Welk land?

08-01-2012 16:45 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen op vakantie in maart maar kunnen qua bestemming wel wat hulp gebruiken.

We hebben drie kinderen waarvan jongste dan vijf maanden is. We hebben veel gereisd ook met de kinderen maar nog niet eerder met een kleine baby.

We reizen zelf meestal rond dus een vaste plek is niet nodig.

Wat zoeken we:

Leuk vakantieland geschikt om met kleine kinderen te bereizen.

Goed weer in maart

Babyvoeding en luiers makkelijk verkrijgbaar

Goede gezondheidszorg

Wat niet:

Geen malariagebied

Geen strandvakantie dat zie ik met baby niet zitten

Vliegduur maakt niet uit maar we gaan drie weken dus Australië is te ver anders zou dat voor ons een goede optie zijn.

Budget is flexibel.
quote:pyridine schreef op 08 januari 2012 @ 20:52:

Ik zou een jetlag echt proberen te vermijden. Wij waren in Costa Rica en mensen naast ons (de eerste dagen, daarna niet meer gezien want we reisden door) hadden een kind van een jaar. Nou die hebben niets gezien van de prachtige natuur want het kind huilde alleen maar en sliep niet. Totaal van slag. Superzonde voor iedereen! En kleintjes kunnen snel uitdrogen, zelfs in Griekenland zijn ziekenhuizen al niet echt je dat. Ik zou niet zo ver weg gaan, nu nog even niet.

Wat een onzin,

niet ieder kind hoeft volledig van slag te zijn, ik denk dat je dat als ouder echt wel zelf kunt inschatten. En jetlag is even vervelend, maar dat duurt maar een paar dagen is mijn ervaring.
Daarbij kun je er ook voor kiezen om 2 of 3 dagen een strand hotel te nemen om vervolgens uitgerust rond te reizen.
Marokko, Jordanië, Argentinië inclusief uitstapje Uruguay (zijn wij voor aan het sparen), Canada, Maleisië, Tobago, enz, enz... Costa Rica, Cuba, Dominica, enz, enz
Kaapverdische eilanden

Costa Rica

Canada (misschien niet echt een mooiweer bestemming)

Vietnam (weet niet hoe het zit met babyvoorzieningen, misschien ook qua evt gezondheidszorg niet super)

Leuk om te lezen dat het krijgen van kinderen niet hoeft te betekenen dat je vastzit aan Europa

(liefst niet langer dan 1 dag rijden). Zoals ik in mijn omgeving vaak zie.

Ik wil graag kinderen en heb de afgelopen jaren

niet zoveel geld te besteden gehad ivm studie. Toch willen we nog veel van de wereld zien en hebben we nu toch steeds het gevoel dat we alles in de komende 3 jaar moeten proppen wbt reizen, omdat ik ook niet te oud moeder wil worden.

Ik vind dit soort dingen dan ook fijn om te lezen. Dan kan ik nu ook denken dat we misschien 2 kindonvriendelijke bestemmingen doen en daarna zien we wel.

Gelukkig denkt mijn vriend wat meer zo, die heeft een goede vriendin die met peuter door Thailand heeft gebackpacked.

Familie en vrienden kijken ons echter aan of ze water zien branden als we zeggen dat het krijgen van kinderen ons niet hoeft te belemmeren in onze reislust. Dat doet me dan soms twijfelen. Bedankt dus ook voor je OP!
Gemini gelukkig houdt het leven niet op als je kinderen krijgt. Ja je moet je reistempo wat aanpassen en je moet rekening houden met de kinderen maar de meeste landen zijn nog prima te doen.

Niet alles uiteraard. Tibet met jonge kinderen kan niet ivm de hoogte en risico op hoogteziekte en zo zijn er nog wat meer dingen maar het meeste kan echt.

En ik vraag me altijd af waarom je wel naar Spanje kan rijden en dus een of twee dagen in de auto mag zitten maar niet een dag in het vliegtuig zou moeten zitten met kleine kinderen.
quote:gemini2011 schreef op 09 januari 2012 @ 00:02:

Kaapverdische eilanden

Costa Rica

Canada (misschien niet echt een mooiweer bestemming)

Vietnam (weet niet hoe het zit met babyvoorzieningen, misschien ook qua evt gezondheidszorg niet super)

Leuk om te lezen dat het krijgen van kinderen niet hoeft te betekenen dat je vastzit aan Europa

(liefst niet langer dan 1 dag rijden). Zoals ik in mijn omgeving vaak zie.

Ik wil graag kinderen en heb de afgelopen jaren

niet zoveel geld te besteden gehad ivm studie. Toch willen we nog veel van de wereld zien en hebben we nu toch steeds het gevoel dat we alles in de komende 3 jaar moeten proppen wbt reizen, omdat ik ook niet te oud moeder wil worden.

Ik vind dit soort dingen dan ook fijn om te lezen. Dan kan ik nu ook denken dat we misschien 2 kindonvriendelijke bestemmingen doen en daarna zien we wel.

Gelukkig denkt mijn vriend wat meer zo, die heeft een goede vriendin die met peuter door Thailand heeft gebackpacked.

Familie en vrienden kijken ons echter aan of ze water zien branden als we zeggen dat het krijgen van kinderen ons niet hoeft te belemmeren in onze reislust. Dat doet me dan soms twijfelen. Bedankt dus ook voor je OP!Kinderen hoeven je niet te belemmeren wat reisbestemming betreft, maar je financieen natuurlijk wel. Ik reis graag, maar ik zou daar geen kind bij kunnen onderhouden. En mee op reis nemen kost ook extra tickets en hotelkamers.
Daar heb je gelijk in elninjoo. Gelukkig

Is dat bij ons geen belemmering.
quote:germanwings schreef op 08 januari 2012 @ 21:08:

[...]

Wat een onzin,

niet ieder kind hoeft volledig van slag te zijn, ik denk dat je dat als ouder echt wel zelf kunt inschatten. En jetlag is even vervelend, maar dat duurt maar een paar dagen is mijn ervaring.

Dat niet elk kind volledig van slag is, maakt het nog geen onzin! Deze ouders konden het dus niet inschatten, dat bleek wel. Voor volledig herstellen van een jetlag staat een dag per tijdzone boven de 3 uur. Een kind kun je ook moeilijk vertellen om op bepaalde momenten te gaan slapen of juist wakker te blijven. Al zal dat misschien inderdaad wel makkelijker gaan met een baby van vijf maanden dan een kind van een jaar, omdat baby's sowieso meer slapen en ook meer overdag slapen.

Maar ik heb bij vrienden ook mogen ervaren hoe snel een klein kind doodziek kon worden en hoe Griekse ziekenhuizen het niet zo nauw bleken te nemen met de hygiëne. Dat was geen leuke vakantie.

Tuurlijk, het hóeft allemaal niet te gebeuren. Maar het is een risico. En dat risico is met kleine kinderen groter dan met grotere kinderen en volwassenen. Kan ik ook niets aan veranderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven