wat is leuk in Haarlem?

15-10-2010 15:22 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, het valt misschien niet echt onder 'reizen' maar wist even niet waar ik het kwijt moest...

Ik ga binnenkort een dagje naar Haarlem en wil wat winkelen en een kopje thee drinken ergens. Wie weet welke straten leuk zijn en wie weet er een gezellige coffeeshop (liefst 1 waar je mag roken)?
Het hele centrum is leuk en coffeeshops zijn toch een pot nat...
Hele centrum is inderdaad leuk. Vergeet ook de Barteljorisstraat niet: Boetiekjes, woonaccesoires, Lush ...

Als je er 's avonds nog bent is een bezoek aan café Stiels aan te raden voor de live muziek
Zelf blijf ik ver weg van de hoofdwinkelstraat met alle grote ketens, dat is de Grote Houtstraat.

De straten er om heen zijn veel leuker, zoals de Zijlstraat, de Koningsstraat, de Kleine Houtstraat, de Gierstraat, de Barteljorisstraat enz.

Ik hou zelf niet van Coffeshops, maar Melkwoud in de Zijlstraat is wel een leuk alternatief, een kroegje waar je mag roken.

Lunchen doe je leuk bij Anne & Max, bij Stempels, bij Juffrouw zonder zorgen en bij Nobel aan het Spaarne.
Ik heb er een collega wonen, heel leuk!
S' avonds eten bij het specktakel, ergggg leuk restaurant met een aparte menukaart

Van sprinkhanen tot eland maar ook de normale biefstuk staat op de kaart. Echt een aanrader.

Adres weet ik niet meer maar het zit aan de grote markt, net achter de kerk.
Dat zit in de Spekstraat, erg leuk en apart!
De Kleine Houtstraat is al 2 keer tot Leukste Winkelstraat van NL gekozen. Vergeet ook de Warmoesstraat niet: leuke winkeltjes en een paar fijne lunch/diner adresjes.

Ook een leuke winkel voor woonaccessoires, sieraden en geinige troepjes is Sjakies (Breestraat). Je kunt er ook heel lekker lunchen en koffiedrinken.
Oh jaaaa, dat is de straat, thanks Iris
Alles is leuk in Haarlem.

Behalve de Blokker en aanverwanten.
Iris, ben jij Haarlemse?
's Middags even een broodje eten bij de Overkant, zijstraatje van de grote houtstraat vind ik altijd erg geslaagd :-)
quote:Charlotte69 schreef op 15 oktober 2010 @ 16:26:

Iris, ben jij Haarlemse?Oeps, haha.
quote:iris1969 schreef op 15 oktober 2010 @ 19:18:

[...]

Oeps, haha.Jaha, heb je jezelf weer verraden! Voor je het weet sta ik bij je op de stoep.
Het is wel Haarlem in Suriname hè, voor je de verkeerde afslag neemt .
Tuurlijk Iris, die afslag ken ik! Moet ik dan via de Randweg of het Spaarne?
Dank voor jullie antwoorden! Ik ben erg benieuwd.quote:Confiture schreef op 15 oktober 2010 @ 15:27:

Het hele centrum is leuk en coffeeshops zijn toch een pot nat...Daar ben ik het niet mee eens natuurlijk. Er zijn erg veel verschillen wat betreft clientèle en sfeer hoor!
De zijstraatjes van de botermarkt hebben ook leuke kleine winkeltjes en terasjes! (Hooe heet die straat waar anada zit ookweer???

En ja kleine houtstraat eo ook toppie!

Melkwoud OMG daar kwam ik toen ik 16 was met een vriendin van mij grappig zeg!

Ik zou het liefst elke dag naar Haarlem gaan een heerlijke sfeer (zeg ik als geboren mugje) Woon nu sinds een jaar of 8 elders en mis de stad nog steeds! Maar zou qua wonen en ruimte niet terug willen alles is zooo krap vergeleken met waar ik nu zit!
quote:Confiture schreef op 15 oktober 2010 @ 15:27:

Het hele centrum is leuk en coffeeshops zijn toch een pot nat...Wat voor coffeshop bedoel jij hiermee dan
Je bedoelt wat Confiture hiermee bedoelt? Of wat ik hiermee bedoel?
Wat betreft coffeeshops: in de Gedempte Oude Gracht zit er eentje en in de Nassaulaan ook. Beide gure hokken .
quote:Cathelyne schreef op 16 oktober 2010 @ 18:28:

De zijstraatjes van de botermarkt hebben ook leuke kleine winkeltjes en terasjes! (Hooe heet die straat waar anada zit ookweer???

Bedoel je de New Age winkel Ananda? die zit in de Gierstraat (zijstraat van de Botermarkt).

Trouwens bij mooi weer is de Botermarkt erg gezellig met terrasjes en aan het Spaarne ook. Leuker dan op de Grote Markt.
quote:Naomii schreef op 15 oktober 2010 @ 15:38:

Hele centrum is inderdaad leuk. Vergeet ook de Barteljorisstraat niet: Boetiekjes, woonaccesoires, Lush ...Oftewel ga gewoon op de geur af, kan niet missen.
quote:Moonlight82 schreef op 16 oktober 2010 @ 19:31:

[...]

Oftewel ga gewoon op de geur af, kan niet missen.Haha, het is soms wat verstikkend om een mooie zomerdag....
quote:iris1969 schreef op 16 oktober 2010 @ 19:31:

[...]

Bedoel je de New Age winkel Ananda? die zit in de Gierstraat (zijstraat van de Botermarkt).

Trouwens bij mooi weer is de Botermarkt erg gezellig met terrasjes en aan het Spaarne ook. Leuker dan op de Grote Markt.Die bedoel ik ja! Was even de naam kwijt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven