Weekendje zee NL
woensdag 5 juni 2019 om 13:18
Mijn vriend en ik willen een weekendje naar de zee ergens in Nederland. Vriend heeft geen rijbewijs, en ikzelf vind het eng om afstanden van meer dan + 50km te rijden. Het lijkt ons fijn om vanuit Groningen met de trein te reizen naar de bestemming. In eerste instantie hebben we Scheveningen in ons hoofd, is te doen met de trein naar Den Haag en dan verder met de tram. Maar daar ben ik al vaker geweest en ik vind het juist leuk om ergens heen te gaan waar we nog niet zijn geweest.
Weten jullie nog een leuke bestemming aan de zee in NL, wat te doen is met de trein? En mocht je nog een andere leuke bestemming/camping weten, tips zijn welkom. Wij houden van zee, natuur, ontspanning en zijn ondernemend. We willen trouwens niet naar een eiland.
Weten jullie nog een leuke bestemming aan de zee in NL, wat te doen is met de trein? En mocht je nog een andere leuke bestemming/camping weten, tips zijn welkom. Wij houden van zee, natuur, ontspanning en zijn ondernemend. We willen trouwens niet naar een eiland.
woensdag 5 juni 2019 om 15:34
—Treurniet12 schreef: ↑05-06-2019 15:17Dit ja. Wat heb je nou aan een rijbewijs als je bijna niks durft?
vlindertje1991 wijzigde dit bericht op 05-06-2019 15:45
52.90% gewijzigd
woensdag 5 juni 2019 om 15:36
je kunt mensen niet kwalijk nemen, dat ze dat niet wetenvlindertje1991 schreef: ↑05-06-2019 15:34Ik vind dit wel heel hard klinken hoe jullie op mijn rijangst reageren, terwijl jullie niet de oorzaak weten? Ik ben 2 jaar geleden aangereden op een drukke snelweg waarbij een vriendin van mij om het leven is gekomen. Ik ben in therapie en durf alweer in de auto, dit moet ik opbouwen, ik durf niet alles in 1 keer.
Je benoemt zelf, dat je niet durft auto te rijden, dat had je ook weg kunnen laten in het verhaal.
gewoon de vraag: ik zoek een leuke plek aan zee, geeft geen gezeur over rijlessen
woensdag 5 juni 2019 om 15:39
Ja snap ik maar vraag om bestemmingen waar wij met de trein heen gaan, vind het gewoon jammer dat er meteen commentaar gegeven word terwijl mensen vaak niet de achterliggende oorzaak weten.
Het is bedoeld om een weekendje te ontspannen (:
woensdag 5 juni 2019 om 15:41
Ik heb vorig jaar een weekend in een strandhuisje gezeten in Katwijk aan zee en ik vond het geweldig. Katwijk heeft aardig wat leuke en lekkere restaurantjes en een knusse dorpskern met leuke winkeltjes ertussen. Op zondag was er inderdaad niet heel veel te beleven want alle winkels waren dicht. Wel lekker die dag op het strand gewandeld en ze hebben daar een stuk of 8 strandpaviljoens die wel open zijn op zondag
Er gaat een bus van Leiden naar Katwijk.
claudia2010 wijzigde dit bericht op 05-06-2019 15:47
0.43% gewijzigd
woensdag 5 juni 2019 om 15:43
gewoon niet meer benoemen dusvlindertje1991 schreef: ↑05-06-2019 15:39Ja snap ik maar vraag om bestemmingen waar wij met de trein heen gaan, vind het gewoon jammer dat er meteen commentaar gegeven word terwijl mensen vaak niet de achterliggende oorzaak weten.
Het is bedoeld om een weekendje te ontspannen (:
geen details geven, die niet ter zake doen.
woensdag 5 juni 2019 om 15:44
Het is niet a.s. weekend maar eind Juni willen we een weekend weg. Bedankt voor de tip! Ga eens kijken bij spoordeeluitjes.hamerhaai schreef: ↑05-06-2019 14:01100 km is echt niet anders dan 50 km, leer je grenzen te verleggen.
Moet het perse Noordzee strand zijn? Of mag het ook een leuk strand aan het IJsselmeer of de Waddenzee zijn?
Kijk eens bij spoordeeluitjes of dat je een leuke trip ziet staan? Zaterdag gaat het best wel heel hard waaien, dus ik weet niet of dat het strand dan een goed idee is. Normaal gesproken is het met de Pinkeksterdagen altijd heel erg druk op het strand.
woensdag 5 juni 2019 om 15:45
Leuk! Katwijk ligt bij leiden toch?Claudia2010 schreef: ↑05-06-2019 15:41Ik heb vorig jaar een weekend in een strandhuisje gezeten in Katwijk aan zee en ik vond het geweldig. Katwijk heeft aardig wat leuke en lekkere restaurantjes en een knusse dorpskern met leuke winkeltjes ertussen. Op zondag was er inderdaad niet heel veel te beleven want alle winkels waren dicht. Wel lekker die dag op het strand gewandeld en ze hebben daar wel een stuk of 8 strandpaviljoens die wel open zijn op zondag![]()
woensdag 5 juni 2019 om 15:48
Klopt, er gaat een rechtstreekse bus van Leiden station naar Katwijk.
donderdag 6 juni 2019 om 08:27
Als TO het weg had gelaten krijg je allerlei adviezen dat ze beter met de auto kan gaan ipv de trein. Maakt op vf niks uit
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 6 juni 2019 om 12:07
Het was goed bedoeld advies, uitgaande van de informatie die werd gegeven.naamloosjes schreef: ↑06-06-2019 07:56Je kan ook naar Goeree gaan, misschien wel wat verder. Ik ging toen ook met het OV. (Trein en bus)
En beetje flauw dat iedereen zo hamert op die auto. Je mag toch zelf weten hoe je op reis gaat. Eventueel kan je flixbus nog bekijken.
donderdag 6 juni 2019 om 13:32
Of gewoon ov fietsen huren en die 5 km fietsen.Claudia2010 schreef: ↑05-06-2019 15:48Klopt, er gaat een rechtstreekse bus van Leiden station naar Katwijk.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover