Weekendje Amsterdam

17-12-2012 12:37 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik neem m'n vriendin als verrassing mee naar Amsterdam dit weekend, lekker weekendje weg in een viersterren-hotel aan de gracht. Als verjaardagscadeautje, want na een paar jaar weet je ook niet meer wat je moet geven als je de gebruikelijke sieraden etc. al hebt gehad. Leek me wel origineel!

Nu gaan we ons echt wel vermaken hoor en heb ik zelf ook wel wat ideeën, maar ik vroeg mij af of jullie leuke dingen weten om te doen in onze hoofdstad?

Originele ideeën, lekkere restaurants, misschien bepaalde dingen die juist voor deze tijd van het jaar leuk zijn? Het is toch het weekend voor kerst. Onze stijl: romantisch, maar gedurfd, maf of 'geil' kunnen we ook waarderen hoor!

Alvast bedankt voor alle tips! En als jullie mij helpen beloof ik volgende week hier terug te komen en even te melden hoe het was ;)
Lunchen bij Mets & Co helemaal bovenin het restaurant (hoop dat die er nog zit ). Daar heb je een prachtig uitzicht over de hele stad met droog weer.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Oja las ergens op internet over een ijscafe, lijkt me wel leuk ooit daar 1 drankje te doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Welke ideeën heb je zelf al?
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Schaatsen op het Leidse- of Museumplein.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
En, ook niet onbelangrijk, heb je een budget voor het eten / uitstapjes / enz?
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
quote:Mylene_Valerie schreef op 17 december 2012 @ 12:43:

Lunchen bij Mets & Co helemaal bovenin het restaurant (hoop dat die er nog zit ). Daar heb je een prachtig uitzicht over de hele stad met droog weer.Metz is weg, daar zit nu een Abercrombie
Ik ben er zelf nog niet geweest, maar Eye, het nieuwe filmmuseum lijkt me erg leuk. Het schijnt dat je er ook goed kan eten, mét uitzicht over het Ij.

Heb je alles in een, expositie, flimpje en eten!
quote:Lebowski schreef op 17 december 2012 @ 12:48:

[...]

Metz is weg, daar zit nu een Abercrombie Maar dat restaurant is er nog wel bovenin? Of ook foetsie?
Ik weet niet of het komend weekend ook is, maar ik vind de vlooienmarkt in de Ij-hallen erg leuk! Allemaal tweedehands rommeltjes, soms zit er best iets leuks bij. Ik vind het alleen al leuk om over de markt te struinen, zelfs zonder iets te kopen. En de entree is nog geen ¤5,00 per persoon (¤4,50 dacht ik).
Leuk voor een avondwandeling: http://www.amsterdamlightfestival.com/ !
quote:Mylene_Valerie schreef op 17 december 2012 @ 12:57:

[...]

Maar dat restaurant is er nog wel bovenin? Of ook foetsie?Ik kan me niet voorstellen dat dat er nog zit, als het het restaurant van Metz zelf was, denk haast dat het is meeverhuisd (Metz zit nu iets verderop).
quote:Lebowski schreef op 17 december 2012 @ 12:48:

[...]

Metz is weg, daar zit nu een Abercrombie Verhuisd.
Restaurant is niet mee verhuisd.
quote:Mylene_Valerie schreef op 17 december 2012 @ 12:57:

[...]

Maar dat restaurant is er nog wel bovenin? Of ook foetsie?Geen idee of het restaurant daar nog zit Restaurant is weg, lees ik net , maar in de Kalvertoren zit bovenin ook een restaurant met hetzelfde effect. Zeker leuk om naartoe te gaan, al is het maar voor een kop koffie!
eten in het donker bij Ctaste. (www.ctaste.nl)

(brunch, hightea of diner)

wil ik zelf ook nogsteeds een keertje gaan doen.
quote:missy_Acy schreef op 17 december 2012 @ 13:01:

Restaurant is niet mee verhuisd.Kreeg héél slechte reviews, misschien maar beter ook
Oesters eten bij new king.

Winkelen in de 9 straatjes

Koffie boven in de kalvertoren

Schaatsen op Leidse
quote:missy_Acy schreef op 17 december 2012 @ 13:01:

[...]

Verhuisd. Ja, dat zeg ik
quote:Lebowski, 25 seconden geleden

Kreeg héél slechte reviews, misschien maar beter ook Ja joh. Keuken was altijd dicht.
Eye is gewoon een mooi gebouw. Het eten vind ik matig en duur. Maar het is een leuk tochtje, even met de pont naar de overkant, bakkie koffie doen en weer terug.

Schaatsen op het museumplein is een leuke tip. Misschien nog naar een museum? ik vind het stedelijk mooi bijvoorbeeld. Je kunt ook naar het uitbureau op het leidseplein gaan waar je voor (meestal de helft van de prijs) kaartjes voor theater e.d. kunt kopen

http://www.lastminuteticketshop.nl/ Hier kun je zien wat het aanbod is.
Biblotheca Philosophica Hermetica!
quote:qwerttu schreef op 17 december 2012 @ 13:02:

[...]

Geen idee of het restaurant daar nog zit Restaurant is weg, lees ik net , maar in de Kalvertoren zit bovenin ook een restaurant met hetzelfde effect. Zeker leuk om naartoe te gaan, al is het maar voor een kop koffie!

Dat is Blue! Zeker de moeite waard en ze hebben er lekker broodjes!

Als jullie van bier houden is verschillende biertjes proberen in brouwerij t Ij.

Cocktails drinken in de rooftop bar van het Doubletree by Hilton vlakbij het CS
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
http://www.westergasfabri ... =20-12-2012&eventid=10697 hier kun je trouwens hipper en minder toeristisch schaatsen en zit je meteen in het westerpark waar meestal ook wel van allerlei leuke dingen te doen zijn.
http://www.westergasfabri ... =22-12-2012&eventid=10015 zoals dit, ook leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven