weekend Parijs.....tips?

06-08-2008 01:07 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Graag wil ik mijn vriend verrassen met een weekendje Parijs voor ons 2-jarig jubileum. Als iemand tips weet voor een leuk hotel in het centrum van Parijs dat ook nog niet zo duur is zou het geweldig zijn. En een paar handige tips wat leuk is om te zien/doen, wat niet zo standaard is in Parijs zoals de Eiffeltoren. Ik heb niet echt veel budget, dus hoop op goedkope alternatieven.

Alvast reuze bedankt

Meri
ik heb zelf toen een heel fijn hotel gevonden via hrs.com
Ik heb een paar jaar geleden in hotel La Fayette gezeten. Alles was op loopafstand en het was maar 20,- p.p.p.n.

Verder als jullie van museau houden, is een museumpas een goede aanschaf, Dan kun je elk museum in en uit lopen, en hoef je niet na te denken of je het het geld wel waard vindt. En een pas voor de metro is ook erg handig. Ik ben in 3 dagen echt heel Parijs doorgecrosst met die pas!

Verder heb ik geen tips anders dan de standaard dingen. Maar ik vond de omgeving rond de sacre coeur erg mooi. Ook leuk om daar te wandelen.

Veel plezier!
Count your blessings...
Vermijd de Buddha Bar. Het is eigenlijk gewoon een grote vreetschuur met een DJ. Zo jammer.
Via bookings.com kun je ook leuke en betaalbare hotels vinden. Voordeel van deze site vind ik dat ze veel informatie en foto's plaatsen.

Tips voor Parijs heb ik niet (de stad staat nog op mijn verlanglijstje) maar mijn man had het erover dat tegen zonsondergang de pleinen rond de Sacre Coeur erg romantisch zijn, omdat je de lichtjes dan aan ziet gaan in Parijs. Flesje wijn mee, plastic bekertjes, hapje erbij en je hebt een romantische avond die niet al te veel kost.
Ik heb een topic 'sightseeing Parijs' voor je geupt Meri_J, daar staan ook leuke dingen in.
Hotel Excelsior, ligt vlakbij de universiteit, jardin du luxembourg, quartier latin en de notre dame.

Ook vlakbij grote metrolijn, dus je bent overal snel!

Is een hotel in de categorie eenvoudig maar prima
Hotel Avenir. Kamers niet zo ruim, wel netjes, vlakbij metrostation en supermarkt. tegenover wijk Montmartre ()wij zagen de sacre coeur vanuit ons raam)

http://www.hotel-avenir.com/ Kamers zijn rond de 60 euro (voor tweepersoons)
Ik heb geen tips, maar ben wel op zoek naar hotel!

Weet iemand een leuk, echt Parijs' hotel? Dan bedoel ik een niet te luxe, klein hotel met weinig kamers dat centraal ligt en waar je een ontbijtje eet dat bestaat uit baguette, boter en jam..

Lekker tuttig, Frans behang en vloerbedekking met bloemen, dat soort werk zeg maar

Als kind sliep ik met mijn ouders in Parijs in zulke hotels, maar kan de namen niet meer terugvinden...

Alvast bedankt!
Misschien kun je iets vinden op: www.hotelletje.nl

Hierop staan allemaal kleine, leuke hotelletjes...
Ik weet een superleuk adresje.

http://www.hoteldenesleparis.com/

Kamers zijn niet duur voor Parijse begrippen, en heel erg leuk (iedere kamer heeft een eigen thema) Leuke binnentuin en knettergekke eigenares. Je zit aan de seine in st. germain du pres, de leukste wijk om lekker te eten en uit te gaan. Aan de overkant is het Louvre. Ook op loopafstand zijn centre Pompidou en de Notre Dame. `t is wel exclusief ontbijt, maar daar doen ze niet aan in Paris.
Dank Meds!

Ik kijk ook nog even op hotelletje, Lieke.
quote:esther766 schreef op 06 augustus 2008 @ 19:37:

Ik heb geen tips, maar ben wel op zoek naar hotel!

Weet iemand een leuk, echt Parijs' hotel? Dan bedoel ik een niet te luxe, klein hotel met weinig kamers dat centraal ligt en waar je een ontbijtje eet dat bestaat uit baguette, boter en jam..

Lekker tuttig, Frans behang en vloerbedekking met bloemen, dat soort werk zeg maar

Als kind sliep ik met mijn ouders in Parijs in zulke hotels, maar kan de namen niet meer terugvinden...

Alvast bedankt!Hotel Excelsior!
Chica, heb ik bij mijn favorieten gezet. Leuke binnenplaats ook. Maaarrrrr eigenlijk is het nog een beetje te netjes, ik zoek iets met viezere vloerbedekking, haha, bij wijze van spreken :-)

Maar deze maakt een goede kans!
Even op zoover gekeken naar dit hotel, allemaal hartstikke positief behalve één: een klacht over de vieze vloerbedekking! Echt waar.

Nou ja, Excelsior it is dus.
Nou Esther, dan heb ik er ook nog eentje voor je : Perfect Hostel, op loopafstand van Gare du Nord en de Sacre Coeur.

Kamers zijn prima, beetje klein maar wel netjes; als je aan de voorkant zit een klein balkonnetje erbij; alleen vond ik dat ze wel een nieuwe stofzuiger hadden kunnen kopen, de vloerbedekking was wel een beetje viezig. En: inclusief ontbijt met baguette, jam en boter.

Kosten vanaf 22 tot 30 euro per persoon; afhankelijk van gedeelde of eigen badkamer.

www.paris-hostel.biz
quote:esther766 schreef op 08 augustus 2008 @ 12:47:

Even op zoover gekeken naar dit hotel, allemaal hartstikke positief behalve één: een klacht over de vieze vloerbedekking! Echt waar.

Nou ja, Excelsior it is dus. Geweldig!
Ga naar Nesle, echt waar, je zal geen spijt hebben, check de site, vooral de entree (de hele hal is behangen met droogbloemen en shabby oude divanbanken, en op een schoolbankje zit de tonnetje ronde directrice met een half brilletje en rap frans die je hele verhalen vertelt zonder ook maar enigzins te checken of je haar wel begrijpt
quote:Miryana schreef op 08 augustus 2008 @ 12:53:

Nou Esther, dan heb ik er ook nog eentje voor je : Perfect Hostel, op loopafstand van Gare du Nord en de Sacre Coeur.

Kamers zijn prima, beetje klein maar wel netjes; als je aan de voorkant zit een klein balkonnetje erbij; alleen vond ik dat ze wel een nieuwe stofzuiger hadden kunnen kopen, de vloerbedekking was wel een beetje viezig. En: inclusief ontbijt met baguette, jam en boter.

Kosten vanaf 22 tot 30 euro per persoon; afhankelijk van gedeelde of eigen badkamer.

www.paris-hostel.bizGare du Nord is wel ver uit het centrum
Echt super, deze tips. Wij wilden ook naar Buddha bar gaan.. waarschijnlijk gaan we er toch heen ;) haha

wij kwamen nog deze handige website tegen. Uiteraard moet er ook geshopped worden!

Shoppen in Parijs

grtjes Tosca en Jamie
Ladymaverick heb je die site vorig jaar ook al niet lopen spammen hier?
Uiteraard moet er ook geshopt worden (met een T ja). Weet je wat dat kost?!
Hotel Monte Carlo, vlakbij Opera, geweldig hotel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven