Wat was jouw allerfijnste vakantie met jonge kinderen ?
zondag 25 augustus 2019 om 18:54
Wij ( man , kind van 8 en ik) reizen vaak . Eigenlijk altijd verre bestemmingen : Australië , VS, Afrika , Azië. We zijn de laatste dagen wat aan het brainstormen voor volgende zomer en komen er niet helemaal uit. Man wil graag naar Bali of Thailand. Ik neig ineens meer naar Europa. In de mei vakantie gaan we naar Florida en ik heb eigenlijk niet heel veel zin in weer een lange vlucht in juli. Ik wil ook graag wat langer op een plek blijven en relaxen i.p.v. om de 3 dagen verkassen.
Maar wat is het alternatief ? We waren 2 jaar terug in Spanje maar veel te heet en mwah. Zijn beiden geen Frankrijk fans tenzij iemand de ultieme kindvriendelijke tip heeft , mag een beetje luxe.
Wat was jouw fijnste vakantie met kinderen ? Ver weg of Europa ? ( geen Nederland)
Ik hoor het graag !
Maar wat is het alternatief ? We waren 2 jaar terug in Spanje maar veel te heet en mwah. Zijn beiden geen Frankrijk fans tenzij iemand de ultieme kindvriendelijke tip heeft , mag een beetje luxe.
Wat was jouw fijnste vakantie met kinderen ? Ver weg of Europa ? ( geen Nederland)
Ik hoor het graag !

maandag 26 augustus 2019 om 20:49
Wij overwegen volgend jaar ook terug te gaanvivapimpelmees schreef: ↑26-08-2019 16:53IkKoutouloufari. We zijn er met de kinderen een keer of 6 geweest, en zij vonden het daar ook fantastisch!

maandag 26 augustus 2019 om 21:13

maandag 26 augustus 2019 om 21:30
Hoezo? Als je daar bent dan ben je toch zelf net zo toerist als al die anderen die daar zijn? Wat is dat toch altijd voor verhevens, dat toeristen andere toeristen willen ontlopen.

maandag 26 augustus 2019 om 22:29
Portugal vind ik een heerlijk vakantieland met kind(eren). Zowel Algarve als omgeving Lissabon en Coimbra. Wij stonden met 2 kinderen van 3 en 6 jaar op een camping in de Algarve en zijn toen met de auto naar Lissabon gegaan en hebben daar 2 nachten in een hotel overnacht. Zo hebben we van alles gezien. Het kan er warm zijn maar zeker in de Algarve staat er altijd een lekker windje. Het is ook een zeer kindvriendelijk land.
Umbrië in Italie was ook erg leuk! Aan het Trasimeno meer gezeten, leuke plaatsjes in de buurt o.a. Perugia. Weet niet hoe warm het is de zomer is, wij waren er in mei.
Verder gaan we regelmatig naar de Dordogne in Frankrijk, camping aan de Dordogne, kinderen hele dagen zoet bij rivier en maken snel contact met andere kinderen. Dammetjes bouwen, vissen, kanoën en 's avond vuurtje stoken.
Umbrië in Italie was ook erg leuk! Aan het Trasimeno meer gezeten, leuke plaatsjes in de buurt o.a. Perugia. Weet niet hoe warm het is de zomer is, wij waren er in mei.
Verder gaan we regelmatig naar de Dordogne in Frankrijk, camping aan de Dordogne, kinderen hele dagen zoet bij rivier en maken snel contact met andere kinderen. Dammetjes bouwen, vissen, kanoën en 's avond vuurtje stoken.
dinsdag 27 augustus 2019 om 14:06
AnnabeldeDertiende schreef: ↑26-08-2019 21:30Hoezo? Als je daar bent dan ben je toch zelf net zo toerist als al die anderen die daar zijn? Wat is dat toch altijd voor verhevens, dat toeristen andere toeristen willen ontlopen.
Als je ervan houdt om tussen de souvenir winkeltjes en barretjes, af en aan rijdende touringcars en taxi's in een appartementje aan zee te verblijven dan moet je dat gewoon doen! Ik ben het type toerist dat houdt van rust, en wanneer ik een ander land bezoek vind ik het leuk om de bewoners van dat betreffende land te zien en te ontmoeten. Dat is simpelweg iets dat op Griekse eilanden niet zo heel voor de hand liggend is, waar je iets meer moeite voor moet doen. In Schotland, Noorwegen, bijvoorbeeld is dat stukken eenvoudiger.
Ik dacht te lezen dat dat ook meer de smaak van TO was, maar misschien heb jij gelijk en zit ze liever in de drukte. Dan is het treffen, want dat kan daar heel goed.
Verheven groetjes!!
dinsdag 27 augustus 2019 om 21:47
Wij hebben allerlei vakanties gedaan met de kinderen; huisje op een park, particulier vakantiehuis, verre reis, tropisch eiland, all inclusive en kamperen. Kamperen staat echt met stip op nummer 1! Kinderen maken vriendjes, hele dagen zwemmen, rommelen bij meer/strand/rivier, kinderclub, dagjes weg (klimbos, grot, bergen, stad, markt, fietsen, museum etc) maar vooral veel aanspraak voor de kinderen die daardoor een heerlijke vakantie hebben en wij dan dus ook. Dit jaar in de Drôme in Frankrijk geweest, zeker voor herhaling vatbaar!