Wel of niet vakantie boeken?

24-05-2021 17:18 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat eerder vanmiddag een vakantie voor mijn gezin te boeken, maar halverwege bracht mijn puber me aan het twijfelen. Onze beoogde vakantiebestemming is weliswaar geel, maar ter plekke moet je zowel binnen als buiten mondkapjes dragen, geldt een max aantal personen in restaurants en zwembaden, we zouden erheen vliegen maar nog niemand van ons is ingeënt en we weten natuurlijk geen van allen hoe Corona zich gaat ontwikkelen. Mijn puber zei dus "waarom wachten we niet tot volgend jaar, mam?"

Anderzijds ben ik ontzettend toe aan een change of scenery na 1,5 jaar thuiswerken, heb ik mezelf regelmatig voor mijn kop geslagen dat ik vorig jaar me zo streng aan alle maatregelen heb gehouden, en lijk ik in de media vooral allerlei proleten Nederlanders te zien die onbekommerd op vakantie gaan en daar de grootste lol hebben.

Vandaar mijn vraag: gaan jullie deze zomervakantie al vliegen naar een fijne bestemming?
Am Yisrael Chai!
Rosalind schreef:
30-05-2021 15:25
Ja.
ok, dank. En vanaf wanneer worden die testen gratis? Of worden ze toch niet gratis?
Eva19777 schreef:
30-05-2021 15:30
ok, dank. En vanaf wanneer worden die testen gratis? Of worden ze toch niet gratis?
Dat weet ik niet.
Als je moet betalen, kijk even naar de verschillende opties. Zo is bv dezelfde dag de uitslag duurder dan de volgende dag. Het ligt aan de eisen van het land wat de max. tijd is dat de test afgenomen moet zijn voor aankomst.
Rosalind schreef:
30-05-2021 15:36
Dat weet ik niet.
Als je moet betalen, kijk even naar de verschillende opties. Zo is bv dezelfde dag de uitslag duurder dan de volgende dag. Het ligt aan de eisen van het land wat de max. tijd is dat de test afgenomen moet zijn voor aankomst.
Ik ga over een paar weken op familiebezoek in het buitenland, met de auto. Moet negatieve test van max 72 uur oud. Als ik google is het dan allemaal rond de 89 euro. Zonder reiscertficaat rond de 45 euro maar daar heb ik niks aan.
Maargoed, gewoon betalen en gaan.
Alle reacties Link kopieren
Eva19777 schreef:
30-05-2021 17:08
Ik ga over een paar weken op familiebezoek in het buitenland, met de auto. Moet negatieve test van max 72 uur oud. Als ik google is het dan allemaal rond de 89 euro. Zonder reiscertficaat rond de 45 euro maar daar heb ik niks aan.
Maargoed, gewoon betalen en gaan.
Ik weet niet om welk land het gaat. Maar er zijn al landen (zoals Duitsland) waar het testen voor Duiters gratis is. Maar waar ze ook voor een zeer gering tarief testen aanbieden aan buitenlanders. Je moet wel een afspraak maken. Maar betaald maar 21 euro ipv 90 euro voor een pcr test met verklaring in Nederland. Je krijgt ook gewoon een verklaring mee.

En zo zijn of komen er nog meer landen waar ze gratis buitenlanders testen om toerisme te stimuleren.
Alle reacties Link kopieren
Eva19777 schreef:
30-05-2021 15:30
ok, dank. En vanaf wanneer worden die testen gratis? Of worden ze toch niet gratis?
Er is nog geen officiële datum. Maar 1 juli zou logisch zijn omdat dan het corona paspoort ingaat.

Zover ik begrepen heb komen er alleen gratis testen voor mensen die niet volledig gevaccineerd kunnen worden buiten hun eigen schuld (dus omdat ze vanwege hun leeftijd later aan de beurt zijn).

Vaccinatieweigeraars moeten in de toekomst gewoon zelf betalen. Gratis testen is om de ongelijkheid tussen volledig en onvolledig gevaccineerden te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb naar Kreta geboekt in juli. Verwacht wel dat geel wordt.
Evt thuis in quarantaine vind ik geen probleem, werk toch al bijna alles van thuis.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil boeken bij Tui. Daar staat een keuze Allrisk reisverzekering.
Vind die best prijzig. Maar ivm de Corona denk ik wel goed die te nemen? Maw zonder die verzekering dus noet kunnen omboeken?
Alle reacties Link kopieren
Allrisk:
Allrisk annuleringsverzekering
Het reisadvies van de rijksoverheid verandert van groen/geel naar oranje/rood.
Is het reisadvies van de rijksoverheid op moment van boeken groen of geel, maar wordt deze voor vertrek weer oranje of rood en heeft TUI de reis nog niet geannuleerd? Dan krijg je met de allrisk annuleringsverzekering 75% van annuleringskosten

Dus als Tui de reis annuleert is die verzekering dus niet nodig?
Alle reacties Link kopieren
Als je een pakketreis boekt en het kan geen doorgang vinden , dan annuleert de touroperator toch zelf de reis. En mocht het terplekke ineens veranderen dan moet de touroperator bij een pakketreis ook weer de boel regelen.
Alle reacties Link kopieren
Mimali schreef:
30-05-2021 11:11
Kon je dat gewoon boeken? Er is donderdag al bekend geworden dat o.a Rhodos weer oranje is.
Ik had namelijk net een kwartier ervoor geboekt 🙈
Ja, ik zat vorige week dus al te dubben of ik die vakantie kon boeken en inmiddels was ie echt flink duurder. Alleen gister zag ik dat ie met vertrek 2 dagen later dan mijn oorspronkelijke datum weer diezelfde goedkope prijs was. Heb het maar geboekt, want als Rhodos oranje blijft annuleert de reisorganisatie en wordt het geel of zelfs groen dan heb ik hem maar vast in de pocket.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor je reactie! Dat leek mij ook al. Ik wil geen onnodige risico nemen maar vond dit wel veel geld terwijl zoals ik het begrijp de touroperator zelf annuleert als de reis niet door kan gaan?
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
30-05-2021 23:04
Ja, ik zat vorige week dus al te dubben of ik die vakantie kon boeken en inmiddels was ie echt flink duurder. Alleen gister zag ik dat ie met vertrek 2 dagen later dan mijn oorspronkelijke datum weer diezelfde goedkope prijs was. Heb het maar geboekt, want als Rhodos oranje blijft annuleert de reisorganisatie en wordt het geel of zelfs groen dan heb ik hem maar vast in de pocket.
Hoe heb jij het gedaan met de annuleringsverzekering?

Prijzen schieten inderdaad omhoog dus wil toch ook gaan vastleggen .
Alle reacties Link kopieren
Die annuleringsverzekering is toch alleen als je zelf annuleert? Zoals het nu gaat, annuleert TUI bij een oranje reisadvies.
Alle reacties Link kopieren
Peertjes schreef:
30-05-2021 23:07
Hoe heb jij het gedaan met de annuleringsverzekering?

Prijzen schieten inderdaad omhoog dus wil toch ook gaan vastleggen .
ik heb al 100 jaar een doorlopende reis en annuleringsverzekering dus daar hoef ik gelukkig niet over na te denken. Maar als het code oranje wordt annuleert de reisorganisaties en daar heb je geen verkering voor nodig.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ah top, dank voor reacties! Ik werd even in verwarring gebracht.

Ook geboekt nu, zo'n zin in om op vakantie te gaan :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
30-05-2021 23:28
ik heb al 100 jaar een doorlopende reis en annuleringsverzekering dus daar hoef ik gelukkig niet over na te denken. Maar als het code oranje wordt annuleert de reisorganisaties en daar heb je geen verkering voor nodig.
Kijk wel even of doe annulering het ook denkt als jij of 1 van je gezinsleden corona of klachten krijgt en daardoor niet op vakantie kan.
Ik heb mijn doorlopende verzekering aangepast naar Allrisk voor een paar euro per maand, dan is het gedekt.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
30-05-2021 23:04
Ja, ik zat vorige week dus al te dubben of ik die vakantie kon boeken en inmiddels was ie echt flink duurder. Alleen gister zag ik dat ie met vertrek 2 dagen later dan mijn oorspronkelijke datum weer diezelfde goedkope prijs was. Heb het maar geboekt, want als Rhodos oranje blijft annuleert de reisorganisatie en wordt het geel of zelfs groen dan heb ik hem maar vast in de pocket.
Ik baalde wel even flink, maar nu denk ik ook ik heb iets en ik zie tegen die tijd wel of het doorgaat.. Volgens Hugo zijn we 1 september van alles af dus moet het gek lopen als we in augustus dan niet op vakantie kunnen...
Vorig jaar zijn mensen ook gewoon geweest..
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen of maandag boeken, maar twijfel over een test. Ik heb begrepen dat je bij boeking direct een test kunt boeken. Mijn dochter moet die (ik krijg 13/7 mijn tweede vaccinatie), maar ze worden toch gratis? En de afspraak was toch dat je binnen de EU een groen vinkje krijgt als je volledig gevaccineerd bent?
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
05-06-2021 16:29
Ik ga morgen of maandag boeken, maar twijfel over een test. Ik heb begrepen dat je bij boeking direct een test kunt boeken. Mijn dochter moet die (ik krijg 13/7 mijn tweede vaccinatie), maar ze worden toch gratis? En de afspraak was toch dat je binnen de EU een groen vinkje krijgt als je volledig gevaccineerd bent?
Mijn dochter van 13 moet ook een test en bij Sunweb is dat al gratis.. Ik ben ook volledig gevaccineerd tegen die tijd en als het goed is mag ik Griekenland in met mijn vaccinatie bewijs... Maar het vaccinatie paspoort zou er ook al moeten zijn denk ik..
KamilleT schreef:
05-06-2021 16:29
Ik ga morgen of maandag boeken, maar twijfel over een test. Ik heb begrepen dat je bij boeking direct een test kunt boeken. Mijn dochter moet die (ik krijg 13/7 mijn tweede vaccinatie), maar ze worden toch gratis? En de afspraak was toch dat je binnen de EU een groen vinkje krijgt als je volledig gevaccineerd bent?
Bij sunweb zijn kinderen idd gratis, volwassenen zijn 40 euro.
En als je later geen test meer nodig hebt op het moment van reizen krijg je je geld terug .
Dus ik zou zeggen gewoon boeken.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb geboekt, Kreta, medio augustus, bij TUI, maar kreeg geen aanbod voor Coronatesten. Ik zie tegen die tijd wel hoe we het aanpakken. Ik ben dan sowieso gevaccineerd. Ik begreep ook dat voor Griekenland een speciaal formulier nodig is, maar dat werd bij de boeking ook niet vermeld. Er wijzigt ook zoveel tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
Lariba schreef:
24-05-2021 19:20
Nederland is belachelijk. Vriend geloofde mij niet / ging net toch zelf ook even kijken en kwam op twee weken Roompot in Zeeland voor bijna 5000 euro. Toedeledokie!
Wij blijven waarschijnlijk ook thuis dit jaar. Ik heb net als Lady Day gewoon geen zin in dit gedoe met testen, dingen die nog dicht zijn, overal werken met reserveringen en time slots, etc. Het zou kunnen dat het over twee maanden allemaal anders is, maar echt ontspannen wordt het toch niet ben ik bang.
Ik ga wel de Nederlandse last minutes in de gaten houden van iedereen die alsnog omboekt naar het buitenland.
Ja, wij wilden ook naar zee voor 2 weken. Maar het is niet te doen, zo ontzettend duur ! Landel op Texel vraagt 1300 euro voor 3 nachtjes !
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geboekt, mijn vriend zijn badkamer wordt verbouwd (2 weken) , dus we hebben paar maanden geleden maar gewoon geboekt aangezien we nog vouchers hebben van vorig jaar. Na boeken hebben we nog 210 over haha in vouchers.
Dus, 11 dagen Gozo here we come ! hopelijk dan, hou in mijn achterhoofd dat het anders kan gaan hoor. Wel beiden volledig gevaccineerd ook laatste prik langer dan 2 weken voor aankomst daar. Op hoop van zegen!
Alle reacties Link kopieren
1300 euro voor 3 nachten! Texel is echt een van mijn favorieten, maar ik ben alleen met kinderen en ik kan dat soort bedragen echt niet ophoesten, ik spend in totaal nog niet eens dat bedrag voor 3 weken buitenland als ik samen met mijn vriend zou gaan, en dat incl eten. Ik vind NL echt belachelijk duur.
Pff, de Camping’s in Frankrijk zijn ook allemaal bijna vol, ook de campings die als rustig aangemerkt staan. Bij sommige kan ik alleen nog plaatsen zonder elektra boeken. En het is nog oranje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven