Wat te doen in Asten?

05-04-2013 08:30 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
We gaan een weekendje naar Asten. Iemand tips wat we daar in die buurt kunnen gaan doen?
Asten???Hoe kom je daar bij om heen te gaan....

Je kan naar Eindhoven of Venlo daar ligt het midden tussen in..

Of de kasteeltuinen in Arcen?
Naar het klokkenmuseum!
Wandelen in de Peel.

Kasteel in Helmond bezoeken (incl gemeentemuseum)
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Zo vlug mogelijk weer weg gaan ;)
Maken dat je wegkomt. Is dat geen optie? Als je met je partner gaat: je opsluiten op je hotelkamer voor een weekend seks. Je mist toch niks als je je hotelkamer niet afkomt
Prinsenmeer?
Klokkenmuseum

Jan paagman sterrenwacht

Roofvogelshow (weet niet meer hoe dat bedrijf heet, maar die man is erg bevlogen)

Wandelen in de Peel

Hmm, er is toch nog meer te doen dan ik dacht.

Wegblijven uit het zwembad van Prinsenmeer.(en als het even kan, helemaal wegblijven uit Prinsenmeer)
Wat vind je leuk om te doen? Ga je met kinderen?
-Stappen.(keileuke cafeetjes)

-Winkelen (jaja zitten echt best veel leuke winkels,en lunchrooms)

-Klokkenmuseum

-Wandelen idd in de Peel,maar rondom het Prinsemeer zijn ook mooie stukken bos

-Roofvogelshow idd (maar die man heeft het papegaaienpark in -Oerle overgenomen dus misschien geen tijd?

-Heerlijke ijssalon daar

-Paardrijden (paar maneges in de buurt)

-Beugelen in Heusden (weet effe niet hoe die tent heet,geloof de pandoer?)

-Lammetjes kijken en knuffelen.(stikt het van in Asten,lammetjes)
quote:Karen24 schreef op 05 april 2013 @ 08:43:

Zo vlug mogelijk weer weg gaan ;)

Wat een fijne bijdrage..

Helmond is leuk om te winkelen, Deurne, Eindhoven (Tongelreep om te zwemmen) en inderdaad een lekkere boswandeling. Kijk anders eens op zoover.nl. Fijn weekend!
Is Helmond of Deurne leuker dan Eindhoven om te winkelen?
quote:lana1111nl schreef op 05 april 2013 @ 11:03:

Is Helmond of Deurne leuker dan Eindhoven om te winkelen?Nee joh, en ook niet te vergelijken...
Maakt elkaar niet heel veel uit. Ik kom geregeld in Eindhoven en dan is Helmond weer eens wat anders, maar als je beide niet kent maakt het misschien niet veel uit, de grote winkelketens zitten in beide steden. Deurne is wat dat betreft dorpser volgens mij.
Je kunt ook de klokkenroute lopen die door het centrum gaat. Via de VVV (is in het centrum van Asten aanwezig) kun je aan een blaadje komen met extra informatie. Sowieso kunnen ze je bij de VVV helpen met jouw vraag.

Eindhoven is inderdaad veel meer een winkelstad dan Helmond of Deurne.

Voor de ijssalon zou ik wel naar Someren gaan (Hartentroef) of cafetaria 't Stationneke (aparte ijsafdeling). De ijssalon zelf staat niet zo goed bekend.

In Asten is laatst een nieuwe Italiaan geopend, hoor er goede verhalen over. Wél die in het centrum, niet bij het hertenkamp, die is juist van mindere kwaliteit (zit wel dicht bij Prinsenmeer, mocht je daarnaartoe gaan ;)).

Verder inderdaad Mijl op Zeven, bezoekerscentrum van de Peel in Ospel. Erg mooi natuurgebied!

Als je meer iets creatiefs wilt ondernemen, zou je eens kunnen kijken bij In de Brouwerij, daar geven ze verschillende workshops. Met dat is niet typisch iets Astens.

En vergeet niet te proeven van de kruimelvlaai van bakkerij Koolen, ook in het centrum (verkopen ze ook bij Eetcafe Jan van Hoek). Mmmmm....

Ik snap niet waarom er zoveel mensen zo negatief zijn hier op Viva over Asten en Prinsenmeer. Wat is het probleem???

Een hele leuke tijd gewenst in Asten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven