemaal,
Van half tot eind mei ga ik 13 dagen naar Italië. Ik heb een ticket naar Pisa en vlieg terug vanaf Rome.
De planning is nu in ieder geval 1 dag Pisa, 2 dagen cinque terre, 3 dagen Rome, 1/2 dagen Florence.
Ik heb dus nog zo'n 4/5 dagen over en ik zou die graag ergens in de natuur doorbrengen waar je goed kunt wandelen. Zou ideaal zijn als dit gebied tussen Pisa en Rome ligt. Ik wilde eerst richting het noorden, maar denk dat dat niet realistisch is voor zo'n korte tijd?
Oja belangrijke toevoeging, geen rijbewijs dus ben afhankelijk van ov en zou dure taxi's etc het liefst zo veel mogelijk vermijden!
Ik hoor graag Julie ervaringen en tips:) alvast bedankt
Van half tot eind mei ga ik 13 dagen naar Italië. Ik heb een ticket naar Pisa en vlieg terug vanaf Rome.
De planning is nu in ieder geval 1 dag Pisa, 2 dagen cinque terre, 3 dagen Rome, 1/2 dagen Florence.
Ik heb dus nog zo'n 4/5 dagen over en ik zou die graag ergens in de natuur doorbrengen waar je goed kunt wandelen. Zou ideaal zijn als dit gebied tussen Pisa en Rome ligt. Ik wilde eerst richting het noorden, maar denk dat dat niet realistisch is voor zo'n korte tijd?
Oja belangrijke toevoeging, geen rijbewijs dus ben afhankelijk van ov en zou dure taxi's etc het liefst zo veel mogelijk vermijden!
Ik hoor graag Julie ervaringen en tips:) alvast bedankt
perferator wijzigde dit bericht op 23-02-2018 08:28
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
10.79% gewijzigd
vrijdag 23 februari 2018 om 08:49
vrijdag 23 februari 2018 om 08:51
vrijdag 23 februari 2018 om 09:11
Een vriend van me heeft een pelgrimstocht gelopen van omgeving Pisa naar Rome. Als ik het google zou het de Via Francigena kunnen zijn. Was hem heel goed bevallen! En je komt veel mensen tegen en wordt langs de route hartelijk ontvangen, dus je bent niet alleen. Maar, het is wel heel hardcore wandelen natuurlijk.
vrijdag 23 februari 2018 om 09:23
vrijdag 23 februari 2018 om 09:28
Bedankt voor alle tips! Cinque terre gaan we sowieso wandelen, maar zou graag ook in een bergachtig gebied wandelen. Of door zo'n mooi Toscaans landschap, ook leuk
Als we maar gewoon zelfstandig van het ene naar het andere punt kunnen sjokken vind ik het eigenlijk al snel leuk.
Als iemand een plek weet vanuit waar je dagjes kan wandelen is dat ook mooi hoor!
Als iemand een plek weet vanuit waar je dagjes kan wandelen is dat ook mooi hoor!
vrijdag 23 februari 2018 om 09:40