Wat was jouw allerfijnste vakantie met jonge kinderen ?

25-08-2019 18:54 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij ( man , kind van 8 en ik) reizen vaak . Eigenlijk altijd verre bestemmingen : Australië , VS, Afrika , Azië. We zijn de laatste dagen wat aan het brainstormen voor volgende zomer en komen er niet helemaal uit. Man wil graag naar Bali of Thailand. Ik neig ineens meer naar Europa. In de mei vakantie gaan we naar Florida en ik heb eigenlijk niet heel veel zin in weer een lange vlucht in juli. Ik wil ook graag wat langer op een plek blijven en relaxen i.p.v. om de 3 dagen verkassen.

Maar wat is het alternatief ? We waren 2 jaar terug in Spanje maar veel te heet en mwah. Zijn beiden geen Frankrijk fans tenzij iemand de ultieme kindvriendelijke tip heeft , mag een beetje luxe.

Wat was jouw fijnste vakantie met kinderen ? Ver weg of Europa ? ( geen Nederland)

Ik hoor het graag !
Rosalind schreef:
25-08-2019 19:21
Wij waren op Madeira en Soa Miguel (Azoren).
Op Sao Miguel zaten we in een Airbnb, op Madeira in Quinta Mae dos Homens (Funchal).

Maar ik weet niet of het is wat jullie zoeken want wij hebben bv nooit accommodatie met animatie.
Wij ook niet ! Maar ik dacht mss wel leuk voor die kleine. Geen disco’s of iets maar wat spelletjes ofzo. Dankje, ik ga googelen .
Star² schreef:
25-08-2019 19:17
Wij zaten hier: http://www.vranjica-belvedere.hr/?lang=nl

Apartement was oude meuk, maar de omgeving heel leuk. Je kan alles met de boot, ferry of kleine bootjes, doen.
Ik vond het vooral ook prettig dat het vrij zuidelijk in Kroatie was, want in het noorden veel grote campings met Nederlandse enclaves. Waar wij zaten veel meer verschillende nationaliteiten.
Ik ga eens even kijken , dankjewel !
Toen mijn kinderen jong waren : landgoed de Berenkuil in Grolloo. Tegenwoordig veel verhuur.

Pre puber: Frankrijk. Dordogne. Tent.

Puber. Kroatië. Bi village in Fazana. Ook veel verhuur.

Laatste drie jaar : verre bestemming

Hoe ouder hoe meer wensen.
Jarig_Jetske schreef:
25-08-2019 19:21
Was het niet heel druk ? Plastic soep in de zee ? Ben je alleen in Sanur gebleven ? Wat hebben jullie nog meer gezien ?
Wij verbleven in Sanur (heerlijk plaatsje!)
In Lovina (speciaal voor de dolfijnen)
En in Tuban, vlakbij Kuta (hadden we een prachtig resort, maar voor de rest was het een toeristen kermis)
Ipv Tuban/Kuta zou ik Candidasa of Ubud aanraden.
Geen plastic soep!!!!! Dat is in een ander jaargetijde dat er van alles aan spoelt, niet in de zomer.
Qua drukte viel het echt mee, alleen in Kuta was t druk.
Zoveel te zien in Bali! En gewoon een dagje lekker relaxen is ook heel goed mogelijk!
Jarig_Jetske schreef:
25-08-2019 19:05
Ik vind Marokko echt fantastisch maar ontzettend heet in de zomer denk ik ?

Wat we zoeken is : zon , kleinschalig, zwembad , iets van animatie misschien maar dan meer als een knutselclub ofzo. Zijn geen kampeerders maar huren van trekcaravan met eigen sanitair zou ook nog een optie zijn. Verder lekker eten en wijn. Dorpje in de buurt. Zoiets.
Nee het zit in Agadir dus je hebt invloed van de oceaan. Het was echt zalig in juli. Het eten is fantastisch, de hele dag. Leuke animatie maar niet te opdringerig. Je kunt geweldig tennissen en surfen. Wij hebben ook uitstapjes gemaakt maar er zaten mensen die het resort niet af zijn geweest! Het is niet kleinschalig maar zeker niet groot en ordinair. Heel beschaafd allemaal.
Italie.... Lido di spina,.... of de Toskana aan zee
Baskenland is prachtig en niet zo warm in de zomer als de rest van Spanje. De Baskische keuken is geweldig, restaurantjes en goede wijn genoeg. Je hebt er bergen, bossen en mooie stranden. En natuurlijk het Guggenheim Museum :flirting:
Ik kan mij echt geen leuke vakantie voorstellen als je een lange tijd in een hotel zit. Onze leukste vakanties waren toch echt kamperen, gezien je het wel spreekt over een trekhut *camper*? Noorwegen? Italie? Zeker voor de wijnen.. Heel europa is mooi..
Miek_ schreef:
25-08-2019 21:04
Baskenland is prachtig en niet zo warm in de zomer als de rest van Spanje. De Baskische keuken is geweldig, restaurantjes en goede wijn genoeg. Je hebt er bergen, bossen en mooie stranden. En natuurlijk het Guggenheim Museum :flirting:
Goede tip.
Zo ook Galicië!
Gewoon lekker op camping Stortemelk op Vlieland.
De kinderen kunnen daar alle kanten op en het is daar gewoon lekker relaxed.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
25-08-2019 22:35
Gewoon lekker op camping Stortemelk op Vlieland.
De kinderen kunnen daar alle kanten op en het is daar gewoon lekker relaxed.
Vreselijk. Wij waren daar in juni een weekend. Uitgewoonde huurtenten voor de hoofdprijs en smerige douches en toiletten. Ondanks dat het geen speciaal weekend was was het eiland overspoeld, file fietsend het eiland rond. Daarbij vond ik al het personeel on restaurants en op de camping zelf ook ontzettend onaardig , zijn alle toeristen meer dan zat , zo kwam het over. Twintig jaar geleden was Vlieland leuk maar nu echt niet meer.
Wij (ouders) houden vooral van wandelen en fietsen (en niet zo van toeristische dingen doen/bekijken), de kinderen willen vooral leeftijdsgenoten en zwemgelegenheid. Elke camping aan strand of meer, waar meer kinderen zijn, voldoet dus wel.
Leukste vakanties vond ik die waar de kinderen de hele dag de hort op waren met
vriendjes. Als we dan iets gingen doen, gingen er vriendjes mee en ook omgekeerd.
Wij hebben er nu 19 vakanties op zitten met jonge kinderen (wel steeds hooguit een week of midweek, dus schrik niet van het aantal) en waarvan 17 binnen Nederland en België.
Maar de fijnste was afgelopen zomervakantie, een week AI op Ibiza.

Qua vakantieparken in eigen land dus heel erg veel ervaring maar allemaal ook wel vergelijkbaar (met eigen plus- en minpunten).
De griekse eilanden via elizawashere.
Mallorca: behalve de knutselclub voldoet hotel monnaber nou aan je wensen.
Ik vond Kreta top, iedere dag een ander leuk strandje zoeken. We zaten in Koutouloufari, leuk dorpje ook.

En de agriturismo in pietralunga in Italië was ook geweldig toen onze kinderen nog klein waren. Vind het jammer dat ze nu veel te groot zijn voor zo’n soort vakantie.
AnnabeldeDertiende schreef:
26-08-2019 16:49
Ik vond Kreta top, iedere dag een ander leuk strandje zoeken. We zaten in Koutouloufari, leuk dorpje ook.

En de agriturismo in pietralunga in Italië was ook geweldig toen onze kinderen nog klein waren. Vind het jammer dat ze nu veel te groot zijn voor zo’n soort vakantie.
Ik :heart: Koutouloufari. We zijn er met de kinderen een keer of 6 geweest, en zij vonden het daar ook fantastisch!
Ik heb voor het eerst een verre reis gemaakt met de kinderen (Brazilië) en vond de nachtvluchten relaxter dan een autorit naar het zuiden van Frankrijk. Kinderen hebben veel geslapen en ik moest me enkel om de kinderen bekommeren en niet om de route, eten/drinken ...
We zijn overal 3-4 nachten gebleven dus het voelde niet als constant verkassen. Ook dat ik geen boodschappen moest doen of een huisje moest opruimen, vond ik ontspannend.
Het fijnste vond ik Ilha Grande, een quasi autovrij eiland waar je kan wandelen, snorkelen, ... We waren er 4 dagen maar had er wel langer kunnen blijven. Ligt dichtbij Rio dus je kan dat combineren, eventueel ook nog met Paraty. In de Braziliaanse schoolvakanties is het er wel erg druk.
Wat ik erg leuk vond én een hele kindvriendelijke bestemming het eiland Ile de Ré in Frankrijk. Huis gehuurd via Micazu.
Ook Portugal (zilverkust) is erg leuk. Griekse eilanden zijn ook mooi. Op Zakynthos in een hotel gezeten. Een hotel vond ik persoonlijk niets.
Huur liever een huis via Micazu of Airbnb.
Kinderen zijn hier ondertussen 14 en 12 en ze zijn -ik heb het net even geteld- ondertussen in ongeveer 40 landen geweest. We hebben dus wat vergelijkingsmateriaal.

Allerfijnste vakantie met de kinderen erbij ever, by far, geen concurrentie mogelijk: India. Nooit zo'n boeiend, kleurrijk, fantastisch, lekker land gezien. En dat vinden zij ook (al is het voor de oudste zowat een gelijke stand met de VS) . Onze jongste was trouwens ook 8 toen we daar geweest zijn.

Binnen Europa denk ik dat ik voor een roadtrip op het Griekse vasteland ga. Toch als je voor een paar weken wil gaan. Al was noord Spanje bv -Baskenland en omstreken (google eens op Bardenas Reales, deed wat aan Arizona/Utah denken) - ook verrassend.

Bali vond ik overigens zelf erg middelmatig en Thailand springt er voor mij ook niet echt uit, al kun je daar natuurlijk een hele mooie vakantie hebben.
Pyreneeën
anoniem_321581 wijzigde dit bericht op 08-09-2020 07:17
95.12% gewijzigd
Onze beste vakanties na 2 jaar Spanje waren Thailand vorig jaar en Bali dit jaar. Wij gaan voorlopig naar Azie. Als je een beetje de keuze hebt, zoveel mogelijk dagen in juli pakken i.p.v. augustus. Augustus is een stuk drukker net als in Europa.
lilalinda schreef:
25-08-2019 19:19
Wij istrie, ik hoef nooit meer
Oei, dat klinkt niet goed.
the4ofus schreef:
26-08-2019 17:42
Kinderen zijn hier ondertussen 14 en 12 en ze zijn -ik heb het net even geteld- ondertussen in ongeveer 40 landen geweest. We hebben dus wat vergelijkingsmateriaal.

Allerfijnste vakantie met de kinderen erbij ever, by far, geen concurrentie mogelijk: India. Nooit zo'n boeiend, kleurrijk, fantastisch, lekker land gezien. En dat vinden zij ook (al is het voor de oudste zowat een gelijke stand met de VS) . Onze jongste was trouwens ook 8 toen we daar geweest zijn.

Binnen Europa denk ik dat ik voor een roadtrip op het Griekse vasteland ga. Toch als je voor een paar weken wil gaan. Al was noord Spanje bv -Baskenland en omstreken (google eens op Bardenas Reales, deed wat aan Arizona/Utah denken) - ook verrassend.

Bali vond ik overigens zelf erg middelmatig en Thailand springt er voor mij ook niet echt uit, al kun je daar natuurlijk een hele mooie vakantie hebben.
Bali en Thailand valt voor mij ook niet onder de noemer ‘boeiend’. (Beide meerdere keren geweest) Maar wel fijne sfeer, mede door het boedhisme/hindoeïsme en genoeg te doen. Gezondheidszorg is goed en gezien we steeds zo’n 4 weken gaan en alle 5 nooit ziek zijn, durf ik ook te zeggen dat het betreft hygiëne prima in orde is als je zelf een beetje oplet. (Vooral Bali was zo’n 15 jaar geleden wel anders) India durf ik niet aan met onze jonge kinderen ivm hygiëne.
Oja en boek nachtvluchten :high5:
kylie_ schreef:
26-08-2019 18:14
Oja en boek nachtvluchten :high5:
Zeker eens als je met kleine kinderen reist. Met een 8-jarige vind ik dat zelf niet meer per se nodig.

Wat hygiëne in India betreft: we hebben wel in wat duurdere hotels geslapen en ons zo goed als altijd aan restaurants uit de lonely planet gehouden. En altijd, altijd van die handgel voor het eten. Niemand heeft last gehad van Delhi belly 😊

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven