Wat te doen op Terschelling?

15-09-2015 13:49 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Wij gaan binnenkort met familie naar Terschelling. Huisje is geboekt, overtocht en fietsen gereserveerd.

Behalve dat we met de familie dingen gaan doen, is er gelukkig ook genoeg tijd om er zelf op uit te trekken.

Welke dingen moet ik echt zien/doen op Terschelling volgens jullie? Of hebben jullie nog tips voor restaurantjes, leuke koffietentjes (op het strand?)?

Bedankt alvast!
Waar op terschelling ga je zitten? en hoe lang blijf je daar?
OMG
wrakkenmuseum, natuurmuseum
hallo,

Ik kom al jaren op Terschelling met mijn familie.

Als het niet regen en niet stormt, raad ik je echt aan een wandeltochtje te maken op het strand.

In de zomer is het wat makkelijker om grote afstanden te lopen dan in de herfst/winter.

Persoonlijk vind ik het strand van Formerum naar Oosterend altijd wel mooi om te lopen.

In West-Terschelling heb je ook het Groene strand, een hele mooie plek om te zitten/wandelen.

In Midsland heb je een restaurant De Drie Gapen een aanrader! Je zal er geen spijt van krijgen.

Voor winkeltjes kan je vooral op West-Terschelling en Midsland terecht. In de herfst en winter is er 1 strandtent ' De branding' open bij Midsland aan Zee. Verder zijn er geen strandtenten open. Bij West-Terschelling heb je wel een Palvijoen De Walvis gegrenst aan het Hoge Duin. Dat leuk is om te beklimmen, je hebt heel mooi uitzicht ;)
Ik vond het heerlijk om daar te skeeleren :-). En idd lekker op de fiets het eiland rond.
We zitten in de buurt van Midsland geloof ik. Blijven een week.

Fijn om al een aantal reacties te lezen! Dank jullie wel!
Lekker eten bij de zee en het raadhuus in west. Of pizza van de Dis. Of naar de koffiepot in mids. De walvis is leuk, wel arrogant personeel. Lekker fietsen van west naar west aan zee. En dan via de duinen naar hoorn.

En een avondje meebleren met hessel bij de groene weide. Kun je ooj lekker eten btw.

Veel plezier!
Oja je kunt ook midgetgolfen in west of bowlen. Dit laatste bij hotel schylge. Ook in west.
Oef, de Walvis. Daar kom ik nooit meer, inderdaad erg arrogant personeel, erg ongezellig.
Verruil de Walvis maar voor de Bessenschuur, prachtige plek midden in het bos aan de Badweg naar West aan Zee. De lekkerste cranberrytaartjes en goede thee (en koffie vast ook wel, maar dat drink ik niet).

De Dis in West heeft lekkere belegde broodjes, ik haalde ze daar af en liep dan naar het Seinpaalduin om ze op te eten met uitzicht.

Lunchen of dineren bij het Heartbreak Hotel, de strandtent op Oosterend. Leuke setting, als je verder naar het oosten loopt wordt het strand steeds leger (en mooier). Twee jaar geleden was die strandtent in oktober nog open, dus het is een gokje waard, anders even bellen ofzo.

Verder vind ik wandelen over de Boschplaat en Noordsvaarder altijd prachtig. Op de Noordsvaarder wel goed op het getij letten, voor je het weet zit je vast.
Leuk om deze tips te lezen. Ik kom al mijn hele leven met regelmaat op Terschelling en kan me zeker vinden in de tips

Wij hebben ook wel eens een huifkartocht gedaan met een local die hele gave verhalen vertelde. Super leuk

Geniet van de pracht van het eiland
quote:bagheera91 schreef op 16 september 2015 @ 09:04:

Wij hebben ook wel eens een huifkartocht gedaan met een local die hele gave verhalen vertelde. Super leuk

Met Douwe? Van stal Terpstra? Daar heb ik hele goede herinneringen aan, zo vaak die tocht gedaan toen ik klein was.

Ik kom al vanaf mijn tweede bijna elk jaar op het eiland, zo mooi!
quote:stippensokken schreef op 16 september 2015 @ 09:19:

[...]

Met Douwe? Van stal Terpstra? Daar heb ik hele goede herinneringen aan, zo vaak die tocht gedaan toen ik klein was.

Ik kom al vanaf mijn tweede bijna elk jaar op het eiland, zo mooi! Ja en idem
Ik kom er elk jaar een paar dagen voor mijn werk (en probeer er dan altijd een weekend aan vast te plakken of zo).

Wij gaan altijd strandwandelen en koffiedrinken bij Heartbreak Hotel, bij Oosterend, geloof ik. Die is zelfs in de winter nog open.

Uit eten bij het Oudhollands Restaurant in Midsland (heerlijkse spareribs).

De vorige keer hebben we tapas gegeten bij Reis, maar dat viel tegen. Alles duurde heel lang en ik vond het ook niet zo heel lekker.

Met kinderen is het wrakkenmuseum leuk om te gaan kijken en zwemmen in de Dobe in West. En verder idd lekker fietsen, langs de waddenzee of achter de duinen aan de Noordzeekant.
..
Klopt.. de reis is echt ruk.. maar dat is rustende jager ook. Vroeger heerlijk maar ik durf er nu niet meer heen zo slecht. Bij de heeeren kun je ook lekker eten volgens mij.
We zijn terug. Heerlijke week gehad! Veel gehad aan jullie tips, maar ook bij wat andere restaurantjes gegeten.

Gaan zeer zeker nog een keer terug naar Terschelling. Lijkt me ook geweldig als onze kleine er is.
quote:bagheera91 schreef op 16 september 2015 @ 09:24:

[...]

Ja en idem Twee x de huifkartocht, 1 x de lange met Douwe en 1 keer de korte.( met kind)
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven