Weer Mallorca eind april
zondag 28 september 2025 om 13:39
In de meivakantie wil ik graag met mijn dochter weg naar een all inclusive. We zouden graag naar Mallorca gaan. Normaal gaan we in de meivakantie vaak naar Turkije of Griekenland en hebben dan eigenlijk altijd goed strandweer. Maar ik twijfel of dat in Mallorca ook zo is. Als ik de weer websites bekijk valt dat tegen, maar de gemiddelde temperaturen voor Turkije en Griekenland zijn ook veel lager dan wij de afgelopen jaren ervaren hebben daar. Dus ik ben op zoek naar iemand die eind april wel eens naar Mallorca is geweest. Hoe warm is het dan? Of is een andere plek in Spanje beter (liever niet de Canarische eilanden).
dinsdag 30 september 2025 om 07:58
Ik ben inmiddels 3 keer geweest rond die periode:
- 1 keer heerlijk strandweer, avonden wel iets frisser
- 1 keer regelmatig regen, fris en maar een paar dagen echt zonnig en warmer
- 1 keer heerlijk weer, maar koude/harde wind waardoor het na zwemmen in het verwarmde zwembad niet aangenaam was
Eén keer Zuid-Spanje:
- 1 keer heerlijk strand- en zwembadweer, maar met onverwarmd zwembad. Dat was echt k-k-k-koud!!
- 1 keer heerlijk strandweer, avonden wel iets frisser
- 1 keer regelmatig regen, fris en maar een paar dagen echt zonnig en warmer
- 1 keer heerlijk weer, maar koude/harde wind waardoor het na zwemmen in het verwarmde zwembad niet aangenaam was
Eén keer Zuid-Spanje:
- 1 keer heerlijk strand- en zwembadweer, maar met onverwarmd zwembad. Dat was echt k-k-k-koud!!
dinsdag 30 september 2025 om 12:39
Slotsom: Het weer is nergens te voorspellen en zonzekerheid heb je op weinig plekken. Als je zonzekerheid wil hebben in mei is Egypte een prima alternatief. Niet te vergelijken met Mallorca maar als je bijvoorbeeld kiest voor El Gouna zit je toch op een mooie plek en er is genoeg te doen, ook buiten de hotels.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in