Weekendje Deventer met echt warm weer?
woensdag 18 juni 2025 om 13:00
Toen ik daar, meer dan 40 jaar geleden, een poosje woonde gingen wij met het pondje over de IJssel en kon je aan de overkant ergens in een uitloper zwemmen.
Disclaimer: ik was toen een kleuter. Ik kan me voornamelijk de leeuwenbekjes die daar groeiden herinneren.
Disclaimer: ik was toen een kleuter. Ik kan me voornamelijk de leeuwenbekjes die daar groeiden herinneren.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 18 juni 2025 om 13:01
https://sportbedrijfdeventer.nl/descheg/
Zwemmen of schaatsen
Zwemmen of schaatsen

If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
woensdag 18 juni 2025 om 13:04
Ik hoop toch niet dat die ijsbaan de hele zomer aan staat.
woensdag 18 juni 2025 om 13:28
woensdag 18 juni 2025 om 14:43
Overkant IJssel op strandje of lekker zitten bij Meadows. Met de auto of op de fiets naar (openlucht)zwembad in Twello of recreatieplas Bussloo. Als je met de auto bent, kun je ook bezoek brengen aan Paleis het Loo, zowel binnen als buiten genoeg te zien.
En 's avonds natuurlijk heerlijk op een terrasje op de Brink
En 's avonds natuurlijk heerlijk op een terrasje op de Brink

woensdag 18 juni 2025 om 15:22
Paleis 't Loo is ook prima te doen met het OV en OV-fiets hoor. Wij zijn onlangs een dagje naar de Apenheul en daarna Paleis 't Loo geweest met de OV-fiets vanaf station Apeldoorn. Je fietst dan door een prachtige bosrijke omgeving en mooie bomenlanen in de stad.Sterrenstof74 schreef: ↑18-06-2025 14:43Overkant IJssel op strandje of lekker zitten bij Meadows. Met de auto of op de fiets naar (openlucht)zwembad in Twello of recreatieplas Bussloo. Als je met de auto bent, kun je ook bezoek brengen aan Paleis het Loo, zowel binnen als buiten genoeg te zien.
En 's avonds natuurlijk heerlijk op een terrasje op de Brink![]()
woensdag 18 juni 2025 om 16:06
Oh ja, OV-fiets! Was ik vergeten.
woensdag 18 juni 2025 om 16:19
4 t/m 6 juli is Deventer Op Stelten. Een internationaal buitentheaterfestival met in het centrum op elke hoek vd straat wel wat te doen of te zien..
Mocht je toevallig precies dat weekend naar Deventer gaan, TO, dan ga je je vast en zeker prima vermaken.
https://deventeropstelten.nl/
Mocht je toevallig precies dat weekend naar Deventer gaan, TO, dan ga je je vast en zeker prima vermaken.
https://deventeropstelten.nl/
.
woensdag 18 juni 2025 om 18:47
Ontbijt- en lunchcafé Mees zit in het plantsoen dus beschut.
Er zijn veel terrasjes met beschutting.
Musea natuurlijk, speelgoedmuseum is binnen. Ik ben zelf er niet zo van maar veel mensen zijn enthousiast.
Lunchen of high tea bij de Tea Rose, kan ook op terras en is beschut. Vaak wel druk of vol.
Op het Grote Kerkhof zal de fontein aan staan, mochten kinderen zich willen vermaken (tenzij Deventer op Stelten).
Augustus kun je op het Wechelerveld heide vinden. Is niet al te groot, wel leuk en beschut eromheen met bos.
Fervente wandelaars kunnen een 'Rondje Deventer' doen, 32 km lange route groen-wit.
Er zijn veel terrasjes met beschutting.
Musea natuurlijk, speelgoedmuseum is binnen. Ik ben zelf er niet zo van maar veel mensen zijn enthousiast.
Lunchen of high tea bij de Tea Rose, kan ook op terras en is beschut. Vaak wel druk of vol.
Op het Grote Kerkhof zal de fontein aan staan, mochten kinderen zich willen vermaken (tenzij Deventer op Stelten).
Augustus kun je op het Wechelerveld heide vinden. Is niet al te groot, wel leuk en beschut eromheen met bos.
Fervente wandelaars kunnen een 'Rondje Deventer' doen, 32 km lange route groen-wit.
woensdag 18 juni 2025 om 19:27
Bij restaurant Bird of Mimik heb je op de 1e verdieping terras met zicht op de IJssel.
Eens trouwens met Meadows, dan heb je uitzicht op Deventer binnenstad.
In de buurt kanoën: kanoverhuuroost
In Gorssel heb je de Gorsselse Heide.
Bij Wilp zit op fietsafstand van Deventer centrum een boerderij met taartmakerij.
Je kunt ook bij Wilp/Gorssel het pontje over en dus zo een fietsronde doen (inclusief pontje Deventer) als het net niet te heet is < 27 graden).
Bij Wilp zit op fietsafstand van Deventer centrum een boerderij met taartmakerij.
Je kunt ook bij Wilp/Gorssel het pontje over en dus zo een fietsronde doen (inclusief pontje Deventer) als het net niet te heet is < 27 graden).
woensdag 18 juni 2025 om 20:12
Je bent al een tijdje niet meer in Deventer geweest denk ik; Bird is verhuisd en zit nu op het Grote Kerkhof, maar nog steeds lekker eten!It-is-joysjuhhh schreef: ↑18-06-2025 19:27Bij restaurant Bird of Mimik heb je op de 1e verdieping terras met zicht op de IJssel.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
woensdag 18 juni 2025 om 23:04
Museum EICAS of museum MORE in Gorssel zijn leuk vind ik. Bij MORE is ook een leuk terras.
Op het Havenkwartier zit het Kunstenlab met wisselende kunstexpo's. En zij zijn ook organisator van de IJsselbiennale. Een zeer grote kunstexpositie in het hele stroomgebied van de IJssel. Er zijn fiets-, en wandelroutekaarten voor te koop op hun site. Het start 21 juni.
Dit weekend is Deventer Stadsfestival met o.a. Snelle en Edwin Evers Band.
Terrasjes:
Meadow op het stadsstrand (lekker met het pontje gaan).
Mees op het Vogeleiland en een wandelingetje door het Rijsterborgherpark.
Wandelen op Nieuw Rande en koffie bij Hotel Gaia of een ijsje bij de buffelboerderij.
Ijsje bij Talamini in de geheime terrastuin helemaal aan het eind van de winkel (en het is de langste ijssalon van de wereld).
Lebuinuskerk bekijken en evt de toren beklimmen. De kerk is lekker koel en de klim in de toren ook (behalve dat het wel even een inspanning is).
Zwemmen in de IJssel is gevaarlijk wegens onderstromen. In de nevengeulen kan het wel geloof ik. Op Bussloo kan het zeker. Of anders Borgelerbad.
Ik zag al kanoën voorbij komen: de Berkel is erg mooi en daar zeer geschikt voor.
Verder heeft Deventer heel veel leuke aparte winkeltjes zoals een spellenwinkel, een stempelwinkel, antiquariaten, curiosa en antiek (meneer Mand!).
Als je iets verder weg wilt:
Holterberg (wandelen en natuurdiorama Piet Bos), Hoge Veluwe, Kröller-Müller, Paleis het Loo, Apelheul, Klimbos, Uitspanning de Witte Wieven (leuk met kinderen). Tandemsprong maken op vliegveld Teuge (op 12.500 ft hoogte is het lekker koel kan ik je verzekeren).
Op het Havenkwartier zit het Kunstenlab met wisselende kunstexpo's. En zij zijn ook organisator van de IJsselbiennale. Een zeer grote kunstexpositie in het hele stroomgebied van de IJssel. Er zijn fiets-, en wandelroutekaarten voor te koop op hun site. Het start 21 juni.
Dit weekend is Deventer Stadsfestival met o.a. Snelle en Edwin Evers Band.
Terrasjes:
Meadow op het stadsstrand (lekker met het pontje gaan).
Mees op het Vogeleiland en een wandelingetje door het Rijsterborgherpark.
Wandelen op Nieuw Rande en koffie bij Hotel Gaia of een ijsje bij de buffelboerderij.
Ijsje bij Talamini in de geheime terrastuin helemaal aan het eind van de winkel (en het is de langste ijssalon van de wereld).
Lebuinuskerk bekijken en evt de toren beklimmen. De kerk is lekker koel en de klim in de toren ook (behalve dat het wel even een inspanning is).
Zwemmen in de IJssel is gevaarlijk wegens onderstromen. In de nevengeulen kan het wel geloof ik. Op Bussloo kan het zeker. Of anders Borgelerbad.
Ik zag al kanoën voorbij komen: de Berkel is erg mooi en daar zeer geschikt voor.
Verder heeft Deventer heel veel leuke aparte winkeltjes zoals een spellenwinkel, een stempelwinkel, antiquariaten, curiosa en antiek (meneer Mand!).
Als je iets verder weg wilt:
Holterberg (wandelen en natuurdiorama Piet Bos), Hoge Veluwe, Kröller-Müller, Paleis het Loo, Apelheul, Klimbos, Uitspanning de Witte Wieven (leuk met kinderen). Tandemsprong maken op vliegveld Teuge (op 12.500 ft hoogte is het lekker koel kan ik je verzekeren).
woensdag 18 juni 2025 om 23:12
Ah, ik heb de verhuizing van Bird gemist.
Maar goed, er zijn ook zoveel restaurants dat ik bij de meeste 1 tot max 3 keer ben geweest en sommige nooit.
Mio Sogno is ook weg... huil.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in