Weekje weg met 2-jarige zoon

18-01-2020 23:05 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Eind augustus wil ik een week weg met mijn zoontje, hij wordt begin september twee. Aangezien het mijn eerste vakantie met hem is, hij om 19 uur naar bed gaat en ik dan elke avond alleen zit hebben mijn ouders heel lief aangeboden om mee te gaan :heart:

Het budget is echter niet heel groot (alleenstaande moeder met koophuis en ouders met klein pensioen), dus graag tips! Ik ga liever (kort) vliegen dan met de auto. Verder heb ik geen idee wat leuk is met een kind van die leeftijd. Zwembad? Strand en zee? Het liefst in iets van een huisje waar we met z’n allen in kunnen. En waar genoeg te doen is. Parken, winkels, restaurants, etc. Heeft iemand hier de gouden aanbeveling? :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
yajes schreef:
19-01-2020 08:28
Ik zou ook begin september gaan en dan zoiets als Mallorca of Canarische eilanden nemen.
Als je het gezellig vindt moet je lekker je ouders meenemen maar het is echt niet nodig hoor. Ik ben ook een alleenstaande moeder en vanaf dat mijn dochter 7 maanden was, ging ik met haar op vakantie. Alleen.
Echt prima te doen hoor. De 1e keer ging ik zelfs met haar naar Thailand.
En met 2 jaar naar Mallorca en Turkije.
Begin september zou ik nog overslaan, dan hebben de Spanjaarden/Portugezen en wellicht nog meer in die regio nog schoolvakantie.
Let alleen weer op dat je de Nederlandse/Belgische herfstvakanties vermijdt.
Alle reacties Link kopieren
Wij vinden de Nederlandse eilanden en parken niet leuk, ook niet met kleintjes. Bijzonder dat dat toch altijd aangeraden wordt.
Menorca is erg kindvriendelijk en qua weer aangenaam.
Honey, you should see me in a crown
Eurus schreef:
19-01-2020 09:08
Wij vinden de Nederlandse eilanden en parken niet leuk, ook niet met kleintjes. Bijzonder dat dat toch altijd aangeraden wordt.
Menorca is erg kindvriendelijk en qua weer aangenaam.
Blijkbaar vinden veel mensen het wel leuk, anders zouden ze het niet aanraden hè. Wij zijn met dochter van 7 maanden naar Texel geweest, was heerlijk!
De vakantie naar Turkije was ook fijn toen ze 2 was en Cambrils met 3 jaar ook.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn afgelopen jaar naar Toscane geweest. Naar Pisa gevlogen en daar een auto gehuurd. Tickets waren spot goedkoop en ook de auto was niet duur. Vervolgens een Safaritent geboekt. Super comfortabel met eigen sanitair etc. Ik houd niet van kamperen maar dit was gewoon een huis met een tentzeil erover. Dochter vond het fantastisch. Mooi zwembad erbij en in de avonden kun je lekker voor de tent zitten als de kids naar bed zijn. Buiten het seizoen zijn die safaritenten ook zeer goed betaalbaar
Ligt ook aan het kind. Mijn kinderen vinden strand en warmte fantastisch. Hun neefje absoluut niet. Wij zijn toen kind bijna 2 was naar een warm land geweest, het was een groot succes. Maar voor eigen gemak doe ik het tegenwoordig zo kindvriendelijk mogelijk. Ik heb echte weg ren kinderen en alleen op de hotel kamer konden we even een moment echt relaxen.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
19-01-2020 09:19
Blijkbaar vinden veel mensen het wel leuk, anders zouden ze het niet aanraden hè. Wij zijn met dochter van 7 maanden naar Texel geweest, was heerlijk!
De vakantie naar Turkije was ook fijn toen ze 2 was en Cambrils met 3 jaar ook.
Nee mensen raden het aan want 'je moet niet ver gaan met kleine kinderen want kleine kinderen vinden alles leuk'. Mijne speelden liever in hun blote billen op het strand met dertig graden dan met baggerweer op een koud winderig strand op Texel.
Honey, you should see me in a crown
Als je ruim buiten het hoogseizoen gaat is het niet meer zo heet maar nog wel aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren een aantal jaar geleden in Kroatië, toen nog zonder kinderen. We zaten in een luxe stacaravan met veranda dus je zou zelf nog lekker buiten kunnen zitten als de kleine op bed ligt. Voor dit jaar zoeken wij ook weer zoiets alleen gaat onze voorkeur wel uit naar reizen met de auto. Volgens mij waren wij in de tweede week van september ongeveer €350 kwijt voor 10 dagen.
"Nee" is ook een antwoord.
Eurus schreef:
19-01-2020 09:36
Nee mensen raden het aan want 'je moet niet ver gaan met kleine kinderen want kleine kinderen vinden alles leuk'. Mijne speelden liever in hun blote billen op het strand met dertig graden dan met baggerweer op een koud winderig strand op Texel.
Ik lees dat er helemaal niet in, ik lees gewoon tips van mensen met ervaringen. Zeker vanwege het beperkte budget van TO ivm vakantie in augustus. En Ik laat mijn kind sowieso niet in haar blote kont spelen, maar dat terzijde. Op Texel kan het ook gewoon lekker warm zijn natuurlijk. Net zoals het in Spanje noodweer kan zijn. Daar valt weinig over te zeggen van tevoren. Ik heb het ergste noodweer meegemaakt in augustus in zuid-frankrijk. Toen had ik echt liever op Texel gezeten, want dat wens ik niemand toe. En genoeg kinderen die idd alles leuk vinden, zoals die van mij.

Maar als ik TO was, zou ik kijken naar september en dan Griekenland, Canarische eilanden oid.
anoniem_63b9a19091605 wijzigde dit bericht op 19-01-2020 09:50
8.93% gewijzigd
En in Nederland is bijna geen enkele accommodatie voorzien van airco, je zou hier maar 'n hittegolf treffen!
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
19-01-2020 09:45
Ik lees dat er helemaal niet in, ik lees gewoon tips van mensen met ervaringen. Zeker vanwege het beperkte budget van TO ivm vakantie in augustus. En Ik laat mijn kind sowieso niet in haar blote kont spelen, maar dat terzijde. Op Texel kan het ook gewoon lekker warm zijn natuurlijk. Net zoals het in Spanje noodweer kan zijn. Daar valt weinig over te zeggen van tevoren. Ik heb het ergste noodweer meegemaakt in augustus in zuid-frankrijk. Toen had ik echt liever op Texel gezeten, want dat wens ik niemand toe. En genoeg kinderen die idd alles leuk vinden, zoals die van mij.
Statistiek is toch wel een dingetje.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-01-2020 09:46
En in Nederland is bijna geen enkele accommodatie voorzien van airco, je zou hier maar 'n hittegolf treffen!
Ook dat.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Menorca erg geslaagd!

Twee uurtjes in het vliegtuig en maximale transfer kan nooit meer dan een uurtje zijn (zo groot is het eiland natuurlijk niet 🙂).

Onze kinderen vermaken zich prima, mits ze lekker samen met je kunnen zwemmen/zandkastelen bouwen, kidsclub opzoeken etc. En dan af en toe een dutje in de buggy en ‘s avonds wat later naar bed en dan heb je allebei een fijne vakantie 🙂

Wij vonden royal son bou erg fijn met kleine kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook naar het buitenland gaan waar je zekerder bent van het weer. Je zou maar net de pech hebben dat je hier een week in de regen zit. Vaak is een vliegvakantie naar een warm land ook nog veel goedkoper dan een huisje huren op 1 of ander park in Nederland.
Zou ter plaatse wel 'n auto huren. Dan kun je er op uit, ook je ouders kunnen ze 'ns een dagje iets voor zichzelf doen of jij terwijl zij oppassen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn naar Corfu geweest toen zoon 18mnd was, dat vond ik heel fijn. We hebben daar wel nog een auto moeten huren, om het eiland te kunnen verkennen, dus dat zou wel een bijkomende kostenpost zijn.

Wij zaten hier: https://www.airbnb.nl/rooms/6316019?sou ... ts=1#modal

En dat was prima: tickets niet duur, appartementjes en zwembad basic maar schoon en alles aanwezig, Corfu zelf niet al te duur en auto met kinderzitje gehuurd, dus wat stranddagjes, wat culturele dingetjes, en afkoelen in het zwembad en schommelen en daar een boekje lezen. Zwembad is alleen niet afgezet dus wij hadden om de beurt ‘dienst’ om zoon in de gaten te houden, kon de ander even chillen.

Maar het belangrijkst: je zit ver van het vreselijke partygebeuren van Corfu, wij waren er eind september, dus het was misschien sowieso al rustiger hoor, maar we hebben heel bewust iets een beetje in het midden van het eiland gekozen. Een dag zijn we naar dat Love Canal gereden en dat was echt verschrikkelijk vond ik. Al mijn vooroordelen over Corfu werden daar bevestigd. Maar als je daar niet heen gaat is Corfu echt een práchtig eiland en ik vond het er heeeerlijk met een dreumes/peuter.

Overigens hebben we het met peuter ook eens echt fantastisch gehad aan de Nederlandse kust toen het eens prachtig weer was, maar toen we nog eens gingen en het regende veel was het toch een stuk minder. Daarom zou ik zelf niet snel voor Nederland kiezen.

Landal heb ik laatst eens geprobeerd, best prima maar niet bijzonder ten opzichte van een fijn huisje via airbnb ofzo dus dat zou bij mij echt geen voorrang hebben op een fijn klimaat.

Overigens vond zoon alles leuk wat we tot nu toe hebben gedaan. Ook Parijs en Budapest. Ook een heerlijk huisje gehad in Tsjechië, waar speelparadijs zonder Ballorig-vibe, voor ouders ook super mooi en relaxed. Ook via Airbnb. Maar weet niet of dat een beetje aan te vliegen is, wij waren met de auto. Ik denk dat je dan op Linz zou moeten vliegen (Oostenrijk).

https://www.airbnb.nl/rooms/516657?loca ... ts=1#modal

Dat was dit huisje. Echt hele lieve mensen, ontzettend veel kinderspeelgoed waar je gebruik van mag maken, want de kinderen die er wonen zijn ook nog klein, hele grote tuin met boomhut, zandbak, zwembad, beek, je mag de schapen en de kippen voeren en er rijdt een paar keer per dag een stoomtreintje langs, wat mijn zoon echt helemaal het einde vond.

Wel ook iets waar je met de auto heen moet, maar echt heerlijke plek. Ontzettend genoten.

Kortom: volgens mij zijn er veel opties. Zou iig niet bang zijn dat je kind iets niet aankan qua afstand ofzo en dan maar in NL blijven. Bij mij staat Zuid-Korea heel hoog op mijn lijstje. Zodra ik een baan heb wil ik gaan sparen :lol: (ben nog aan het afstuderen).
lux- wijzigde dit bericht op 19-01-2020 10:20
5.73% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in september gaan en dan naar Andalusië. Ik zou de data laten afhangen van wanneer je een goedkoop vliegticket kan vinden. Een appartement of huisje huren met je ouders in een leuk dorpje/stadje aan het strand en een auto huren zodat je er nog op uit kan. Andalusië is spotgoedkoop, in september nog zonzeker en kindvriendelijk. Je kan daar ook prima met je kind uiteten, heel normaal daar.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk naar de Canarische eilanden of Griekenland. Kort vliegen, lekker weer en goedkoper buiten het hoogseizoen.
Kies een verblijf met een kinderzwembad en strand in de buurt
Leuk stadje erbij om rond struinen. Kinderen slapen vaak ook op het strand of bij het zwembad, overal is een oplossing voor. Veel plezier en juist nu is het nog betaalbaar om te vliegen
Hoe vast zit je aan eind augustus? In Spanje en Italië is vrijwel iedereen in augustus vrij en is het dus erg druk.
Ik wilde Menorca of Mallorca aanraden, maar dan wel pas vanaf de tweede weel van september, als de Spaanse kinderen weer naar school gaan.
Maar als je zoontje dan al twee is, zal hij niet meer gratis vliegen.
Ga je nu al regelmatig naar het zwembad met de kleine, of is dat straks nieuw?

Mijn kinderen zijn dol op zwemmen, maar wel alleen in warm water ( bij babyzwemmen hier is het zwembad 30 graden )Strand en zee vonden ze niks, want t water was koud en zand vies. Subtropisch zwemparadijs werd wel gewaardeerd. Dus eerste vakantie was idd Texel, daarna een stacaravan op een camping met zwemparadijs in noord Frankrijk. Eerder genoemd Parque Cristobal zijn wij ook geweest, en is absoluut fantastisch, maar niet goedkoop.
Sands Beach op Lanzarote waren wij ook erg tevreden over.

Afgelopen najaar zijn wij naar een centerparks park aan de Belgische kust geweest. Strand was op loopafstand maar we hebben vooral in het zwembad en binnenspeltuin gezeten.
En ik denk dat de meeste mensen met kleine kinderen vooral niet te ver weg gaan omdat kleine kinderen lang reizen niet prettig vinden en dat luidkeels laten merken. En niemand zit te wachten op urenlang in het vliegtuig met een krijsende dreumes, en ook op de achterbank is het niet relaxed rijden. En als je vanwege middagslaapjes en bedtijd toch nooit ver van je accomodatie weg kunt, zou ik het geld voor een dure verre reis juist bewaren tot je er samen met je kind van kan genieten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter was een slechte slaper, dus daar hielden we op een gegeven moment geen rekening meer mee. We gingen wanneer wij wilden op pad; en zij zat dan in de draagzak wanneer nodig (ook om te slapen) bij 2 jaar. Of zij sliep tijdens de autoritjes. Was dus geen reden voor mij om NL te adviseren.

Maar als er weinig budget is en TO wil niet zelf gaan rijden, dan zou ik NL kiezen. Vind ik niets suffigs aan. Van alles te beleven op reisafstand, van steden tot kust en bos, en er zijn echt leuke acco’s als je goed zoekt. Bovendien vond ik het met die leeftijd heerlijk om rond 16/17 uur terug te zijn bij tent/huisje, zodat kind nog even lekker kon spelen terwijl wij een half oog op haar hielden met een wijntje en leuke buren (er zitten er altijd een paar tussen).

Ja, wij hebben enorm genoten van onze vakantie naar Corisica en Nieuw Zeeland toen ze nog klein was. Maar net zo goed van de vakanties in de buurt.
(Op 1 keer center parcs na dan; dat soort parken zijn echt niets voor ons. Maar er zijn genoeg, hele leuke, kleinschalige alternatieven. En er zitten zelfs een paar leuke grootschalige tussen als je het mij vraagt)
Alle reacties Link kopieren
Mijn criteria voor vakanties met kleine kinderen:

* Ik kan savonds buiten zitten / in een woonkamer zitten waar ik ze hoor
* Ze kunnen bij de acco buiten spelen terwijl ik koffie drink op een stoel en ze zie
* Ze kunnen bij dat buiten spelen niet in het water vallen of de weg op lopen.

Zo kwamen wij oa hier uit:
https://www.natuurhuisje.nl/vakantiehuisje/16072
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
19-01-2020 14:11
En ik denk dat de meeste mensen met kleine kinderen vooral niet te ver weg gaan omdat kleine kinderen lang reizen niet prettig vinden en dat luidkeels laten merken. En niemand zit te wachten op urenlang in het vliegtuig met een krijsende dreumes, en ook op de achterbank is het niet relaxed rijden. En als je vanwege middagslaapjes en bedtijd toch nooit ver van je accomodatie weg kunt, zou ik het geld voor een dure verre reis juist bewaren tot je er samen met je kind van kan genieten.
Ik vlieg best vaak, ook met mijn eigen peuter nu. En wij rijden minstens 2x per jaar een km of 1000 met hem. En wist je dat ik nou echt in al die jaren dat ik heb gevlogen en in de paar jaar dat ik met zoon reis nog nóóít heb meegemaakt dat een kind non-stop vervelend en aan het krijsen was?

Ik vraag me dus oprecht af of er mensen zijn die wel die ervaring hebben. Dat ze naar - noem een dwarsstraat - Bangkok vlogen en dat hun kind non-stop 11 uur lang over de zeik was. Of mensen die hebben meegemaakt dat andermans kind non-stop over de zeik was.

Ik zal niet ontkennen dat mijn peuter er soms klaar mee is, maar om nou te zeggen dat dat uren aanhoudt en dat het niet te harden is, mwoah.

Dus zijn mensen daar niet banger voor dan nodig? Zeker als we het hebben over vliegen naar een Grieks of Spaans eiland? Hoe lang is dat nou vliegen? Je rijdt toch ook wel eens naar Noord-Frankrijk met een klein kind ofzo. Da’s al langer (en in een kleinere ruimte) stilzitten.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat een hoop reacties, bedankt! :)

Wat extra informatie n.a.v. de reacties: ik verwacht geen enkel probleem met reizen, hij is heel makkelijk te vermaken en hij vindt alles mooi, zeker als het nieuw is. Die zal zo (onder de in)druk zijn van/met het vliegveld, het vliegtuig, de mensen, etc. Wat mij betreft zijn locaties als Portugal, Mallorca, Canarische Eilanden dus zéker (misschien wel graag juist) een optie. Hoewel ik Texel ook een goed idee vind, met de boot vindt hij vast prachtig.

Ik ga er vanuit dat hij tegen die tijd zeker nog een middagslaapje doet. Hij heeft al vanaf zijn geboorte veel slaap nodig gehad (en veel geslapen). Hij slaapt echter niet onderweg of in de buggy, draagzak, etc. Ik moet er dus wel rekening mee houden dat hij 's middags in het huisje moet slapen. De acommodatie moet dus dichtbij alle 'leuke dingen' zijn (winkels, zwembad, boerderij, etc.), zodat hij tussendoor naar bed kan.

M'n zoontje is dol op zwemmen, dus ik denk dat hij het strand en de zee absoluut leuk zal vinden. Zeker als zwemmen in de zee nog mogelijk is (warm genoeg) lijkt dat me super leuk en weet ik zeker dat hij het fantastisch vindt :heart: (Ja, ik heb een heerlijk mannetje!)

Een Nederlands vakantiepark spreekt me minder aan, ik wil wel graag de buitenlandse sfeer met hem proeven. Ik ga alle aangeraden opties even rustig bekijken en vergelijken, ook financieel. LEUK :proud:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven