Westkust USA met pubers

24-08-2021 16:26 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij denken erover om in de zomer van 2022 naar de VS te gaan.

Onze jongens zijn dan 20, 18 en 14.
Diverse bekende reisorganisaties bieden familiegroepsreizen aan.

Wie heeft dit al eens gedaan en wat zijn de voor/ nadelen van een groepsreis vs individueel op reis?

Wij zijn een onervaren gezin wat betreft grote/verre (rond)reizen.

Wat moeten we absoluut niet overslaan.
Met groepsreizen doe je alle toeristische plekken aan in een korte periode.
Je kan er dus zeker van op aan dat je 'alles' ziet.

Je hoeft verder niet veel te regelen, slaapplaatsen zijn geregeld dus dat kan geruststellend zijn.

Echter is er wel altijd een schema, en als je ergens langer wil blijven maar je moet weg kan dat frustrerend zijn.

Ik ben meerdere keren met groepsreizen meegeweest en het ligt er er gaan welke organisatie je kiest.

De goedkopere proppen 3 dagen in 24 uur en dat is echt niet fijn.

Ik heb ervaring met pubers naar de westkust in een camper. 2x 3,5 week geweest.

We hebben zelf alles gepland wat heerlijk maar ook stressvol kan zien (populaire campgrounds zijn zo weg en je moet soms met meerdere laptops om 15 uur (onze tijd) klaar zitten.

Maar het is heerlijk om te kunnen stoppen wanneer je wil, de tijd te nemen, ergens waar veel dingen zijn die je wil zien hebben meer dagen nodig.

Ik zou met je gezin eens gezellig een keer om de tafel gaan en iedereen laten opschrijven wat ze per se willen zien/bezoeken/doen.

En daar een plan om heen maken.

Leuk vooruitzicht.
Ik zou voor motels gaan. Met een dikke suv ben je mobieler en vrij in je gaan en staan.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Amerika is eigenlijk wel heel makkelijk om zelf te regelen, mijn voorkeur zou dan ook zijn om het zelf te doen of een organisatie die reizen op maat organiseert zo heb ik goede ervaring met exit reizen.

Ik vind het zelf echt niet fijn als je constant rijd en dan 1 dag ergens bent alles moet zien en weer door, ik kies meestal minder locaties en blijf dan minimaal 4 dagen op 1 plek(dat je in ieder geval altijd 2 hele dag hebt). Meestal op een plek nog langer zodat je ook echt tijd heb om je op vakantie te voelen.

Maar dit verschilt natuurlijk ook heel erg per persoon. Ik zou eens met het gezin bespreken hoe hun erover denken qua rijtijden/rustdagen.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Mooie reis om met pubers te doen. Ik zou absoluut geen groepsreis doen. Diezelfde organisaties bieden vaak ook individuele rondreizen aan als je het fijn vind om uit handen te geven.

Wanneer ik op reis ga gebruik ik die rondreizen als voorbeeld, dan ga ik zelf kijken wat ik echt wil zien en regel ik het zelf. Los vliegtickets boeken, hotels via booking.com en los autohuur boeken (bijvoorbeeld bij Sunnycars of Autoeurope). Het is allemaal niet zo moeilijk.
Alvast bedankt voor de reacties. We kunnen/mogen met 4 personen rijden. Dat scheelt.

Ik hoor graag nog meer tips!😃
De westkust is echt makkelijk zelf te regelen. Dan kun je zelf bekijken waar je meer tijd wilt doorbrengen en waar minder. Je moet ook even opletten. Je moet in de VS volgens mij een bepaalde duur je rijbewijs hebben of boven x leeftijd zijn voor je daar in een huurauto mag rijden
Nellebelletje schreef:
24-08-2021 17:17
Alvast bedankt voor de reacties. We kunnen/mogen met 4 personen rijden. Dat scheelt.

Wat ik trouwens echt prachtig vond om te zien, en in veel rondreizen niet meegenomen wordt, is Antelope Canyon. Ook ben ik wezen raften in Moab (vaak ook geen onderdeel van een pakketreis). Verder natuurlijk de standaard must-sees: Yosemite, Bryce, Horseshoe bend, Grand Canyon, Los Angeles, Route 1, San Francisco (in willekeurige volgorde).

lisbeth schreef:
24-08-2021 17:20
Je moet ook even opletten. Je moet in de VS volgens mij een bepaalde duur je rijbewijs hebben of boven x leeftijd zijn voor je daar in een huurauto mag rijden
Dit inderdaad! Niet alleen in de VS, om een auto te huren moet je 25 jaar of ouder zijn (soms kan het met 21 of 23 jaar met een toeslag die je per dag extra betaald). Sowieso om extra bestuurders toe te voegen moet je per dag betalen, soms zit er 1 extra bestuurder gratis bij, maar dit moet je wel goed controleren wanneer je boekt.
Ook is het verplicht om een eigen creditcard te hebben bij het huren van een auto (dus niet eentje van een familie of kennis).
Ik zou het zelf regelen. Bij een groepsreis vertrekt een bus vaak vroeg en daar zijn pubers niet zo van gediend. Vaak overnacht je dan overal 1 nacht. Het geeft meer rust als je 2 nachten ergens blijft en zelfs af en toe drie. Je kunt een standaardreis nemen en die route aanhouden, maar dan met meer tijd, dan zoek je op booking.com hotels in die buurt. Vaak heb je dan beter gelegen hotels voor minder zelfs.
Op het forum van Alles Amerika vind je al wat voorbeeldroutes.
Ik zou zeker niet met een groepsreis gaan. Een tijdje geleden heb ik daarnaar gezocht en toen las ik vooral heel veel klachten over dat mensen lang op bepaalde plekken moesten blijven waar ze niks aan vonden (toeristische winkeltjes en zo) en wanneer ze het ergens leuk vonden en wilden blijven, ze meteen door moesten. Dat gebrek aan vrijheid lijkt mij verschrikkelijk en juist in zo’n land zou ik vrij willen zijn om te gaan en staan waar ik wil.
Ik zou zeker zelf regelen, of eigenlijk gezamenlijk met het gezien.
Ideeën opdoen door af te kijken bij georganiseerde rondreizen. En dan met z'n allen beslissen wie wat wil doen, hoe lang ergens verblijven en dat in elkaar puzzelen.
essychan schreef:
24-08-2021 17:20
Wat ik trouwens echt prachtig vond om te zien, en in veel rondreizen niet meegenomen wordt, is Antelope Canyon. Ook ben ik wezen raften in Moab (vaak ook geen onderdeel van een pakketreis). Verder natuurlijk de standaard must-sees: Yosemite, Bryce, Horseshoe bend, Grand Canyon, Los Angeles, Route 1, San Francisco (in willekeurige volgorde).
Ik vond Antelope Canyon juist tegenvallen. Prachtige plek maar veeeeel te touristisch (hutje mutje door die kloof schuiven). Ik vond Zion echt geweldig. Vegas heeft iets geks wat je een keer gezien wilt hebben. En wij zijn ook nog naar de Grand Canyon gegaan. Was wat uit de route maar man man wat prachtig!
Wij hadden trouwens een individuele reis, maar wel geboekt bij een reisbureau. Ideaal. Alles geregeld maar lekker zonder groep reizen.
Op dit moment kun je alleen als Amerikaans staatsburger naar Amerika reizen. Ik zou echt geen dure individuele reis boeken naar de VS, straks ben je al je geld kwijt en mag je niet eens het land in.

Voor Nederland geldt ook nog steeds een inreisverbod, je krijgt dus geen visum voor de VS.

VS is het land met de hoogste aantal corona besmettingen ter wereld.

Onder welke steen heb je gelegen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat willen jullie? Steden, shoppen, natuur, wandelen, kamperen, hotels/motels, veel rijden of juist ook wat dagen relaxen bij strand/zwembad, warm weer of juist wat koeler… denk dat je dat eerst een beetje in kaart moet brengen.

Hoogtepunten voor mij persoonlijk waren qua natuur Zion, kamperen in Montana, Death Valley en bezoek aan Mount st Helen, en qua steden Portland. Las Vegas was grappig voor n middag maar ik zou er niet voor omrijden. Ik vond veel nationale parken zoals Yellowstone en Yosemite wel mooi, maar ook een beetje Disney-gehalte hebben. LA en SF deden ons niet zo veel..
viva-amber schreef:
24-08-2021 18:48
Op dit moment kun je alleen als Amerikaans staatsburger naar Amerika reizen. Ik zou echt geen dure individuele reis boeken naar de VS, straks ben je al je geld kwijt en mag je niet eens het land in.

Voor Nederland geldt ook nog steeds een inreisverbod, je krijgt dus geen visum voor de VS.

Ze is niet van plan om nu te gaan
De VS is heel makkelijk te bereizen. Wel zijn sommige hele toeristische plekken vlug volgeboekt (accommodatie dicht bij de nationale parken) dus wil je perse op een bepaalde plaats verblijven is het handig om vroeg te boeken.

Zelf reizen we meestal met een auto en dan overnachten in motels en kamperen in een tent. In nationale parken kan je vaak nog wel met een tent kamperen als voor campers alles al is volgeboekt.

Nationale parken zijn vaak heel druk maar ook heel groot en zoals overal is de drukte vooral bij een paar punten. Je kan dus ook wel echt de rust op zoeken als je de iets minder toeristische hikes neemt.

Als je flexibel bent dan kan je alles heel last minute wel doen maar dan moet je er wel op rekenen dat je waarschijnlijk een eind buiten de national parks moet verblijven.
Nellebelletje schreef:
24-08-2021 17:17
We kunnen/mogen met 4 personen rijden.
Als je je kinderen wil laten rijden dan dien je er wel aan te denken dat niet elke verhuurbedrijf toestaat dat personen jonger dan 21 mogen rijden in een huurauto.
Zonder ESTA visum komen ze niet eens het land in, laat staan dat je er kunt auto rijden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bbubbels schreef:
24-08-2021 18:30
Ik vond Antelope Canyon juist tegenvallen. Prachtige plek maar veeeeel te touristisch (hutje mutje door die kloof schuiven). Ik vond Zion echt geweldig. Vegas heeft iets geks wat je een keer gezien wilt hebben. En wij zijn ook nog naar de Grand Canyon gegaan. Was wat uit de route maar man man wat prachtig!
Oh ja, hoe kan ik Zion inderdaad vergeten, die was echt heel gaaf.

Ik had met Antelope Canyon de fotografie tour, misschien daarom ook minder mensen. Echt top foto’s kunnen maken.
Individueel op reis heeft als voordeel dat je zoveel/weinig kan zien als je zelf wil en de reis goed kan aanpassen op wat jullie leuk vinden. Groepsreizen heb ik wel eens gedaan maar dan vooral naar een wat lastiger te bereizen land als India.
viva-amber schreef:
24-08-2021 18:48

Wat een vervelende en zure reactie zeg! Tuurlijk wil ik nu niet gaan en rekening houden met maatregelen.
Niemand weet hoe het dan is. Het is realiteit. Daar TO geen ervaring heeft met verre individuele reizen, daarom is het dat vraag of zij dat allemaal weet

De vaccinatiegraad stagneert in de VS. Er zijn grote groepen mensen in de VS die geen vaccinatie bereidheid hebben. In grote delen van het land is vaccinatiegraad 20-25%. Er dreigt een nieuwe lockdown in de VS, de besmetting stijgen daar nog steeds ongekend.

Je kunt niet echt vooruit lopen op volgend jaar zomer. Het is in de VS niet alleen een kwestie van vaccinaties aanbieden, wanneer mensen ze niet willen nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven