wellness mini break duitsland

28-09-2013 09:32 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Samen met mijn vriend zijn we nu al een week aan t kijken en zoeken naar een leuke invulling van een week vakantie eind oktober.

We houden van sauna's etc dus waren nu aan t kijken naar een wellness mini break van 3-4 dagen.

we willen graag met de auto weg, dus Duitsland is dan goed te doen.

Alleen heb ik toch een beetje een beeld van alleen maar oude mensen die je dan om je heen hebt dan..

Dus ben erg benieuwd of een van jullie wel eens zoiets heeft gedaan en hoe dit was! En wellicht ook tips van mooie locaties met voldoende sauna's etc om je er een goede dag te vermaken.

We hebben nu via spadreams.nl wat leuke hotels gezien.

alvast bedankt!
Ik Aken heb je de Carolus' Thermen, vond het er erg mooi. Zeker niet 'alleen maar oude mensen om je heen'.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ben ooit via vakantieveilingen naar Olsberg (omgeving Winterberg)geweest. Naast ons hotel was een mooi en groot sauna complex,parkeerplaats oversteken en we waren er. De omgeving is er ook prachtig, mooie wandelroutes en het dorpje olsberg vond ik ook gezellig.
Kijk eens bij Kras.

Daar staan ook wellness weekend naar Duitsland en Belgie.
Willingen
Elke plaatsnaam waar Bad voor staat, heeft vaak een kuurcentrum. Daarnaast heb je in veel Duitse hotels ook sauna's en zwembaden.

Er zijn veel kuuroorden in Sauerland, het Teutoburgerwald en de Eiffel.

Bad Bentheim, Bad Arolsen, Bad Salzlufen en Bad Driburg ken ik allemaal en ik vond het leuke plaatsen. In laatstgenoemde, als je echt wilt uitpakken, kun je in hotel-spa Gräfliche park gaan zitten. Die hebben uitgebreide eigen wellness. Wij zaten er in een appartementje. Iets goedkoper.

Kies je voor wellness, dan is het publiek vaak wat ouder.
Ga je in duitsland in de sauna's ook naakt trouwens of met badkleding, weet iemand dat?

Ik heb ook vaak zitten kijken naar die grote badhotels maar wil liever niet in badkleding.
De kuuroorden (los van de hotels) zijn vaak met badkleding. Het zal per hotel verschillen hoe het met de sauna's zit.
Ja Bad Bentheim is een leuk plaatsje en dichtbij. Wel aardig wat oude mensen haha...
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Duitsland heeft fantastische sauna's die echt door alle leeftijden bezocht worden. Zeker niet alleen door oude mensen! Ik was ooit in het meest fantastische complex ooit. In een soort duizend en een nacht thema, met superveel sauna's, restaurants etc. Helaas kan ik niet terugvinden waar dat was, sorry...
Bij die in Aken ga je gewoon naakt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:annabel_k schreef op 28 september 2013 @ 18:00:

Duitsland heeft fantastische sauna's die echt door alle leeftijden bezocht worden. Zeker niet alleen door oude mensen! Ik was ooit in het meest fantastische complex ooit. In een soort duizend en een nacht thema, met superveel sauna's, restaurants etc. Helaas kan ik niet terugvinden waar dat was, sorry...Lekker dan
Thanks ladies! fijn dat t niet alleen maar oude mensen zijn :D

Ik ga morgen al jullie suggesties bekijken.

zal laten weten wat t geworden is en uiteindelijk hoe het was!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven