Weekend Madrid
vrijdag 4 maart 2011 om 17:28
Hellow, MADRID, mijn favostad ter wereld, kheb er een paar jaar gewoond, was zalig!
Madrid is een stad waar je zomaar gewoon te voet van het éne mooie ding naar het andere kunt stappen. Je komt ondertussen ook leuke dingen tegen. Aarzel niet om een gebouwencomplex in te lopen, je komt er van alles tegen.
Zeker te bezoeken: El Retiro (op de avenue naast het water (waar je kunt roeien) zitten helderzienden en lopen straatartiesten.
Gran Via (voor de winkels, btw, tot ERG laat open -22u!)
Calle Serrano (voor een hoger budget qua shopping!)
Plaza del Sol met de tapasbar errond.
Prado museum
Mss het voetbalstadium van Bernabeu (real madrid) ligt op paseo de la castellano (richting torres kio) lijn 27.
Gewoon wandelen op de paseo de la castellano is ook zalig!
En eigenlijk nog duizend andere dingen die me nu ni direct te binnen schieten.
Afin, geniet ervan en hou ons op de hoogte!
Madrid is een stad waar je zomaar gewoon te voet van het éne mooie ding naar het andere kunt stappen. Je komt ondertussen ook leuke dingen tegen. Aarzel niet om een gebouwencomplex in te lopen, je komt er van alles tegen.
Zeker te bezoeken: El Retiro (op de avenue naast het water (waar je kunt roeien) zitten helderzienden en lopen straatartiesten.
Gran Via (voor de winkels, btw, tot ERG laat open -22u!)
Calle Serrano (voor een hoger budget qua shopping!)
Plaza del Sol met de tapasbar errond.
Prado museum
Mss het voetbalstadium van Bernabeu (real madrid) ligt op paseo de la castellano (richting torres kio) lijn 27.
Gewoon wandelen op de paseo de la castellano is ook zalig!
En eigenlijk nog duizend andere dingen die me nu ni direct te binnen schieten.
Afin, geniet ervan en hou ons op de hoogte!
vrijdag 4 maart 2011 om 17:39
Plaza Mayor, het paleis, El Rastro!! Het paleis kun je goed combineren met "oud-Madrid". Gewoon gaan lopen en je komt de meest schattige straatjes ooit tegen. Ik zou eerder trouwens naar het Thyssen museum gaan, dan naar het Prado. Maar dat is nogal smaak gebonden. En het park is zeker een aanrader!!
vrijdag 4 maart 2011 om 18:08
vrijdag 4 maart 2011 om 18:08
quote:Jurks schreef op 04 maart 2011 @ 17:39:
Plaza Mayor, het paleis, El Rastro!! Het paleis kun je goed combineren met "oud-Madrid". Gewoon gaan lopen en je komt de meest schattige straatjes ooit tegen. Ik zou eerder trouwens naar het Thyssen museum gaan, dan naar het Prado. Maar dat is nogal smaak gebonden. En het park is zeker een aanrader!!Mee eens!
Plaza Mayor, het paleis, El Rastro!! Het paleis kun je goed combineren met "oud-Madrid". Gewoon gaan lopen en je komt de meest schattige straatjes ooit tegen. Ik zou eerder trouwens naar het Thyssen museum gaan, dan naar het Prado. Maar dat is nogal smaak gebonden. En het park is zeker een aanrader!!Mee eens!
vrijdag 4 maart 2011 om 20:55
Veel musea zijn bepaalde dagen/tijden gratis toegankelijk, moeite waard om uit te zoeken. Verder vond ik het een geweldige stad, heel levendig, veel te zien, lekker eten en absoluut niet duur en (voor mn gevoel dan) bijna alleen maar Spanjaarden itt bijv. Barcelona, dat vond ik veel toeristischer. Het stadspark op zondag vond ik ook geweldig, hele gezinnen aan het wandelen, ballonartiesten, poppenkast, buiksprekers, straattheater, kraampjes met nootjes en ijs, megarij voor de roeibootjes
in de vijver en een klassiek concert in de muziekkoepel. En we hadden heerlijk weer half september.
in de vijver en een klassiek concert in de muziekkoepel. En we hadden heerlijk weer half september.
vrijdag 4 maart 2011 om 21:56
Heerlijk hoor Madrid. Ben er een keer een week geweest, zonder al teveel plannen en heb me er prima vermaakt, idd een stad waar je prima doorheen kan zwerven en vanzelf tegen van alles aanloopt. Reine Sofia museum en het plein ervoor vond ik mooi/gezellig. Ook is de tuin met vijvers met schildpadjes in het treinstation een leuke plek om even te gaan kijken.
-en even geheel off topic, is het nog wat geworden met je dochter in Londen?-
-en even geheel off topic, is het nog wat geworden met je dochter in Londen?-