Welk reisdocument voor Tunesie?

25-07-2011 08:28 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,,

Mijn vriend en ik willen een weekje naar Tunesie in September.

Maar ik vraag me nu af of je daar een id kaart of paspoort voor nodig hebt?

Er zijn verschillende conclusies op internet, maar wil het toch even zeker weten...

Groetjes
Ik zit in hetzelfde pakket. Ik kan een heel goedkope reis naar Tunesie boeken met mijn kind. Beiden hebben we een vrij nieuwe IDkaart.

Wie kan echt duidelijkheid verschaffen ? Wie heeft ervaring met met een IDkaart naar Tunesie gaan?

Lees ergens ' IDkaart kan maar een paspoort wordt aanbevolen' . Waarom wordt dat aanbevolen als je geen problemen kan krijgen met je IDkaart????
Waarom neem je dan ook 'n IDkaart ipv 'n paspoort? Een IDkaart heeft beperkingen, een paspoort niet.
Omdat het TOTAAL niet in de verwachting lag dat ik een verre reis zou kunnen betalen. Heb echter goed kunnen sparen, paar voordeeltjes ( bijv veel geld terug van gas-electra) en omdat de vakantie vroeg begint heb ik een spotgoedkope aanbieding gevonden. Andere landen blijken stukken duurder ( Griekenland, Turkye ), maar net Tunesie is goedkoop. 400 all inclusive voor 8 dagen in de eerste vakantieweek .

Een andere vergelijkbare aanbieding Turkye/ Griekenland is welkom, dan is t paspoort probleem sowieso opgelost
Whaaaa..... kan iemand me duidelijkheid geven?

Ik heb de Tunesie ambassade gebeld, geen probleem, reizen met IDkaart kan zeker bij georganiseerde reis. Riesbureau blijft echter twijfelactig doen. Ik weet nu niet of ik moet boeken of niet......
Zou sowieso nooit meer naar Tunesie boeken, maar neem gewoon 'n paspoort, dan ben je de volgende 5 jaar gesteld als je op reis gaat.
Ik zou niet blind vertrouwen op wat Visumdienst.nl zegt. Kan voor een hoop onnodige kosten zorgen.

Zij zeggen dat je voor Libanon een visum nodig hebt (ook aan te vragen op het vliegveld). Maar dat is helemaal niet zo, die informatie is verouderd. Ik kom er sinds 2005 jaarlijks (2006 uitgezonderd) en heb alleen in 2005 een visum hoeven kopen. In 2007 wilden we weer kopen maar werden we weggestuurd. En in 2009 hebben we speciaal de ambassade gebeld om het nog een keer na te vragen (voor mijn ouders), maar het was dus weer niet nodig.

Nuancering: Je krijgt wel een visum bij aankomst (stempel in je pp met aankomstdatum), maar dat kost je niets.
tja, biebeltje, maar ik heb ook de tunesische ambassade gebeld en die zeggen 100 procent zeker dat met een georganiseerde reis een idkaart voldoende is.

zou graag horen of er mensen zijn die met idkaart naar tunesie zijn afgereisd, want elk reisbureau zegt ' wij adviseren toch een paspoort' .

stel dat ik daar sta ,met mijn kleine mannetje en je krijgt ellende...

ps caps lock doet t niet
quote:christina schreef op 25 juli 2011 @ 09:31:

Nog een verdere toelichting, als je met een georganiseerde reis gaat en je hebt een hotelreservering en een retourticket kun je gewoon met je ID-kaart reizen.

Google maar eens op ID-kaart en Tunesie.Dit dus. Wij zijn geweest, man kwam gewoon met ID kaart binnen. Ik had er een paspoort voor gekocht maar dat had ik gedaan ivm de kinderen, zag het niet zitten ook maar enige vorm van gedoe te krijgen bij de douane
quote:Danayla schreef op 08 april 2012 @ 06:49:

tja, biebeltje, maar ik heb ook de tunesische ambassade gebeld en die zeggen 100 procent zeker dat met een georganiseerde reis een idkaart voldoende is.

zou graag horen of er mensen zijn die met idkaart naar tunesie zijn afgereisd, want elk reisbureau zegt ' wij adviseren toch een paspoort' .

stel dat ik daar sta ,met mijn kleine mannetje en je krijgt ellende...

ps caps lock doet t niet

Ja, kan me goed voorstellen dat je juist dan geen gezeur wil....

Maar in principe moet je uit kunnen gaan van wat de ambassade van het betreffende land zegt. Zij hebben in principe de meest up to date informatie (in tegenstelling tot een tussenpartij, zoals een reisbureau of visumdienst).

Dus als de ambassade zegt dat je met een ID kaart kunt reizen dan mag je er vanuit gaan dat dat klopt (misschien de vraag per mail stellen zodat je hem op schrift hebt?)

Aan de andere kant, als je het zekere voor het onzekere wil nemen en je bent er toe in staat (financieel, tijd etc.) dan kun je altijd nog besluiten toch een paspoort aan te schaffen.
Laatst nog in Tunesie geweest, ID was voldoende

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven