wijzigen vluchttijden

06-09-2010 14:52 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
binnenkort vanuit Eindhoven op vakantie naar Portugal. Bij boeking werd ons verteld dat we in de ochtend om 7 uur heen zouden vliegen en terug om 8 uur s'avonds. Lekker echt 8 volle dagen.

en ja ik weet dat vluchttijden kunnen wijzigen en dat dat allemaal wettelijk geregeld is, maar nu zijn de vluchttijden dus 8 uur avond heen en 7 uur ochtend terug. Scheelt je dus 2 dagen.

Ik vraag me dan af waarom er uberhaupt tijden gezegd worden. Voor mijn gevoel neigt dat naar oplichting om de reis maar te verkopen.

wil alleen maar ff klagen, terug vind ik niet zo erg om vroeg te gaan. Maar heen met 2 kleine kinderen en dan pas tegen 12 uur in je villa kunnen zijn is ietwat jammerdebammer.
Ja, dat heb je nou eenmaal bij reizen. Dat de tijden nooit zeker zijn. Dan moet je zelf met de auto gaan. Of een lijndienst nemen en geen charter.

Evengoed een fijne vakantie. Laat dit het niet verpesten...
Wat is het verschil tussen een lijndienst en een charter?
Kort gezegd; Charters worden door touroperators gecharterd van de luchtvaartmaatschappijen. En lijndiensten zijn 'vaste' vluchten. Die de luchtvaartmaatschappijen zelf verzorgen.
Wat een rotsituatie zeg~! Kan begrijpen dat je ervan baalt! Helaas blijft het bij chartervluchten zo dat de tijden ten allen tijde kunnen wijzigen. Helaas niks aan te deon dus! Ben het wel met je eens dat het erop lijkt dat ze met deze tijden je deze reis hebben proberen aan te smeren om hem aantrekkelijker te laten lijken, niet erg netjes dus van je reisorganisatie!
Ik vind dit ook erg "aansmeren" lijken.

Niks aan te doen maar snap je frustratie.

Fijne vakantie!
De reisorganisatie heeft helaas weinig te zeggen over de vluchttijden, deze worden bepaald door de luchtvaartmaatschappij.

Soms helpt het om te klagen, maar helaas meestal niet.
quote:Abigail_Virginia schreef op 06 september 2010 @ 14:57:

Ja, dat heb je nou eenmaal bij reizen. Dat de tijden nooit zeker zijn. Dan moet je zelf met de auto gaan. Of een lijndienst nemen en geen charter.

Evengoed een fijne vakantie. Laat dit het niet verpesten...Toen ik in Amerika was had ik ook een lijndienst, werden de tijden toch mooi even omgegooid, waardoor ik ruim 6 uur moest wachten op JFK (na een transatlantische vlucht dus...).
verpesten zeker niet ( ik mag naar een zonovergoten strand, boekjes lezen want opa en oma kijken wel een dagje naar de kids, bbq in de tuin want eigen villa met zwembad, heerlijk uit eten, avondje stappen, zuipen en.... met manlief want opa en oma staan toch vroeg op met de kinderen ), maar...... dat had ik prima 2 dagen langer vol kunnen houden

we wonen welgeteld 5 minuten van het vliegveld, dus zijn gelukkig niet ook nog eens tijd kwijt om op het vliegveld te raken ( al vliegt er op dezelfde dag om 11 uur in de ochtend vanaf Schiphol een vlucht richting Faro, maar om nu alles om te zetten voor een paar uurtjes extra is ook zowat)
Ja, twee dagen langer genieten van zon, zee, strand is niet verkeerd. Wil ook weer op vakantie.

* Dagdroomt van het strand*
Ik zou in ieder geval gaan klagen, baat het niet............

Vind het inderdaad erg raar dat dit zomaar kan, irritant ook.
Ik zou niet gaan klagen. Al vertrek je op dag 1 om 23:59 en dag 8 om 00:01 heb je (helaas) geen poot om op te staan. En de tijden zijn inderdaad altijd onder voorbehoud.

Anyhow, alvast een fijne vakantie!
quote:Abigail_Virginia schreef op 06 september 2010 @ 14:57:

Wat betreft wijzigen van vluchttijden maakt dat echt niets uit.

Ik boek altijd lijnvluchten en je wilt niet weten hoe vaak tijden gewijzigd worden, en dan niet een uurtje, maar ook zoals TO zegt van 20 uur naar 7 uur of vergelijkbaar. Dat soort grote wijzigingen is meestal omdat de hele vlucht dan gecancelled wordt en de mensen op een andere gezet.
ook een keer meegemaakt en dat terwijl we dus al op de bestemming zaten hebben ze onze vlucht om 12 uur vroeger gelegd. Reisorganisatie had ons niet informeert, enkel een briefje om het bord beneden bij de receptue gehangen. Waren eigenlijk van plan geweest sochtends bij het ontbijt te kijken wanneer we opgehaald worden, maar aangezien ik zelf in het toerisme werk heb ik de avond van te voren gekeken. Moesten we dus gelijk snel koffer pakken want we moesten ineens om 4 uur ons nest uit, dan ben je dus echt niet blij!

Ik heb mijn rechtsbijstandverzekering even gebeld toen ik thuis kwam, want daar was ik het dus ook even echt niet mee eens. Uiteindelijk wel iets van 200 Euro pp terug gekregen!

Waarschijnlijk kun je in jouw geval niks meer doen, maar ik zou ook flink chagerijnig zijn en eventueel ook mijn beklag doen. Al is het maar voor jezelf :-)
quote:ika35 schreef op 06 september 2010 @ 16:04:

[...]

Wat betreft wijzigen van vluchttijden maakt dat echt niets uit.

Ik boek altijd lijnvluchten en je wilt niet weten hoe vaak tijden gewijzigd worden, en dan niet een uurtje, maar ook zoals TO zegt van 20 uur naar 7 uur of vergelijkbaar. Dat soort grote wijzigingen is meestal omdat de hele vlucht dan gecancelled wordt en de mensen op een andere gezet.

Klopt, maar bij een charter via pakketreis heb je niets in te brengen en ben je 'lijdend onderwerp'. Bij een lijnvlucht waarbij wijzigingen doorgevoerd worden heb je bij elke behoorlijke airline van alles in de melk te brokkelen. Wereld van verschil als het je gebeurd.

Komt bij de lijndienst de nieuwe vluchttijd of vlucht waarop men je overgeboekt heeft niet uit? Hop, omboeken naar iets wat wel uitkomt binnen eigen vluchten (en van partners) en geen kosten. Ongeacht geboekt type ticket, zodra de wijziging door de airline doorgevoerd wordt, "significant" is en jou als klant niet uitkomt, dan geldt de kosteloze aanpak bij vele airlines allround. Heck, ik heb die aanpak al meer gebruikt om op vluchten te komen die mij bij het boeken al aantrekkelijker waren, maar dusdanig veel duurder dat ik er zelf de ¤ niet voor over had.

Wijzigingen zal bij lijndiensten vooral ruim van te voren gebeuren, na zeg een maand of 2 van te voren zie je zelden wijzigingen, hooguit eens een cancellation omdat de boekingsgraad echt te laat is. En zelfs dat laatste niet standaard als het bijv. de enige vlucht per dag betreft bij diverse airlines. Bij een charter draaien ze hun hand er niet voor om om last minute wijzigingen door te voeren.

Moet je natuurlijk wel een lijndienst boeken bij een 'behoorlijke' airline en niet bij bijv. van die van origine chartermaatschappijen die denken dat ze lijndiensten uitvoeren zoals bijv. Martinair. Die hebben er nog wel eens een handje van om op bepaalde bestemmingen doodleuk lukraak te cancellen, halverwege het seizoen het vluchtschema definitief te schrappen etc.
when you wish upon a star...
quote:maedl schreef op 06 september 2010 @ 16:28:

ook een keer meegemaakt en dat terwijl we dus al op de bestemming zaten hebben ze onze vlucht om 12 uur vroeger gelegd. Reisorganisatie had ons niet informeert, enkel een briefje om het bord beneden bij de receptue gehangen.

Dit hoor je zo vaak bij de combi chartervlucht en pakketreis. Doodleuk niets doorbrieven en er maar vanuit gaan dat iedereen een briefje ziet hangen ergens vaak half verstopt. Geen mogelijkheid om online vluchtschema's te checken (want charter), en oeps het zal je maar gebeuren dat je de bus naar de airport mist want nog even heerlijk van de zon geniet voor je weg moet.

Gewone gang van zaken, helaas.
when you wish upon a star...
quote:ratjetoe2004 schreef op 06 september 2010 @ 14:52:

Maar heen met 2 kleine kinderen en dan pas tegen 12 uur in je villa kunnen zijn is ietwat jammerdebammer.Maak hier maar gerust tegen 01.00 uur van.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven