Wie heeft er ervaring met Clio estate of cactus?

16-01-2022 17:37 28 berichten
We zijn ons aan het oriënteren op een nieuwe (occasion) auto van maximaal 5 jaar oud. We twijfelen tussen twee (hele verschillende) auto’s. Uiteraard gaan we ons er nog verder in verdiepen en proefritten maken. Ik ben mij er van bewust dat het twee hele verschillende auto’s zijn en het appels met peren vergelijken is. Ik ben echter wel benieuwd naar jullie ervaringen met deze auto’s.

We zijn een jong stel en hopen snel een gezin te kunnen starten. Vandaar dat ik neig naar een Renault Clio estate (station dus). Lekker veel kofferbak ruimte. Aan de andere kant vind mijn man een hoge auto fijn en lijkt het hem makkelijker met parkeren etc. om niet zo’n lange achterkant te hebben. Vandaar dat het oog ook gevallen is op een Citroën Cactus. Wel met voorwaarde dat hij helemaal zwart is want anders vind ik hem niet mooi. :proud:

Mijn man gebruikt de auto weinig. Ik rijd wel dagelijks zo’n 150 kilometer naar werk (nu minder met thuis werken). Eis is dus sowieso cruise control. We willen er ook graag mee op auto vakanties.

Wie heeft er ervaring met 1 van deze auto’s? Wat vind je er fijn aan? Wat vind je er minder fijn aan? Hoe rijdt het? Heb je vaak reparaties etc. moeten laten uitvoeren?
Alle reacties Link kopieren
Over die Citroen zijn heel veel klachten. Zoek het maar eens op.
Alle reacties Link kopieren
Hier de Clio estate als tijdelijke lease auto voor mijn man gehad. Erg fijne auto, ik heb nu voor mezelf de gewone Clio. Het enige minpuntje voor de Clio was de beenruimte achterin. We hebben allemaal lange benen en dat zat achterin niet zo fijn ( zij met 2 volwassenen en 2 kinderen )

Ik zit eigenlijk altijd alleen in mijn auto dus voor mij was de ruimte achterin niet zo belangrijk.
jo12345 schreef:
16-01-2022 17:44
Over die Citroen zijn heel veel klachten. Zoek het maar eens op.
Dat is dus goed om te weten. Ik ga er eens induiken. Thanks!
Alle reacties Link kopieren
De cactus schijnt echt snel te roesten, net als de citroen c4
valisa schreef:
16-01-2022 17:49
De cactus schijnt echt snel te roesten, net als de citroen c4
Ai, dat is wel een grote afknapper dan. Logischerwijs zit ik niet te wachten op dat soort dingen. Dankjewel.
Alle reacties Link kopieren
Veel rijden. Weinig kosten en weinig tot geen problemen. En bakken ruimte. Zuinig in benzine.

Honda jazz.

Punt...
Veel rij plezier.

Na tig citroenen en storingen en hoge kosten was dit onze beste keuze in jaren
Citroen bx...zx..2 maal xantia 2 maal een c3.
Wij nooit weer
Google is je vriend nu.
harrie73 schreef:
16-01-2022 18:04
Veel rijden. Weinig kosten en weinig tot geen problemen. En bakken ruimte. Zuinig in benzine.

Honda jazz.

Punt...
Veel rij plezier.

Na tig citroenen en storingen en hoge kosten was dit onze beste keuze in jaren
Citroen bx...zx..2 maal xantia 2 maal een c3.
Wij nooit weer
Google is je vriend nu.
Mijn man vindt die afschuwelijk helaas. Dus die krijg ik er niet doorheen. Het oog wil ook wat :proud:

Wel fijn dat hij zo goed bevalt bij jullie. Niks fijner dan een betrouwbare auto.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn heel positief over de Clio estate. Erg stil (mensen hebben al gevraagd of het een elektrische auto is) en zuinig.
Alle reacties Link kopieren
Die Citroën vind ik heel lelijk en ik ken een hork van een kerel die erin rijdt. Dat is niets dus. Mijn volgende auto wordt een Clio want ik vind dat heel leuke auto’s.
Beide niet heel sterke argumenten :)
KamilleT schreef:
16-01-2022 19:04
Die Citroën vind ik heel lelijk en ik ken een hork van een kerel die erin rijdt. Dat is niets dus. Mijn volgende auto wordt een Clio want ik vind dat heel leuke auto’s.
Beide niet heel sterke argumenten :)
Ik vind hem dus ook oer lelijk, behalve helemaal in het zwart en met getinte achter ramen. :rofl:

Ik neig al langer naar de Clio maar dit topic bevestigt het wel. Ondanks je niet sterkte argumenten. :D
Alle reacties Link kopieren
Arretjescake schreef:
16-01-2022 18:08
Mijn man vindt die afschuwelijk helaas. Dus die krijg ik er niet doorheen. Het oog wil ook wat :proud:

Wel fijn dat hij zo goed bevalt bij jullie. Niks fijner dan een betrouwbare auto.
En die antislip douche-/badmat vindt hij wel mooi? :mrgreen:

Geen Franse auto's meer hier vanwege storingen e.d.
Alle reacties Link kopieren
Hammie4ever schreef:
16-01-2022 19:11
En die antislip douche-/badmat vindt hij wel mooi? :mrgreen:

Geen Franse auto's meer hier vanwege storingen e.d.
Ik weet niet of dat voor alle Franse auto’s geldt, maar ik heb jaren Peugeot gereden en was altijd een vermogen kwijt aan onderhoud en reparaties. Nu heb ik een 11 jaar oude Hyundai i20, lelijk ding en het rijdt truttig, maar ik kom zelfs regelmatig door de APK zonder extra kosten. Dat heb ik met geen enkele andere auto meegemaakt.
De Clio heb ik eens als huurauto in de vakantie gehad, en dat is wel meer auto dan een Hyundai.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een aantal jaren de Renault Clio Estate gereden. Zeer fijne gezinsauto. Weinig onkosten gehad. Zuinig. sowieso heel tevreden over het merk Renault.
Alle reacties Link kopieren
Ik vindt de opmerking juist zoek het na op internet.

er veel ook goed reviews van de Citroën Cactus

https://www.autoweek.nl/reviews/citroen ... op=kmstand

Verschillende collega's zijn er namelijk erg tevreden over.
En roest, dat kan in principe niet zomaar, gezien verzinken en galvaniseren van het plaatwerk
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader heeft de Clio Estate, vind het geen echte gezinsauto. Je hebt idd genoeg kofferbakruimte maar de achterbank is vrij ‘kort’ en er is niet heel veel ruimte tussen achterbank en voorstoelen. Bij wijze van drie kinderzitjes op de achterbank past niet lekker. Ook vind ik persoonlijk de raampjes Achterberg klein. Ik hou wel van veel zicht om de auto heen. Hierbij heb je voor mijn gevoel veel ‘dode hoekjes’.

Ik heb een gewone C4 gehad en die was fantastisch, de cactus ken ik niet. Ik las iemand over roesten maar die van mij heeft 0,0 roest gehad en mijn vriend had ook een C4 (ander moment) en die ook geen spatje roest hoor. Het was een diesel en dat was de enige reden dat ie wegging omdat ik te weinig reed nog voor diesel. Maar het was verreweg de fijnste auto die ik gehad heb.

Oh en over Renault: bijna iedereen die ik ken met nieuwere Renaults heeft gedoe met sensoren. Die zijn blijkbaar erg gevoelig. Mijn ex heeft een Megane en dat ding kost telkens een godsvermogen aan reparatiekosten. Heb zelf een Clio gehad uit het mechanische tijdperk (‘92 model) en nooit gedoe mee en later een Laguna 7 zitter. Was een ex recherge-auto (uit 2000 dacht ik), nooit gedoe mee. Later een Espace, wat een drama… Mijn vader heeft dus ook steeds hoge kosten.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de Clio Estate (tweedehands) gekocht toen ik zwanger was, met het oog op meer ruimte vanwege de gezinsuitbreiding. We hebben hem vorige maand, binnen 2 jaar na aankoop, ingeruild voor een Opel Astra Sports Tourer (ook een station). De Clio reed best fijn, maar is echt niet groter vanbinnen dan een gemiddelde hatchback in die klasse, vergelijkbaar met een Peugeot 208 qua beenruimte en kofferbak. Echt geen ruime gezinsauto als je het mij vraagt.
Alle reacties Link kopieren
Is een Toyota niet een optie? Corolla of rav4? Dan heb je pas echt ruimte. En lekker betrouwbaar.
Alle reacties Link kopieren
Greendale schreef:
16-01-2022 19:52
Wij hebben de Clio Estate (tweedehands) gekocht toen ik zwanger was, met het oog op meer ruimte vanwege de gezinsuitbreiding. We hebben hem vorige maand, binnen 2 jaar na aankoop, ingeruild voor een Opel Astra Sports Tourer (ook een station). De Clio reed best fijn, maar is echt niet groter vanbinnen dan een gemiddelde hatchback in die klasse, vergelijkbaar met een Peugeot 208 qua beenruimte en kofferbak. Echt geen ruime gezinsauto als je het mij vraagt.
Daar ben ik het wel mee eens. Mijn gezin bestaat uit drie vrouwen van maximaal 1,70 m lang en dan past het prima. Met drie kinderzitjes, buggy’s, bouviers of grote gasten van 1,85+ wordt het een stuk krapper.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
16-01-2022 19:40


Ik heb een gewone C4 gehad en die was fantastisch, de cactus ken ik niet. Ik las iemand over roesten maar die van mij heeft 0,0 roest gehad en mijn vriend had ook een C4 (ander moment) en die ook geen spatje roest hoor. Het was een diesel en dat was de enige reden dat ie wegging omdat ik te weinig reed nog voor diesel. Maar het was verreweg de fijnste auto die ik gehad heb.
Dan heb je geluk gehad. Internet staat vol met c4's met roest op de motorkap, google het maar.
Cactus roest voornamelijk bij de deuren.
Alle reacties Link kopieren
Ik rij een Clio estate (2 jaar oud/jong) en ben daar heel tevreden over.
Vind het een mooie auto om te zien, hij zit en rijdt comfortabel en is zuinig. Je moet je met een Clio wel bedenken dat een Clio an sich een relatief kleine auto is. De station heeft meer kofferbakruimte (die vind ik dus wel echt ruim), maar verder blijft het een kleinere auto. Dus niet zoveel beenruimte achterin bijvoorbeeld. Voor mij geen punt, meestal zit alleen kind achterin en die paar keer dat er een volwassene bij zit, houden ze de benen maar een beetje scheef.
Alle reacties Link kopieren
Voor een kleine auto is de Clio estate echt ruim. Heb er weleens 1 te leen gehad en broer rijdt er ook 1. Geen echt problemen tot nu toe.

Cactus geen ervaring mee.
Wij hebben een clio estate. De kinderwagen past prima in de achterbak want super veel ruimte. Echter: met de cybex baseplate achterin de auto, zit je op de passagierstoel met je knieën in je nek. Als man en ik samen op pad gaan, rijdt hij nu dus standaard. Voor lange stukken gaat de baseplate eruit en gebruiken we de gordel.
Alle reacties Link kopieren
Ruimte....toch maar eens kijken naar een Honda Jazz.
Roest? Storing? Lees je eerdt eens in.
Bv bij autoweek.
Nieuwe auto's daar gelaten. Na een aantal jaren komt de ellende. Onderhoud en gaan allerlei lampjes branden en rare dingen stuk.
Succes
Alle reacties Link kopieren
Clio 3 rijder hier, heel blij mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven