Wat voor soort koffer kopen?
maandag 4 juli 2016 om 19:10
Binnenkort gaan wij op vakantie.
Nu wil ik een nieuwe koffer aanschaffen aangezien de sluiting van mijn oude samsonite niet meer helemaal soepel werkt.
Wat is precies het verschil in een koffer met een rits en dat je de rits vastzet in een cijferslot....of tussen een koffer zonder rits maar met een cijferslot sluiting.
Wat zijn de voor en nadelen?
Ik weet dat een koffer met alleen een rits (dus zonder cijferslot) makkelijk opgemaakt kan worden met een balpen.
Kan dit ook met een koffer met rits met slot erin?
Of is een koffer zonder rits echt veiliger?
Hebben jullie eventueel nog tips voor een niet al te zware, grote koffer?
Wil maximaal 165 euro uitgeven, aangezien de koffer slecht één a tweemaal per jaar gebruikt zal worden.
Nu wil ik een nieuwe koffer aanschaffen aangezien de sluiting van mijn oude samsonite niet meer helemaal soepel werkt.
Wat is precies het verschil in een koffer met een rits en dat je de rits vastzet in een cijferslot....of tussen een koffer zonder rits maar met een cijferslot sluiting.
Wat zijn de voor en nadelen?
Ik weet dat een koffer met alleen een rits (dus zonder cijferslot) makkelijk opgemaakt kan worden met een balpen.
Kan dit ook met een koffer met rits met slot erin?
Of is een koffer zonder rits echt veiliger?
Hebben jullie eventueel nog tips voor een niet al te zware, grote koffer?
Wil maximaal 165 euro uitgeven, aangezien de koffer slecht één a tweemaal per jaar gebruikt zal worden.
maandag 4 juli 2016 om 20:24
quote:valisa schreef op 04 juli 2016 @ 20:17:
Ik wil sowieso een harde koffer of een semi harde koffer.
Wil geen zachte.
Bedankt voor de bijenkorf link. Erg veel mooie koffers....maar te duur voor die een a tweemaal vakantie per jaar.Ja, het is een rib uit je lijf maar je doet er wel lang mee. Die van mij ging laatst kapot bij het openen op de luchthaven, dat wil ik niet nog een keer meemaken.
Ik wil sowieso een harde koffer of een semi harde koffer.
Wil geen zachte.
Bedankt voor de bijenkorf link. Erg veel mooie koffers....maar te duur voor die een a tweemaal vakantie per jaar.Ja, het is een rib uit je lijf maar je doet er wel lang mee. Die van mij ging laatst kapot bij het openen op de luchthaven, dat wil ik niet nog een keer meemaken.
maandag 4 juli 2016 om 21:25
quote:valisa schreef op 04 juli 2016 @ 20:43:
Ik weet dat ze lang meegaan. En heb ook wel een samsonite gezien wat in mijn budget valt.
Twijfel alleen over wat voor sluiting ik wil op de koffer...aangezien koffers met rits goedkoper zijn.Voor mij geen koffer meer met rits. Ik vind het niet handig en er komt teveel druk op te staan (bij mij)
Ik weet dat ze lang meegaan. En heb ook wel een samsonite gezien wat in mijn budget valt.
Twijfel alleen over wat voor sluiting ik wil op de koffer...aangezien koffers met rits goedkoper zijn.Voor mij geen koffer meer met rits. Ik vind het niet handig en er komt teveel druk op te staan (bij mij)
maandag 4 juli 2016 om 21:29
maandag 4 juli 2016 om 21:59
Helemaal eens met Sandra1905. Wij hebben thuis niet eens meer koffers die je in moet checken. We hebben wel goede, degelijke en redelijk dure kleine koffers. Ik zou daar nooit op bezuinigen. Handvat moet lang genoeg zijn, wielen moeten stevig en sluitingen goed. Tumi en Rimowa zijn favoriet, dan hoef je nooit meer een nieuwe.
maandag 4 juli 2016 om 23:10
Eastpack tranverz is een supertas en goede garantie maar wel zacht. Heeft wieltjes en trekstang. Maar je wilt een harde koffer dus slecht advies
Waarom een harde koffer? Op vakanties met auto is een zachte makkelijker ivm passen in de auto. Heb nog wel een harde voor je liggen als je in de buurt woont.
dinsdag 5 juli 2016 om 06:45
Ik krijg nooit alles in een handbagage koffer.
Vind dat handig voor een stedentrip...maar niet voor 15 dagen vakantie.
Nu neem ik ook altijd alles zelf mee...ben nogal gehecht aan mijn eigen merk shampoo en omdat de kinderen last hebben van eczeem voor hun ook hun eigen verzorigingsproducten mee. Koffer zit zo vol.
En voor die ene keer dat we op vakantie gaan vind ik het niet erg om op de koffers te wachten.
Zachte koffer voelt op de een of andere manier minder veilig.
Delsey hadden mijn ouders vroeger ook een koffer van, zal daar ook eens naar kijken.
Vind dat handig voor een stedentrip...maar niet voor 15 dagen vakantie.
Nu neem ik ook altijd alles zelf mee...ben nogal gehecht aan mijn eigen merk shampoo en omdat de kinderen last hebben van eczeem voor hun ook hun eigen verzorigingsproducten mee. Koffer zit zo vol.
En voor die ene keer dat we op vakantie gaan vind ik het niet erg om op de koffers te wachten.
Zachte koffer voelt op de een of andere manier minder veilig.
Delsey hadden mijn ouders vroeger ook een koffer van, zal daar ook eens naar kijken.
dinsdag 5 juli 2016 om 07:03
Ik ga meestal met trein of vliegtuig weg en heb sinds een jaar of vijf een Samsonite Aeris Spinner die me heel goed bevalt. Ik heb niet de grootste maat gekocht, ik denk dat deze ergens in de 60-70 cm range valt. Ik kan er niet veel meer in proppen dan 17-18 kilo, precies genoeg voor drie weken vakantie maar nog wel behapbaar om als vrouw van 1,65 mee te sjouwen.
dinsdag 5 juli 2016 om 12:59
Ik hoop voor je dat hij lang meegaat! Ik heb vorig jaar een Samsonite s'cure spinner gekocht, in april voor het eerst gebruikt naar Hong Kong en toen was hij al stuk. De sluiting bij 1 van de 2 zijkanten is kapot gegaan. Voor mij geen Samsonite s'cure spinner meer. Ben dus nu op zoek naar een andere stevige koffer!
dinsdag 5 juli 2016 om 13:29
quote:lindaatje1960 schreef op 04 juli 2016 @ 21:25:
[...]
Voor mij geen koffer meer met rits. Ik vind het niet handig en er komt teveel druk op te staan (bij mij)Plus dit: https://youtu.be/G5mvvZl6pLI
[...]
Voor mij geen koffer meer met rits. Ik vind het niet handig en er komt teveel druk op te staan (bij mij)Plus dit: https://youtu.be/G5mvvZl6pLI
dinsdag 5 juli 2016 om 14:03
Voordeel van Samsonite is dat vrijwel alle onderdelen van een koffer los te koop zijn voor best wel lage prijzen. Zelf monteren of laten repareren. ga hiervoor even naar een Samsonite dealer bij jou in de buurt. Heel goed mogelijk dat je oude koffer gewoon kan worden hersteld voor een vriendelijk prijsje en dan weer als nieuw is. Tenzij je gewoon een nieuwe koffer wilt natuurlijk!
dinsdag 5 juli 2016 om 17:17
quote:sandra1905 schreef op 04 juli 2016 @ 21:29:
Koffer kopen die je als handbagage mee mag nemen in het vliegtuig. Een tassenwinkel kan je adviseren over een koffer die voor de meeste luchtvaartmaatschappijen acceptabel is. Voordelen: je hoeft niet op je koffer te wachten en je verliest m niet uit het oog. En je neemt niet te veel mee.Daar kan ik echt niet alles in kwijt. Ik ga sowieso nergens heen zonder mijn fohn en krulset. Dan alle kleding, schoenen bikini's , toilletartikelen. Ik ga vanavond op vakantie en jij wilt niet weten wat ik allemaal mee neem haha.
Koffer kopen die je als handbagage mee mag nemen in het vliegtuig. Een tassenwinkel kan je adviseren over een koffer die voor de meeste luchtvaartmaatschappijen acceptabel is. Voordelen: je hoeft niet op je koffer te wachten en je verliest m niet uit het oog. En je neemt niet te veel mee.Daar kan ik echt niet alles in kwijt. Ik ga sowieso nergens heen zonder mijn fohn en krulset. Dan alle kleding, schoenen bikini's , toilletartikelen. Ik ga vanavond op vakantie en jij wilt niet weten wat ik allemaal mee neem haha.