Wat te doen in Weert?

29-01-2011 21:29 34 berichten
Ik ga weekendje Weert doen met een vriendin. Ik ben alleen nog nooit in Weert geweest. Wie weet leuke winkeltjes, restaurants, kroegen of andere dingen die erg leuk zijn om te doen in Weert. Of moeten we dan toch maar de auto pakken naar maastrcht? Tips van harte welkom.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een aantal keer in Weert geweest en het is een leuk stadje. Je kan heel lekker eten bij Taverne de oude Munt

Verder is er op zaterdag een gezellige markt en kleine winkeltjes. Moet wel zeggen na een lange middag heb je het wel gezien. Je kan er wel heel leuk wandelen in de Peel, is vlakbij.
Hoe kom je daarbij als ik vragen mag? Weert is wel leuk, maar niet spetterend. Kun je beter naar Maastricht of Roermond gaan.
Op zondag kun je ook naar Roermond naar het outletcentre gaan. Via het tunneltje kun je de binnenstad bezoeken.
Weert... klinkt een beetje als een weekendje Zaandam of Delft. Grappig om een middagje te winkelen, maar meer ook niet.
De Outlet in Roermond is best ok!
quote:Nena schreef op 29 januari 2011 @ 21:33:

Hoe kom je daarbij als ik vragen mag? Weert is wel leuk, maar niet spetterend. Kun je beter naar Maastricht of Roermond gaan.

We hebben een bon, daarmee kon je oa naar Weert. De andere hotels lagen allemaal buiten een stad. Dit is in het centrum en onze 1e keuze was al vol (in andere plaats).

We gaan 1 nachtje, dus we zullen ons vast wel vermaken denk ik. Misschien naar de film ofzo als er ook een bios is. haha. Of misschien is er wel een leuk concert ergens of theater ofzo.
Concert of theater in Weert? Google eens zou ik zeggen...
Helemaal NIX,

En dan bedoel ik echt NIX.
quote:Avaeyebrow schreef op 29 januari 2011 @ 21:45:

De Outlet in Roermond is best ok!Als je in het Duits aangesproken wilt worden wel...
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 29 januari 2011 @ 21:59:

[...]

Als je in het Duits aangesproken wilt worden wel...Haha ja dat is waar. Ik ben er 1 keer geweest en vond nog alles te duur. We zijn toen wel teruggereden via Thorn dat is een mooi stadje.
dubbel
sgaap, waarom zo negatief?

Ze hebben geboekt en in Weert in vast vanalles te doen.

Er is een bioscoop (gotcha) en in Roermond (is een 20 min.ong) kun je leuk stappen.
Oh in het Munt theater hebben ze best wel leuke voorstellingen. Verder zijn er een aantal leuke kroegen.
Weert is een groot dorp. Als je van grote dorpen houdt, is Weert vast geweldig. Zo niet, dan niet.

Er is echt geen moer te doen. Vroeger kon je in het weekend leuk vechten op de oelemarkt, als de boeren uit de regio kwamen zuipen. Of in de zig-zag, stoer doen met de lokale motormuizen. Maar of dat nog bestaat, geen idee.

Als je een enorme Hans Teeuwen-fan bent kan je er een Hans Teeuwen-bedevaart houden.

Maar serieus, er is echt NIETS.

Maar ok, je hebt al geboekt, dus je moet wat. In de enige winkelstraat kan je, eh, winkelen. En de chinees naast de kerk in het centrum is best te doen. Daarnaast ligt een gezellig café.

Oh ja, het lokale ziekenhuis is ook wel een bezoekje waard. (Ja, sorry, ik probeer echt iets leuks in weert te verzinnen!)
Ik vind de reacties niet echt terecht. Je kunt in Weert best leuk uitgaan, winkelen en er zijn lekkere restaurants. Ook is er een bioscoop en een theater. Je zult je best amuseren voor een weekend.
quote:lila82 schreef op 29 januari 2011 @ 22:20:

Ik vind de reacties niet echt terecht. Je kunt in Weert best leuk uitgaan, winkelen en er zijn lekkere restaurants. Ook is er een bioscoop en een theater. Je zult je best amuseren voor een weekend.

Weert is ge-wel-dig.

Als je van grote dorpen houdt.
Je hoeft niet perse van grote dorpen te houden om er een leuk weekend te hebben,
Er zijn best leuke kroegjes, maar het publiek is vrij jong. Ik heb me als Randstedeling prima vermaakt, leuk om eens wat anders te zien. Er is een pleintje waar alle kroegen en een of twee clubs zitten. Je moet er gewoon een beetje open minded heengaan, een paar kroegjes aandoen en dan lekker lol maken!
quote:Watchamacallit schreef op 29 januari 2011 @ 22:46:

Er zijn best leuke kroegjes, maar het publiek is vrij jong. Ik heb me als Randstedeling prima vermaakt, leuk om eens wat anders te zien. Er is een pleintje waar alle kroegen en een of twee clubs zitten. De oelemarkt, vlakbij politiebureau, ringweg en ziekenhuis. Echt, Weert is zooooo knus
Ik vind Weert briljant om te winkelen; hoewel ik al lang in de Randstad woon, ga ik minimaal 3x per jaar naar Weert , puur om te winkelen ;)

Op het plein zitten ook leuke restaurants en kroegen. Voor een weekend is het goed te doen, verder is Roermond in de buurt met de shopping outlet en bij lekker weer is het briljant fietsen langs de Maas.
quote:Karen24 schreef op 01 februari 2011 @ 08:32:

Ik vind Weert briljant om te winkelen; hoewel ik al lang in de Randstad woon, ga ik minimaal 3x per jaar naar Weert , puur om te winkelen ;)

Op het plein zitten ook leuke restaurants en kroegen. Voor een weekend is het goed te doen, verder is Roermond in de buurt met de shopping outlet en bij lekker weer is het briljant fietsen langs de Maas.Vind je een mooi woord hè... briljant... en wat is er dan zo briljant aan het shoppen in Weert?
Een bepaalde schoenenwinkel waar ik gewoon schoenen kan kopen, toen ik de winkel had gevonden scheelde dat heel veeeeel frustratie!

En verder vind ik een aantal winkels gewoon leuk; er zit wat anders dan de dertien in de dozijn randstad winkels...heb je tenminste nog eens aan wat niemand aan heeft.
quote:Karen24 schreef op 01 februari 2011 @ 08:44:

Een bepaalde schoenenwinkel waar ik gewoon schoenen kan kopen, toen ik de winkel had gevonden scheelde dat heel veeeeel frustratie!

En verder vind ik een aantal winkels gewoon leuk; er zit wat anders dan de dertien in de dozijn randstad winkels...heb je tenminste nog eens aan wat niemand aan heeft.

En in andere schoenenwinkels kan je niet gewoon schoenen kopen?

Vind het een beetje onzin overigens... in elke stad heb je winkeltjes die niet bij grote ketens horen en dus geen 13 in een dozijn zijn...
quote:spectral schreef op 01 februari 2011 @ 09:02:

[...]

En in andere schoenenwinkels kan je niet gewoon schoenen kopen?

Vind het een beetje onzin overigens... in elke stad heb je winkeltjes die niet bij grote ketens horen en dus geen 13 in een dozijn zijn...

Eens!

Vriend en ik hebben ooit op zo'n park gezeten in de buurt van Weert.

Uit verveling hebben we toen maar ons kind verwekt.

Toch nog een leuk asndenken, want Weert zelf heeft weinig indruk achtergelaten
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven