Welke (onbekende) stad beviel jou enorm?
maandag 6 oktober 2025 om 13:36
woensdag 8 oktober 2025 om 09:00
Virgin river!Pioen00 schreef: ↑08-10-2025 08:56Ik zoek dus naar een leuke Amerikaanse bestemming maar heb tot nu toe alleen maar slechte ervaringen. Ook Boston vond ik niet veel aan. Zijn er ook Amerikaanse steden die leuke pleintjes hebben, leuke kleine winkeltjes, interessante architectuur (geen wolkenkrabbers), waar je fijn kunt wandelen zonder in de herrie en uitlaatgassen van het verkeer te zitten?

En doooooor!
woensdag 8 oktober 2025 om 09:00
Charleston?Pioen00 schreef: ↑08-10-2025 08:56Ik zoek dus naar een leuke Amerikaanse bestemming maar heb tot nu toe alleen maar slechte ervaringen. Ook Boston vond ik niet veel aan. Zijn er ook Amerikaanse steden die leuke pleintjes hebben, leuke kleine winkeltjes, interessante architectuur (geen wolkenkrabbers), waar je fijn kunt wandelen zonder in de herrie en uitlaatgassen van het verkeer te zitten?
Portland?
New Haven, zo rond Yale?
woensdag 8 oktober 2025 om 10:06
Portland wordt voor gewaarschuwd, is niet veilig meer.
Misschien Florida en daar rondtrekken?
woensdag 8 oktober 2025 om 19:41
Als Virgin River echt had bestaan, had ik er met alle liefde heen gegaan!
Maar als eerder genoemd, Sofia Bulgarije heeft me echt verrast. Ik had er geen verwachtingen van en was er 2 dagen op doorreis, maar wat een prachtige stad! En heel veel op loopafstand, waardoor je tussen door nauwelijks ov nodig hebt.
Geen onbekende stad maar volgens mij nog niet genoemd: Athene - en dan voornamelijk in de winter. Veel rustiger, nog steeds prima temperaturen en veel gezelligheid in de straatjes.
Verder blijft Londen een favoriete stad, daar ben ik inmiddels denk ik een keer of 10 geweest en dat verveelt niet snel. Van Sydney was ik echt onder de indruk en Rome idem.
Maar als eerder genoemd, Sofia Bulgarije heeft me echt verrast. Ik had er geen verwachtingen van en was er 2 dagen op doorreis, maar wat een prachtige stad! En heel veel op loopafstand, waardoor je tussen door nauwelijks ov nodig hebt.
Geen onbekende stad maar volgens mij nog niet genoemd: Athene - en dan voornamelijk in de winter. Veel rustiger, nog steeds prima temperaturen en veel gezelligheid in de straatjes.
Verder blijft Londen een favoriete stad, daar ben ik inmiddels denk ik een keer of 10 geweest en dat verveelt niet snel. Van Sydney was ik echt onder de indruk en Rome idem.
woensdag 8 oktober 2025 om 21:09
Ik vind meestal de kleinere steden mooier.
Leiden is niet onbekend, maar ik vind wel dat hij weinig genoemd wordt in lijstjes en dat is compleet onterecht. De prachtige straten met oude gebouwen, de prachtiger Singelwandeling, om het centrum heen, langs het water, de goede horeca. Pas op: bij veel horecagelegenheden krijg je gigantische porties. Dit is me al 3x overkomen.
Taormina is een kleine stad op Sicilië. Het heeft een amfitheater met uitzicht op de zee en de Etna.
Noto op Sicilië is weer heel anders, met - onderbreek me als ik de steen verkeerd heb - tufstenen gebouwen, sfeervol en bijzonder.
Het oude centrum van Siracuse is vooral leuk omdat het prachtig aan het water ligt.
Zoals eerder benoemd Lübeck, ook hier kun je aan de rand van het centrum een ronde langs het water maken wandelend.
Annecy is niet genoemd maar wel erg bekend lijkt me. Leuk sfeervol stadje met kanaaltjes met prachtige waterwegen die in het prachtige meer van Annecy uitkomen.
Luzern in Zwitserland is ook prachtig. Mooie loopbrug over het water ook.
Leiden is niet onbekend, maar ik vind wel dat hij weinig genoemd wordt in lijstjes en dat is compleet onterecht. De prachtige straten met oude gebouwen, de prachtiger Singelwandeling, om het centrum heen, langs het water, de goede horeca. Pas op: bij veel horecagelegenheden krijg je gigantische porties. Dit is me al 3x overkomen.
Taormina is een kleine stad op Sicilië. Het heeft een amfitheater met uitzicht op de zee en de Etna.
Noto op Sicilië is weer heel anders, met - onderbreek me als ik de steen verkeerd heb - tufstenen gebouwen, sfeervol en bijzonder.
Het oude centrum van Siracuse is vooral leuk omdat het prachtig aan het water ligt.
Zoals eerder benoemd Lübeck, ook hier kun je aan de rand van het centrum een ronde langs het water maken wandelend.
Annecy is niet genoemd maar wel erg bekend lijkt me. Leuk sfeervol stadje met kanaaltjes met prachtige waterwegen die in het prachtige meer van Annecy uitkomen.
Luzern in Zwitserland is ook prachtig. Mooie loopbrug over het water ook.
woensdag 8 oktober 2025 om 22:14
Polen was voor ons echt verrassend leuk, maar Bordeaux vonden wij echt vreselijk afgelopen zomer. Heel onveilig gevoel kregen we daar met alle verslaafden die op straat liepen of lagen, veel shady handeltjes ook op klaarlichte dag.
Dresden is al een keer genoemd, maar dat vonden wij heel leuk. Niet te groot, maar ook zeker niet klein.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in