Wat voor koffer
zaterdag 17 mei 2025 om 17:34
Ik ga binnenkort met mijn dochter naar Spanje toe. Nu had ik hier al een vraag gesteld over de handbagage maar heb nu een vraag of de koffer die in het ruim van de bus gaat. Ik heb dus nu twee rokoffers van zacht materiaal. Ong 65 cm hoog. (Mag 80) Masr nu ineens bevliegt mij de vraag; is het niet beter om koffers te hebben die hard zijn? Erveord denk ik toch aardig gestapeld in zo,n ruim van de bus. Of zouden die zachte koffers voldoende beschermen?
iPad e.d. dingen gaan mee in de handbagage,
iPad e.d. dingen gaan mee in de handbagage,
zaterdag 17 mei 2025 om 17:50
zaterdag 17 mei 2025 om 21:12
Volgens mij maakt hard of zacht niet echt uit tenzij je breekbare spullen meeneemt. Ik heb een harde samsonite met afgebroken wielen gezien en met een hele grote scheur en kras op de bagage band. Mijn zachte American Tourister heeft een rondreis door Zuid Korea en Japan prima overleefd, nog helemaal heel op wat vlekjes na maar dat vind ik niks gek, terwijl ik dat wel erg spannend vond want had eigenlijk liever een harde maar voor die reizen werd een zachte aanbevolen i.v.m. beperkte bagage ruimte onderweg.
Ik vind het altijd belangrijk dat mijn koffer geen standaard kleur heeft want dan zie ik um meteen op de bagageband. En een reiziger uit Japan dacht waarschijnlijk hetzelfde want op de bagageband lagen er alsnog 2 maar de mijne had minder vlekken en hing een kofferlabel aan. Zie altijd mensen klooien met zwarte, rode of donkerblauwe koffers.
Ik vind het altijd belangrijk dat mijn koffer geen standaard kleur heeft want dan zie ik um meteen op de bagageband. En een reiziger uit Japan dacht waarschijnlijk hetzelfde want op de bagageband lagen er alsnog 2 maar de mijne had minder vlekken en hing een kofferlabel aan. Zie altijd mensen klooien met zwarte, rode of donkerblauwe koffers.
hadalabo wijzigde dit bericht op 17-05-2025 21:15
4.06% gewijzigd
zaterdag 17 mei 2025 om 21:29
Hadalabo schreef: ↑17-05-2025 21:12Ik vind het altijd belangrijk dat mijn koffer geen standaard kleur heeft want dan zie ik um meteen op de bagageband. En een reiziger uit Japan dacht waarschijnlijk hetzelfde want op de bagageband lagen er alsnog 2 maar de mijne had minder vlekken en hing een kofferlabel aan. Zie altijd mensen klooien met zwarte, rode of donkerblauwe koffers.
Nadat mijn standaard donkerblauwe koffer door een Mexicaan en een Indiër van de bagageband was afgehaald, heb ik mijn koffer gepersonaliseerd.
Koop stickers, bijvoorbeeld van Takkie en Siepie, en plak je koffer vol:
https://www.hema.nl/cadeau/favoriete-ca ... %20cadeaus
Bonus: leuke reacties van medepassagiers.
Of je ontwerpt zelf een koffersticker, met je trouwfoto ofzo.
-- tijdelijk mottoloos --
zondag 18 mei 2025 om 15:33
Ja dat is weer een voordeel van een harde koffer, kun je lekker vol met stickers plakken. Dat is met een zachte toch minder.Explorista schreef: ↑17-05-2025 21:29Nadat mijn standaard donkerblauwe koffer door een Mexicaan en een Indiër van de bagageband was afgehaald, heb ik mijn koffer gepersonaliseerd.
Koop stickers, bijvoorbeeld van Takkie en Siepie, en plak je koffer vol:
https://www.hema.nl/cadeau/favoriete-ca ... %20cadeaus
Bonus: leuke reacties van medepassagiers.
Of je ontwerpt zelf een koffersticker, met je trouwfoto ofzo.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in