Weekendje/weekje weg

01-05-2012 22:14 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan met een paar vriendinnen reizen door Europa (niet zo'n grote reis helaas). De plannen zijn om met een bus of per vliegtuig naar Praag te reizen, daar een week te verblijven en dan door te reizen naar Budapest om daar Sziget mee te pakken en die stad te bezoeken.

Wij hebben dus redelijk de tijd om Praag goed te ontdekken. We zullen wel een lonely planet van te voren raadplegen maar graag hoor ik nog wat tips over wat low budget hostels en andere leuke weetjes over de stad!

Ons budget is helaas ook best nihil dus we zijn ook op zoek naar leuke goedkope/gratis slaapruimte in de vorm van couchsurfing!

Dus laat de leuke tips maar komen! Ben erg benieuwd!
quote:Marit_83 schreef op 01 mei 2012 @ 22:14:

Ons budget is helaas ook best nihil dus we zijn ook op zoek naar leuke goedkope/gratis slaapruimte in de vorm van couchsurfing!

Nihil is 0, ga je eten uit vuilnisbakken?

Veel plezier, Praag staat ook nog op mijn lijstje.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En waarom dan niet gewoon een adres zoeken via couchsurfing?
nou ja, mocht je nog een klein beetje budget vinden, in Praag is op het eiland tegen over het grote station een hele leuke goedkope camping. En veiliger dan daar kan bijna niet, omdat na de ingang van het eiland eerst de politie zit, dan een yacht club en dan as de camping!

http://www.caravancamping.cz/

Heel veel plezier!
quote:himalaya schreef op 01 mei 2012 @ 22:16:

[...]

Nihil is 0, ga je eten uit vuilnisbakken?

Veel plezier, Praag staat ook nog op mijn lijstje.

Haha nee maar het liefste heb ik een couchsurf plaats!

Maargoed, ben zelf niet echt bekend met couchsurfing dus wil ook wel graag er naast wat hostel gegevens hebben . Mocht dat couchsurfing niets uitmaken.

Heb altijd wel gebackpackt in Azie, daar was het altijd heel makkelijk om een slaapplaats te vinden ben alleen niet zo bekend met hostel locaties in Europa! Maar zal vast ook wel goed moeten komen!
Als je wilt couchsurfen, moet je je gewoon aanmelden op de website, dat gaat je via het Vivaforum niet lukken.

Overigens vraag ik me af of je makkelijk couchsurfadressen vindt voor meer dan één of twee personen. Overweeg eventueel de mogelijkheid dat jullie op verschillende adressen slapen, dan is het nog wel een optie. Anders zou ik maar gewoon een hostel met een 4- of 6-persoonskamer gaan zoeken.
quote:Kastanjez schreef op 02 mei 2012 @ 08:56:

Overigens vraag ik me af of je makkelijk couchsurfadressen vindt voor meer dan één of twee personen. Overweeg eventueel de mogelijkheid dat jullie op verschillende adressen slapen, dan is het nog wel een optie. Anders zou ik maar gewoon een hostel met een 4- of 6-persoonskamer gaan zoeken.Dat scheelt typen
En zie eerst maar meerdere couchsurfplekken te vinden voor een week lang. Je zult waarschijnlijk moeten verkassen naar een andere plek omdat je niet ergens een week kunt blijven, waar dan ook weer tijd in gaat zitten die jullie niet kunnen besteden aan sightseeing etc.

Het klinkt ideaal, couchsurfen, maar je moet regelmatig het huis uit als je host er niet is (en kun je dus overdag niet bij je spullen), of er wordt verwacht dat je gaat socializen met je host, want dat is tenslotte het idee: dat je op die manier andere (lokale) mensen leert kennen. Als je alleen een gratis slaapplaats zoekt zul je van een koude kermis thuis komen.

Zoek een hostel of een goedkoop pension, zoals Kastanjez al zegt. Dan zitten jullie allemaal bij elkaar, weet je dat je een week kunt blijven en heb je veel meer vrijheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven