Welke kerstmarkt met moeder?

02-11-2019 12:42 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar ben ik met mijn moeder naar de kerstmarkt in Munster geweest (ik had hier gelezen dat deze heel leuk was), we hadden een hotel geboekt, en zijn daar op zondag en maandag geweest. Ze zit in een rolstoel en het was allemaal heel goed te doen.

Nu wil ik weer met haar naar een kerstmarkt, Duitsland vinden we leuk, maar het moet niet te ver rijden zijn vanaf de randstad, ongeveer 1,5 uur, mag iets langer zijn.

Valkenburg lijkt me ook leuk, maar ik vraag me af of dat goed toegankelijk is? Ik heb begrepen dat een gedeelte van de kerstmarkt in een grot is? ik moet haar rolstoel duwen. Vorig jaar in Munster was het heel goed te doen over de kinderkopjes.

Ik ben dus op zoek naar een leuke, sfeervolle kerstmarkt en een leuk hotel daarbij in de buurt.
Dit iets?

https://dickensfestijn.nl/
Als jij de rolstoel moet duwen dan ga niet naar Valkenburg. Dat is bergje op, bergje af. Is leuk daar hoor, maar ik denk dat je 1000 doden sterft van die heuvels.

Ik vind Keulen en Dusseldorf altijd heel erg leuk. Wel megadruk.
Essen is ook een mooie markt!
I don't care, i love it!!
Ja Düsseldorf! Dit jaar voor het eerst naar Luxemburg. Ben benieuwd! Oberhausen Centro was heel klein. Ik vond het erg tegenvallen.
Dusseldorf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Quedlindburg.
Mrs-Stanton schreef:
02-11-2019 12:50
Als jij de rolstoel moet duwen dan ga niet naar Valkenburg. Dat is bergje op, bergje af. Is leuk daar hoor, maar ik denk dat je 1000 doden sterft van die heuvels.

Ik vind Keulen en Dusseldorf altijd heel erg leuk. Wel megadruk.

Ja daar was ik al bang voor. In Keulen ben ik al geweest, Dusseldorf even kijken hoe ver dat rijden is.
polo1985 schreef:
02-11-2019 12:53
Essen is ook een mooie markt!

Ga ik uitzoeken.
Star² schreef:
02-11-2019 12:43
Dit iets?

https://dickensfestijn.nl/
Leuk! dank voor de tip.
Rivermoana schreef:
02-11-2019 13:09
Quedlindburg.

Lijkt me hartstikke leuk, maar 4,5 uur rijden.
Ikkuz schreef:
02-11-2019 13:04
Ja Düsseldorf! Dit jaar voor het eerst naar Luxemburg. Ben benieuwd! Oberhausen Centro was heel klein. Ik vond het erg tegenvallen.

Ok Oberhausen dus niet. Ik wil ook graag naar die in Strasbourg maar dan met vrienden, die lijkt me ook geweldig.
Aken
Monschau is mijn favoriet maar dat is niet helemaal vlak. Let op alleen open op vrij, zat en zon.
Monschau is een mooi plaatsje.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ok, Monschau dus even checken.
Ik denk dat ik naar Essen ga, het is niet al te ver rijden, en er zijn genoeg kraampjes en ik wil ook naar het Dickensfestival.
Bremen of Oldenburg?
Dickens heb je inmiddels in meerdere plaatsen. Lemmer, Kampen, Leeuwarden weet ik. Enschede doet het al jaren, maar ik hoor ook dat je daar soms een dik uur moet wachten voordat je naar binnen mag? Weet niet of dat ideaal is?
Ook de gewone grotere tuincentra in Nederland hebben vaak een uitgebreide kerstafdeling waar professionele decorateurs hun best op hebben gedaan.

Veel oudere mensen zie je daar die door hun kinderen een ochtend of middag mee worden genomen.
Kunnen ze gelijk hun inkopen doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Gisselle schreef:
02-11-2019 13:11
Leuk! dank voor de tip.
Waarschuwing: gigantisch druk. Wij stonden toen in een straatje klemvast, konden niet voor of achteruit.
"Boring conversation anyway"
Valkenburg lijkt me niet zo geschikt voor jou en je moeder. Aken is goed bereikbaar en ik vond het een leuke kerstmarkt.
BriannaF schreef:
02-11-2019 20:17
Waarschuwing: gigantisch druk. Wij stonden toen in een straatje klemvast, konden niet voor of achteruit.
ja dat heb ik gelezen daarom wil ik er met vrienden heen.
Nandina* schreef:
02-11-2019 21:23
Valkenburg lijkt me niet zo geschikt voor jou en je moeder. Aken is goed bereikbaar en ik vond het een leuke kerstmarkt.
dank je
In Aken kan het soms echt ongelooflijk druk zijn. Ik heb het zelf niet zo met kerstmarkten, maar ik zou dan toch voor Düsseldorf gaan. Dat is buiten de kerstmarkt om ook nog een leuke stad. Je kunt heel makkelijk parkeren in de parkeergarage evenwijdig aan de rivier. Dan ben je zo in het centrum.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Aken of Oldenburg zijn heel gezellig. In Ter Aar heb je een intratuin waar men graag naar de kerstshow gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven